Pumpe

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Har lyst til å pumpe og ha et lite lager av melk sånn i tilfelle jeg vil ut litt. Kjøpe avent sin elektriske og den funka så dårlig syntes jeg. Fikk maks ut 50 ml etter 30 minutter. Så jeg solgte den. Vurderer å kjøpe medela swing, men usikker på om den vil funke. Er så kjipt å kaste penger ut av vinduet.
Noen som har erfaring å dele?

Jeg har den ;) veldig bra! Verdt pengene! Jeg har også lyst å pumpe litt for å ha til oppbevaring... Men jeg vet ikke når jeg skal gjøre det på dagen for da tar jeg jo melka babyen trenger da! Hva gjør man?

Jeg har den ;) veldig bra! Verdt pengene! Jeg har også lyst å pumpe litt for å ha til oppbevaring... Men jeg vet ikke når jeg skal gjøre det på dagen for da tar jeg jo melka babyen trenger da! Hva gjør man?

Dette lurer jeg og på. ;) Jeg tenker at jeg kan jo pumpe ca en time etter amming for da har det fylt seg opp litt og det danner seg mer melk før neste måltid. Om det blir litt mindre det måltidet så gjør det kanskje ikke så mye for det tar en igjen. Han tar bare litt mer enn én pupp på ett måltid uansett.
Er min konklusjon i hvert fall. :P

Jeg pleier å pumpe det ene brystet, mens han ammes på det andre. Da blir pumpingen mer effektiv også synes jeg. Min erfaring er at pumpa ikke tømmer brystet helt, så det et igjen litt melk dersom han trenger mer enn et bryst til måltidet.

Jeg pleier å pumpe etter at han har spist. Han spiser stort sett bare på en av gangen. Jeg har også medela og er mye mer fornøyd med den enn avent sin. Anbefales!

Lillebror har spist så lite ved hvert måltid idag at han har såvidt tømt slik at sprengen går vekk. Pumpet etter at han sovnet og da tok jeg ut 100ml fra begge bryst til sammen. Sparte litt slik at han kunne få dersom han ville etter å ha våknet. ;) Det var godt for puppene, gitt! :P

pumper etter måltidet om jeg vil lage litt lager :) han spiser ikke tom puppen så har litt over 1pupp å pumpe på ;)
jeg bruker avent sin og synes den funker bra.. må dog hjelpe til litt med å klemme/massere brystet ved melkegangene.. og finne rett punkt på puppen (har lært meg hvor det er nå..) har den elektriske..
men her får jeg max 80/90ml.. men det er igrunn liksågreit for jeg har ikke plass til stort mer inni der uansett :o

Har medela freestyle og er veldig fornøyd :) Mini får en flaske på kvelden med 60 ml mm som pappaen gir, vi har også dvitamindråpene i den flaska.
Pumper på morgenen etter hun har hatt sitt første måltid. Hun sover 6-9 timer på nettene (bank i bordet!) og tar kun en pupp på morgenen så må da pumpe den andre da den er rimelig sprengt! Får da pumpet både til det lille flaskemåltidet og til å fryse.

Jeg har medela swing og den fungerer fint! Min lille tømmer nesten aldri en pupp (jeg har myyye melk), så jeg fortsetter enten på den etter han er ferdig å spise eller så pumper jeg den andre samtidig. Jeg synes det er vanskelig å få i gang "melkestrømmen" med pumpa hvis det er lenge siden han har spist.. Jeg har også avent sin, og fikk ikke til den elektriske der.. Så den bruker jeg som manuell.. Den manuelle avent er faktisk bedre til å få i gang melkestrømmen på en medela sin (hos meg da). Også hjelper det å varme opp puppen før man pumper ;)

Btw jeg pumper sjelden fordi jeg har så mye melk og det kan øke melkemengden.. Pumper når jeg har tette melkeganger (får ofte pga mye melk) eller hvis jeg skal fryse melk :)

Back
Topp