Når man ønsker å øke melkeproduksjon? Kan man håndmelke imellom ammingene, når ikke pumpa får ut noe? Vil det ha "lik" effekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det sies at håndmelking er bedre enn pumping, lettere å få ut noe.
Hvordan er utdrivningen din? Jeg ville kanskje vurdert å få resept på nesesprayen syntocinon. Den kan lette på det iallefall.Føler ikke jeg får ut noe på håndmelking heller sånn egentlig, men verdt ett forsøk. Pumping blir bare styggvondt for det kommer ikke en dråpe...
Nå vet jeg ikke om jeg kan forsøke å øke heller da.. Delammer og gir mme til hvert måltid... Men jeg klarer ikke å godta det selv..
Vurdert hjelpebryst?Føler ikke jeg får ut noe på håndmelking heller sånn egentlig, men verdt ett forsøk. Pumping blir bare styggvondt for det kommer ikke en dråpe...
Nå vet jeg ikke om jeg kan forsøke å øke heller da.. Delammer og gir mme til hvert måltid... Men jeg klarer ikke å godta det selv..
Hvordan er utdrivningen din? Jeg ville kanskje vurdert å få resept på nesesprayen syntocinon. Den kan lette på det iallefall.
Ellers tror jeg også at stress hos deg kan være en faktor. Mistenker et høyt stressnivå hos deg rundt dette her dessverre. Det kan føre til dårlig utdrivning og at du får lite melk.
Prøv å slappe av og godta at du delammer. Men samtidig vil det jo også føre til at jo mer mme, jo lengre tid går det mellom at babyen dier, og da øker du heller ikke produksjonen. Jeg ville kanskje ikke brukt mme til alle måltider hele døgnet.
Ammer du på natten? For det er den beste tiden på døgnet å amme. Øker produksjonen best da.
Lykke til.
Kos deg med babyen din og senk skuldrene. Spis og drikk godt, gjerne amme-te.![]()
Vurdert hjelpebryst?
Skjønner. Tenkte om du ville øke produksjonen.Da kommer jeg ihvertfall til å isolere meg inne.. Synes flaske er flaut å gi... Skal jeg begynne ned hjelpebryst så blir det for mye styr
Skjønner. Tenkte om du ville øke produksjonen.
For da stimulerer den produksjonen samtidig som babyen spiser mmeVil øke produksjonen ja, men hvordan hjelper hjelpebryst på det? Sånn foruten å hindre sugeforvirring? Har gitt flaske i 1 uke nå, så det "løpet" er vel kjørt uansett
Er folk som har fått opp produksjonen flere uker etter slutt. Så absolutt ikke kjørt, med mindre du føler du ikke orker mer såklart!Vil øke produksjonen ja, men hvordan hjelper hjelpebryst på det? Sånn foruten å hindre sugeforvirring? Har gitt flaske i 1 uke nå, så det "løpet" er vel kjørt uansett
Er folk som har fått opp produksjonen flere uker etter slutt. Så absolutt ikke kjørt, med mindre du føler du ikke orker mer såklart!
JoJa jeg tenkte på det med sugeforvirring jeg nå da..sånn i forhold til det med hjelpebryst. For det øker vel ikke produksjon sånn sett det?
På hvilken måte øker hjelpebryst produksjonen?
Babyen suger på puppen å stimulerer den mens babyen da får både mm og mme.
https://ammehjelpen.no/artikkel/86/hjelpebryst
Jo ser jo den, men her får jo frøkna puppen før flaska uansett, så vil tro det da utgjør ca det samme.