Pumpe

Capri-Sonne

Glad i forumet
Igår var jeg inne i et svagt øyeblikk der jeg fikk tilbud om de på sykehuset om å pumpe meg i steden for enn så lenge jeg var så sår og sliter med å legge til. Han spiser 90 ml hvert måltid og har bare vært fornøyd siden det, men i natt har jeg ligget våken å følt meg dum og svak for jeg gidde opp med en gang noen gidde meg bekreftelse. Skal hjem idag og da blir nok ikke usikkerheten bedre.
Beklager utblåsningen men vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hva hadde dere gjort?

Jeg skjønte ikke helt hva du mente her?

Er du skuffet over at du pumpet deg? Ga de morsmelkerstatning i stedet?

Hvis du sliter med ammingen og virkelig vil få det til, synes jeg du ikke skal gi deg og at du kan kreve å få hjelp.

Jeg ble også sår i starten, altså slik at melka ble rosa/rød og dette er tredje barnet jeg ammer. Jeg har brukt brystskjold og pumpe og babyen har fått smokk fra dag 2, men det har gått seg til likevel. Det finnes mye god hjelp å få!

Nekt å reise hjem før det er på stell. Kjenner jeg flere som har gjort :) du er på Åse er du ikke? (Mener å huske det)

Jeg også sleit de første dagene med og få koblet lille på og i tillegg fikk vi det ikke til natten han kom til så min produksjon lå et halvt døgn bak hans sultbehov - sykt stressende. Iom at jeg bor kun to min fra sykehuset fikk jeg likevel reise hjem. På hjemturen handlet vi både pumpe og erstatning. Da vi kom hjem og fikk senket skuldre og slapp alt mas fikk vi til det på første forsøk! :-)

Jeg var også på Åse.. Frøkna ville ikke ta skikkelig puppen, vi fikk to dager ekstra på barsel hotellet :)
Prøver først å amme med skjold ( ellers vil hun ihvertfall ikke ta puppen), men må som regel pumpe også :-/
Tungvint!

Vet ikke om jeg skjønte hva du mente, men med min første ble jeg kjempe sår og pumpet meg i et par dager for så å prøve å amme igjen! Da gikk alt mye lettere, jeg anspente meg ikke så mye da det ikke var så sårt og vondt lenger.

Jeg har pumpet meg masse siden frøkna kom. Forsøker å fullamme, men i starten slet jeg med sårhet og nå i senere tid gjør jeg det for å hjelpe på produksjonen.
Syns det er synd at man skal se på det som svakt.

Med storebror fullpumpet jeg i 3 mnd fordi han ikke ville ta puppen. Har slitt masse med dårlig samvittighet, men har innsett i senere tid at jeg gjorde så godt jeg kunne og at det var bra nok.
Igjen.. Trist at det skal sees på som svakt, for det eneste det gjør er å trykke ned de som allerede sliter og er nede.

Det ble visst fulltidspumping her også.. Han får jo morsmelken sin, er jo bare jeg som blir litt mer sliten av det. Men skuffende reaksjoner fra familie når e ikke klare å amme.

Det ble visst fulltidspumping her også.. Han får jo morsmelken sin, er jo bare jeg som blir litt mer sliten av det. Men skuffende reaksjoner fra familie når e ikke klare å amme.
Synd at det skal være så mange fordommer mot å ikke amme. Men det høres veldig stress ut å fullpumpe. Du har sikkert prøvd alt, men jeg må bare spør om du har prøvd skjold?

Så dumt at du får negative reaksjoner på at du ikke klarer å fullamme! Det er jo ikke din feil, og det viktigste er jo at han får morsmelk selv om du må pumpe. Vet om flere som har fått "ødelagt" mye av barseltiden sin pga. press og stress rundt amming. Når de til slutt har gitt opptog begynt å mme i stedet har ting etter hvert blitt bedre, men mange har dårlig samvittighet fordi det er så press om å amme. På sykehuset i Drammen synes jeg de var veldig snille. De spurte først om jeg ønsket å amme, og da jeg dro hjem ba de meg slutte å pumpe og at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet for det.

At du pumper er ikke svakt av deg. Du gjør alt du kan for å gi barnet morsmelk selv om ammingen ikke går så bra. Så ikke ha dårlig samvittighet. Lykke til med pumping.kanskje dere får til ammingen etterhvert.

Drit i hva de rundt deg mener i hvertfall. Det viktigste er at barnet får mat, likegyldig om den kommer fra flaske eller bryst.

Jeg delammet men gav erstatning fra dag 3 og pumpet.
Hadde aldri dårlig samvittighet.

Back
Topp