"Pulserende" smerte i foten

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
Er 9+4 idag i følge ul , og har sletet i de siste 2 timene med en pulserende smerte i foten. Virkelig vondt! andre som har opplevd det?
RInger til legen om det fotsetter lenger eller blir vondere. Har også tenkt blodpropp (for å tenke det verste). Må man ta abort for blodpropp? Vet man eventuelt må gå på mye medisiner men man få vel ikke ta abort for å få behandlet det?

Vet ikke om det er vokse smerter, har aldri hatt noe særlig av det. Er liksom foten som er vond.

Som regel med blodpropp hovner den ene foten opp i forhold til den andre.... Ellers ikke mer råd:/

Ved blodpropp i svangerskapet blir det som oftest innleggelse på sykehus og oppstart med blodfortynnende medisiner. Dette får man gjerne i form av sprøyter man må sette selv gjennom resten av svangerskapet og 6 uker etter fødsel. Etter fødsel begynner man gjerne med tabletter som har blodfortynnende virkning. Ved alvorlige former for blodpropp feks i lungene blir det vurdert kirurgisk behandling. Jeg har ihvertfal aldri hørt at man må ta abort for å behandle blodpropp i svangerskapet.

Ved blodpropp i svangerskapet blir det som oftest innleggelse på sykehus og oppstart med blodfortynnende medisiner. Dette får man gjerne i form av sprøyter man må sette selv gjennom resten av svangerskapet og 6 uker etter fødsel. Etter fødsel begynner man gjerne med tabletter som har blodfortynnende virkning. Ved alvorlige former for blodpropp feks i lungene blir det vurdert kirurgisk behandling. Jeg har ihvertfal aldri hørt at man må ta abort for å behandle blodpropp i svangerskapet.
Takk for info :) ga seg heldigvis samme dag som jeg skrev det. Men fy så vondt det var :)

Jeg driver å utdanner meg som helsesekretær så da lærer vi mye om sånt :) Og blodpropp er som regel så vondt at man er ikke i tvil om at man burde oppsøke lege hvis det skulle oppstå. Om du merker at du hovner kraftig opp i feks det ene benet og at det blir rødt og ømt er dette typiske tegn på blodpropp. Om man skulle få plutselig kraftig hoste og pustevansker kan det være blodpropp i lungen.
Ved å bruke kompresjonsstrømper, være daglig i aktivitet og å ikke røyke kan man forebygge blodpropp selv :)

Back
Topp