Pumpe

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Noen som kan anbefale en god, dobbel brystpumpe? Har medela symphony her på sykehuset og liker den godt. Men vet ikke hva jeg skal kjøpe selv. Denne er jo ganske stor og på stativ så blir litt voldsomt til hjemmebruk gjerne. Men regner med det vil bli litt pumping hvis ikke ammingen går med det første :)
 
Jeg kjøpte medela freestyle dobbelpumpe. Med pumpebh og nok utstyr til å ikke vaske/koke oss ihjel. Jeg fulltidspumpa. Jeg regnet på prisen for å leie Medela symphony Vs kjøpe Medela freestyle. Nå drepte brystbetennelsen produksjonen og jeg ga opp, men for oss lønte det seg å kjøpe, med tanke på hvor lenge jeg hadde planer om å pumpe. Symphony går kun ann å leie.
 
Jeg kjøpte forøvrig en medela swing (enkel) først brukt, den fungerte greit. Ikke like god pumping som freestyle.
 
Jeg har god erfaring med medela swing maxi flex. Den funket ypperlig til mitt bruk, som var å pumpe dersom frøkna hoppet over en amming.

Jeg brukte også silikonpumpe (naturebond) veldig mye, og den var helt fantastisk! Da kunne jeg «tømme» det brystet hun ikke ammet på mens hun ble ammet :)
 
Jeg brukte også medela symphony på sykehuset, men har kjøpt medela swing nå. Den kommer i både enkel og dobbel. Fungerer ganske likt som symphony synes jeg.
 
Sniker.

symphony kan du leie fra sykehus eller apotek ei stund hvis du trenger det. Den er veldig stor så ikke noe jeg ville brukt hjemme over lengre tid. Hvis du ser for deg at du blir å pumpe lenge så ville jeg tenkt mobilitet! En du kan ha på batteri så du kan gjøre andre ting samtidig ☺️

Baby buddha skal være veldig god, den kan man hacke med medela sitt utstyr. Selges ikke i norge dessverre.
 
Har ingen erfaring med den enda da jeg er førstegangs, men bestilte nettopp Medela swing maxi flex :) Ser den er på tilbud flere steder nå.
Sjekket noen tester og den kommer best ut på flere. Mamma brukte også den typen (men enkel) til lillesøstra mi og var veldig fornøyd med den (13 år siden da, men allikevel) :happy:
Er jo ikke sikkert jeg får bruk for den engang, men vil heller ha den i hus allerede nå så det er i boks :joyful: Så får jeg heller selge den eller beholde den til en evt nestemann hvis den ikke blir brukt :)
 
Jeg anbefaler å leie på apotek!

Jeg fødte prematurt i uke 32 sist, og fullammet ut av sykehuset etter tre uker. Kjøpte Medela swing dobbel på vei hjem, men faset ut pumping ila første mnd hjemme - pumpet bare fordi jeg hadde så stor produksjon etter mye amming på sykehuset.
 
Takk for mange gode svar dere kloke damer! Endte opp med en dobbel medela swing! Der hvor vi bor er det ikke mulighet med leie, må kjøre over en time. Så tenker bare bestille nå så får mannen koke opp og ha alt klart til den dagen vi får reise hjem :Heartpink
 
Back
Topp