Pumping, amming og mme

Barnehagelærer30

Gift med forumet
Febbisbebbis'18
Augustlykke 2022 ❤️
Dere som av diverse grunner har måtte gi mme eller pumpe for å gi flaske til første, har dere fått til å amme nummer to?

Jeg skal ikke ha en til enda, men jeg hadde masse melk i starten og pumpet godt, så problemet mitt er ikke mangel på melk, men lillemor var sugesvak og jeg har flate nipler. Så jeg vurderer om jeg med neste skal prøve å amme eller bare si fra starten at jeg bare vil pumpe... noen som har vært i samme situasjon?

Skjold funket ikke for oss, heller ikke sånn sprøyte til å dra ut niplene med.

Det varierer fra baby til baby.
Førsta fikk tak og jobba hardt for å få melk. Men alt tetta seg og betennelse osv osv satt en stopper for amminga.
Nr 2 prøvde jeg igjen, det bare tetta seg igjen. Men hun hadde ikke sugeevnen så det ble flaske på oss uansett.

Men det er fult mulig, så ikke gi opp før man har prøvd:)

Som over her så tenker jeg at hvert barn er forskjellig og noen er sterkere enn andre til å suge.

Jeg ville gitt ammingen en sjanse, for kan jo være at neste barn klarer det helt fint.

Jeg har også flate nipler, men de ble mer og mer utover jo mer jeg ammet. Brukte sånn sprøyte i starten med nr 1, så gikk det seg til og jeg kunne slutte med sprøyta. Med nr 2 trengte jeg ikke bruke sprøyta. Men nå har begge mine vært sugesterke da, det er sikkert litt derfor de klarte å få tak i nipler når de ble eldre.
Skjold fikk aldri Jeg til heller

Jeg ville gitt det en sjanse. Fikk det aldri til med nr 1 men ammet nr 2 og 3 i 11 mnd. Nå er frøkna 3.5 mnd og vi har ikke problemer med amming nå, men de første 2 mnd var forferdelig.

Dere som av diverse grunner har måtte gi mme eller pumpe for å gi flaske til første, har dere fått til å amme nummer to?

Jeg skal ikke ha en til enda, men jeg hadde masse melk i starten og pumpet godt, så problemet mitt er ikke mangel på melk, men lillemor var sugesvak og jeg har flate nipler. Så jeg vurderer om jeg med neste skal prøve å amme eller bare si fra starten at jeg bare vil pumpe... noen som har vært i samme situasjon?

Pumpet i 2 mnd til førstemann pga ekstrem sårhet.
Med nr. 2 var det samme problemet, ble litt bedre med skjold, men hun la ikke på seg nok, gikk bare ned i vekt, så endte opp med delamming noen uker. Pumping fungerte ikke denne gangen.
Får jeg nr.3 ønsker jeg å prøve å amme, men har etterhvert innsett at jeg nok ikke er skapt for amming :/

Pumpet i 2 mnd til førstemann pga ekstrem sårhet.
Med nr. 2 var det samme problemet, ble litt bedre med skjold, men hun la ikke på seg nok, gikk bare ned i vekt, så endte opp med delamming noen uker. Pumping fungerte ikke denne gangen.
Får jeg nr.3 ønsker jeg å prøve å amme, men har etterhvert innsett at jeg nok ikke er skapt for amming :/

Funket ikke pumpa andre gangen? [emoji30]

Be heller om god hjelp fra ammehjelper. Lettere det enn å pumpe.

Funket ikke pumpa andre gangen? [emoji30]
Nei..samme pumpa, men gjorde bare så sykt vondt.. var verre å pumpe enn å amme:arghh:
Fikk ikke ut melk fra det ene brystet heller før det hadde gått to uker eller no', så er nok mye som ikke funker hos meg ift. amming:bag:

Nei..samme pumpa, men gjorde bare så sykt vondt.. var verre å pumpe enn å amme:arghh:
Fikk ikke ut melk fra det ene brystet heller før det hadde gått to uker eller no', så er nok mye som ikke funker hos meg ift. amming:bag:

Åjda! Håper det funker hos meg! Jeg pumpa nemlig 100ml råmelk på dag tre... [emoji85]

Niplene blei større etter amming. Fikk hjelp til å legge til riktig så gikk det seg til etterhvert som han blei mer sugesterk. Andre ble født i termintid og sugde som bare det.

Hadde lite melk med begge men stressa mer med det med førstemann fordi han ikke ville die på økedøgn blei bare sinna

Jeg fikk ikke til med første da han ikke tok skikkelig og jeg også sliter med brystvortene...

Med andremann gikk det krutt, men jeg fikk brystbetennelse og ga meg...

Tenker som de over at jeg ville prøvd og sett :)

Back
Topp