Pumping

Hønemora89

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Septembergull'17
tenkte jeg skulle pumpe meg for å spare opp et lite lager med melk. Lurer påska som er lurett å gjøre. Lillemann er fornøyd etter en pupp, er det da lurt å pumpe den andre? Hvilket bryst skal jeg da evt tilby til neste måltid? Eller skal jeg pumpe den han har sugd av helt tom? Hvordan gjør dere dette? :)

Pumper du begge etter amming kan du fryse ned litt, men isåfall bør du ha et litt i kjøleskapet om babyen ikke får nok under amming. Har ikke fått fryst ned selv,, min er et matvrak!!

Vanskelig dette synes jeg, viss du ikke har kjempe mye melk da. Venninnen min har veldig mye melk og kan pumpe samme pupp han har spist av etterpå, han er ikke i nærheten av å tømme 1 pupp ved et måltid. Hun har et kjempe lager i fryseren og må til og med pumpe den andre puppen av og til fordi hun får spreng. Jeg derimot ser ikke når jeg kan få pumpet, hun tømmer en pupp hvert måltid. Så hun får en pupp hver 2 time. Viss jeg skulle ha pumpet meg, måtte jeg gi en flaske nan når jeg pumpet den puppen hun egentlig skulle spist av.
Jeg tror du bare må teste å se hvor mye melk du har, evt avlaste med nan.

Jeg skjønner ikke helt hva som er poenget med å gi nan for å kunne pumpe og fryse. Er det ikke bedre å gi den melka som er, spare fryserplassen til f.eks blåbær og ørret, og heller gi nan når frysermelk kunne vært gitt?
Tenkte akkurat det samme. Pumper ikke, men har mme stående til evt krisetilfelle. Gitt 3 ganger på 5 uker så langt, så behovet melder seg ikke ofte

Skjønner ikke at folk gidder å kommentere slikt. Den som velger å gi nan uansett hvilken årsak har vell ingen noen ting med! Er så lei av folk som fordømmer alt som ikke er morsmelk. Viss jeg velger å avlaste med nan for å pumpe til en anledning hvor far kan passe og gi mm på flaske, så er det mitt valg, og ingen har noe de skulle sagt :)

Ikke at dere over har fordømt noe som helst, men slike kommentarer om at man ikke skjønner hvorfor gi nan når man har morsmelk osv, er bare unødvendig. Jeg gir meg katten i om noen gir ungen sin det ene eller det andre, det må vær opp til hver enkelt uten at noen skal rynke på nesen.

Skjønner ikke at folk gidder å kommentere slikt. Den som velger å gi nan uansett hvilken årsak har vell ingen noen ting med! Er så lei av folk som fordømmer alt som ikke er morsmelk. Viss jeg velger å avlaste med nan for å pumpe til en anledning hvor far kan passe og gi mm på flaske, så er det mitt valg, og ingen har noe de skulle sagt :)

Ikke at dere over har fordømt noe som helst, men slike kommentarer om at man ikke skjønner hvorfor gi nan når man har morsmelk osv, er bare unødvendig. Jeg gir meg katten i om noen gir ungen sin det ene eller det andre, det må vær opp til hver enkelt uten at noen skal rynke på nesen.
Tror kanskje det som mentes var at om du gir mme fordi du har pumpet, så kan det være like greit å la vær å pumpe og heller ha mme på benken enn mm i frysen? Vet ikke. Men selvfølgelig må man selv velge det som er best for seg :-)

Takk for svar :) igår pumpet jeg den puppen lille ikke spiste av, da ga jeg samme puppen igjen til neste måltid. Følte jeg tømte den jeg pumpa mer enn den han spiste av! Det gikk fint:) har forøvrig mye melk trur jeg... Fikk ut 110ml :D

Har forresten hørt at puppene fyller seg 40% på en time. Så dersom lille er sulten igjen etter en time, bør man jo ha nok om man gir litt av begge da ;)

Takk for svar :) igår pumpet jeg den puppen lille ikke spiste av, da ga jeg samme puppen igjen til neste måltid. Følte jeg tømte den jeg pumpa mer enn den han spiste av! Det gikk fint:) har forøvrig mye melk trur jeg... Fikk ut 110ml :D

Det er jo veldig bra da. :)

Har forresten hørt at puppene fyller seg 40% på en time. Så dersom lille er sulten igjen etter en time, bør man jo ha nok om man gir litt av begge da ;)

Det stemmer ikke her:p men kommer kanskje ann på hvor mye man selv drikker?

Tror kanskje det som mentes var at om du gir mme fordi du har pumpet, så kan det være like greit å la vær å pumpe og heller ha mme på benken enn mm i frysen? Vet ikke. Men selvfølgelig må man selv velge det som er best for seg :-)

Skjønte det :) var ikke meningen å være kvass. Men skjønner ikke at noen skal bry seg så mye om hvordan noen gjør ditt og datt. Det er vell ikke en fasit på det :) og jeg har møtt så mange nan motstandere at jeg blir så lei av høre det. Igjen, uten at jeg sier noen over her har vært det.

Snike frå januar..:-) Eg e so heldi at mini nekte å ta pupp av og te,må då fram me utstyret!:p pumpe ofta, men mest for å gi ho direkte ittepå no om dagen..
Men har og slete me lite melk, auke då produksjonen me å pumpa ette måltid. Du kan pumpa fem min per pupp (itte melko har slutta å komma) for å auka, eit par gonga te dagen.. Ellers ville eg ha gitt mini puppen du pumpa sist neste måltid, og pumpa den andre evt.
Ikkje triks å gi litt av kvar pupp,då kan mini enda opp me luftsmerter.. :-/

Back
Topp