Pumping - mengde

Jeg får pumpet ut mellom 50 og 120. Helt uavhengig av hvor lenge siden det er siden sist. Innimellom har jeg masse melk 1 time senere og innimellom har jeg lite selv om det er lenge siden sist. Mini spiser mellom 80 og 110 til hvert måltid. Sutrer om hun får mindre og spytter ut når hun har fått nok. Jeg pumper mest på natta pga såre bryster som trenger avlastning.

6 timer siden amming og fikk bare ut 50ml nå per bryst. Brystene var helt myke når jeg våknet. Blir ikke klok på denne melkeproduksjonen.

4 - 5 timer siden amming og fikk ut bare 50 ml per bryst nå :/ skulle ønske man hadde litt mer så man slapp å bekymre seg sann men går seg nok til *krysser fingrene*

4 - 5 timer siden amming og fikk ut bare 50 ml per bryst nå :/ skulle ønske man hadde litt mer så man slapp å bekymre seg sann men går seg nok til *krysser fingrene*
Anbefaler å lese denne, stole på det som står og prøve å slappe av. ;)

Utdrag: "
Å pumpe seg for å se hvor mye melk du har, er for mange en dårlig idé. Spesielt hvis du er redd for at du har for lite melk i utgangspunktet. Å engste seg for hvor mye som kommer, er en situasjon som kan utløse adrenalin i kroppen, og det hemmer utdrivningsrefleksen. Det kommer lite ut, men det er også en svært dårlig indikasjon på hvor mye du egentlig har i brystet. Sannsynligvis er det ganske mye mer enn det du får ut, så ikke pump deg bare for å se hvor mye du har. For mange kvinner vil det også variere gjennom døgnet hvor mye melk de produserer."

https://ammehjelpen.no/artikkel/123/Pumping

Anbefaler å lese denne, stole på det som står og prøve å slappe av. ;)

Utdrag: "
Å pumpe seg for å se hvor mye melk du har, er for mange en dårlig idé. Spesielt hvis du er redd for at du har for lite melk i utgangspunktet. Å engste seg for hvor mye som kommer, er en situasjon som kan utløse adrenalin i kroppen, og det hemmer utdrivningsrefleksen. Det kommer lite ut, men det er også en svært dårlig indikasjon på hvor mye du egentlig har i brystet. Sannsynligvis er det ganske mye mer enn det du får ut, så ikke pump deg bare for å se hvor mye du har. For mange kvinner vil det også variere gjennom døgnet hvor mye melk de produserer."

https://ammehjelpen.no/artikkel/123/Pumping

Takk :D

Med første hadde jeg 300 ml pr pupp på det verste. Sleit veldig med overproduksjon, og det gikk ikke ned før ammeslutt. Denne gangen måtte jeg pumpe bort det verste dagen vi kom hjem fra sykehuset. Da pumpet jeg 200 ml. Heldigvis ikke så mye nå som med første, men lille spiser seg mett på en pupp. Har mer enn nok og lekker som bare det.

Får omtrent ikke ut noe, så har ikke anelse om hvor mye jeg har. Men Lillemor blir fornøyd, selv om hun vil die ganske ofte. Det kan ha med magesekken hennes å gjøre, så gir heller ikke noe indikasjon på hvor mye som er her :p får satse på at det er nok hvertfall :)

Det er ikke slik at vi har mer melk jo lengere tid det går. Det når et max nivå etter 2-3timer. Etter en time har vi ca 50%

Jeg synes 50-80ml pr pupp høres bra ut nå! Barnet har sikkert ikke behov for meg. Jeg regner en 120ml om lille får flaske (5-5,5kg).

Ellers er det det vi får ut ved pumping IKKE en indikasjon på hvor mye melk du har. Barnet er mye mer effekt enn en pumpe. Dobeltpumpe er mer effektivt enn enkelt pumpe og mange (jeg f.eks.) må ha nesespray (oxysytin) for å.få.ut særlig...

Back
Topp