Puendalbolkade - erfaringer?

SHS

Elsker forumet
Noen her som har fått puendalblokade?

Jeg vil gjerne høre erfaringene deres? Anbefaler dere det? Hvorfor fikk dere denne bedøvelsen?

Jeg fikk det ufrivillig under første fødsel pga tidlig trykketrang.
Anbefaler det ikke. Jeg syns det var grusomt vondt å sette, og pressriene fungerte ikke optimalt etterpå. Merket ikke når jeg måtte presse og kroppen hjalp ikke til.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Eg fekk det under første fødsel. Blei satt i gang pga. overtid, og det førte til styrtfødsel. Babyen var stor og kom fort, og det var ikkje tid til annan bedøvelse.

Pudendalblokkaden var frykteleg vond å få satt (to store sprøyter, ei på kvar side inni skjeden), og på meg hadde den ingen effekt. Ingen i det heile tatt. Då ungen var ute sette dei nye sprøyter for å bedøve meg før sying, igjen merka eg inga lindring.

Fødde andremann utan bedøvelse, og det var definitivt å foretrekke framfor pudendalblokkade...

Jeg fikk det ufrivillig under første fødsel pga tidlig trykketrang.
Anbefaler det ikke. Jeg syns det var grusomt vondt å sette, og pressriene fungerte ikke optimalt etterpå. Merket ikke når jeg måtte presse og kroppen hjalp ikke til.

Oi, gir de slikt hvis man ikke ønsker det? Det var rart og nesten litt skremmende synes jeg.

Eg fekk det under første fødsel. Blei satt i gang pga. overtid, og det førte til styrtfødsel. Babyen var stor og kom fort, og det var ikkje tid til annan bedøvelse.

Pudendalblokkaden var frykteleg vond å få satt (to store sprøyter, ei på kvar side inni skjeden), og på meg hadde den ingen effekt. Ingen i det heile tatt. Då ungen var ute sette dei nye sprøyter for å bedøve meg før sying, igjen merka eg inga lindring.

Fødde andremann utan bedøvelse, og det var definitivt å foretrekke framfor pudendalblokkade...

Hvis den ikke har effekt er det jo ingen vits nei... Kanskje det er derfor den ikke brukes så mye?

Det er ein "gamaldags" bedøvelse, og no om dagen er det visst få jordmødre som kan kunsten å sette den riktig. Var i alle fall det eg leste i etterkant av min fødsel, om det stemmer veit eg ikkje.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Noen som vet om epidural også gir samme smertelindring som Puendalbolkade? Eller hjelper epidural kun mot riene?

Oi, gir de slikt hvis man ikke ønsker det? Det var rart og nesten litt skremmende synes jeg.
Du trenger nok ikke være redd for å bli påtvunget noe. Jordmoren jeg hadde da var.. spesiell, kan man si.
De skal følge dine ønsker så langt det er forsvarlig.

Back
Topp