Pumping - jeg skal være borte fra babyen en dag - hjelp!

Pucci

Flørter med forumet
Jeg skal på jobb en dag, og blir borte ca 7 timer. Pappa og babyen kommer innom midt på dagen, for amming. Men jeg må ha pumpet en del melk som hun kan få innimellom der, hun spiser gjerne oftere enn hver tredje time. Hvor mye melk bør jeg ha pumpet, synes dere?

Hekk, dette er så skummelt. Er det eventuelt krise om de går tom for melk, og pappaen må gi NAN i stedet? Tåler en fem uker gammel baby å plutselig få erstatning, tro?

Skjønner ikke helt hvorfor han ikke skulle tåle erstatning med mindre han har melkeallergi..? Hipp skal være litt lettere fordøyelig enn nan, og du får det ferdigblandet i små kartonger slik at du slipper å kjøpe en hel boks med pulver:)

Har lest rundt 30ml per time som veiledende mengde du kan pumpe. Lurt å ha litt i overkant. lurt å ha prøvd flaske på forhånd om dere ikke allerede har gjort det :) så dere vet hun tar det.

Ikke krise å gi mme. Ungen må jo få mat:) et måltid her å der bør gå heelt fint :)

Jeg bruker hipp til mi. Det da hun ikke tålte nan, men det er jo helt individuelt

Jeg har alltid brukt disse kartongene med mme i slike situasjoner om jeg ikke får pumpet nok :) synes de er supre! Ungene har heller ikke reagert. Det er jo ikke krise å gi mme :p

• Liker
Reactions: H&H
Tenk på at flaske kan gjøre barnet litt forvirret. Kan dere mate med kopp eller lignende? Det finnes spesialkopper for mating av baby.

Tusen takk for svar! Jeg hadde pumpet 350 ml til bruk i dag, men kun rundt 200 ml ble spist. Jeg hadde mme på lager, men det trengtes da altså ikke. Det gikk kjempefint, og både pappaen og babyen er strålende fornøyde med dagen. (Og sinnsykt deilig for meg å få kommet meg litt ut, jeg har savnet å jobbe.)

Tusen takk for svar! Jeg hadde pumpet 350 ml til bruk i dag, men kun rundt 200 ml ble spist. Jeg hadde mme på lager, men det trengtes da altså ikke. Det gikk kjempefint, og både pappaen og babyen er strålende fornøyde med dagen. (Og sinnsykt deilig for meg å få kommet meg litt ut, jeg har savnet å jobbe.)
Så flott! :)

Back
Topp