Pumping og flaske

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Har dere prøvd å pumpe dere? Jeg har prøvd med en håndpumpe et par ganger, men det gikk ikke spesielt bra. Det kommer ikke så mye ut. Vil gjerne får det til, for skal i bryllupsreise til høsten og skal ha barnevakt. Men hvordan er det hvis jeg pumper og fryser ned melka nå, vil jeg øke produksjonen da siden jeg også skal amme ved siden av? Blir ikke helt klok på dette. :-)
 
Om du pumper om morgenen evt på natta når du har mest melk er dette det minst stressende for deg. På kvelden har man ofte litt indre melk og den er tykkere slik at barnet sover bedre. Når du fryser kan du gjerne ta den nye melken kan du fryse denne lagvis på den du allerede har fryst.
 
På meg hjalp det veldig hvis jeg pumpa ene siden samtidig som jeg ammet andre... Da kom det mye mer.
 
Lurt å pumpe den siden du ikke ammer på samtidig som du ammer, det er det mest effektive om du ikke har dobbeltpumpe. Jeg har aldri helt fått til håndpumpa, så kjøpte meg elektrisk sist, effektivt og greit.
Du øker vel produksjonen ved å pumpe ja, men tror ikke du vil merke noen drastisk forskjell av å pumpe litt i ny og ne...
 
Back
Topp