Pumpe spørsmål

Aprilblomst17

Blir kjent med forumet
Hei dere som pumper.
Jeg har litt som rundt bruken av pumpe..
Jg trenger å øke melkeproduksjonen og har fått beskjed om å pumpe hver 3/4 time... Men jg er så dritt lei å vaske utstyret og ta det av og på mellom hver gang.... Det er sånn tiltak.
Har en Avent elektronisk pumpe...
Ikke at det r all verdens ting som må kobles..
Så jg lurer på... Er det kanskje slik at dere pumper ikke nødvendigvis vasker det før dere er ferdig med pumping for dagen?
Hvordan gjør dere hverdagen enklere?

Tips?
 
Hei :) jeg pumper også hver 3-4 time. På sykehuset fikk jeg beskjed om at alt kunne brukes to ganger før man trenger å vaske og sterilisere utstyret. Så det hjelper jo litt på i alle fall å slippe å vaske det for hver pumping.
 
Ah fint! Det hjelper stort...!
Med mini som ikke sover så mye på dagtid rekker jeg ikke annet enn å sitte med puppen ut hele dagen.. Så å itillegg skulle huske/ finne tid til å vaske og sterilisere mellomhver gang
 
Hei dere som pumper.
Jeg har litt som rundt bruken av pumpe..
Jg trenger å øke melkeproduksjonen og har fått beskjed om å pumpe hver 3/4 time... Men jg er så dritt lei å vaske utstyret og ta det av og på mellom hver gang.... Det er sånn tiltak.
Har en Avent elektronisk pumpe...
Ikke at det r all verdens ting som må kobles..
Så jg lurer på... Er det kanskje slik at dere pumper ikke nødvendigvis vasker det før dere er ferdig med pumping for dagen?
Hvordan gjør dere hverdagen enklere?

Tips?

Jeg fikk beskjed om å ta en kjapp vask med oppvasksåpe mellom hver gang, men at jeg bare trenger å sterilisere én gang i døgnet. Har kjøpt dampsterilisator som gjør livet lettere, men kjenner igjen følelsen av at pumpa er min nye (uønskede) partner i livet..
Jeg har dobbel pumpe og pumpe-bh som hvertfall gjør at jeg kan gjøre andre ting mens jeg pumper og det synes jeg hjelper mye sånn rent psykisk i hvertfall :)
 
Jeg fikk høre at det holdt å kun skylle utstyret i vann etter bruk, også sterilisere det en gang i døgnet:)
 
Back
Topp