Pudendalblokade

2022baby

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Marshmallows 2022
Noen her som har født før og har noen erfaringer med pudendal? [emoji4] leste nettopp om det og ble litt nysgjerrig!

Lurte på å spørre jordmor litt om det neste gang.

Med første fikk jeg lokalbedøvelse og ble klippet (vet ikke om det var det jeg fikk da?). Det funka geit. Med nr to fikk jeg ingenting og følte selve pressinga var grusom, spesielt kanskje fordi jeg ikke hadde noen trykketrang? Ikke kunne jeg få epidural heller, fordi jeg hadde for lavt blodtrykk. Hadde ikke hørt om pudendal før jeg tilfeldigvis leste om det for noen uker siden.. men lurer på om det kunne være noe for meg.

Jeg lurer på om det var det jeg fikk forrige fødsel. Fikk ikke epidural, men ba om at de bedøvet skjeden. Uten å ha noe å sammenligne med tror jeg det fungerte utmerket! Skal ikke ha epidural neste gang, men skal definitivt bedøve skjeden :angelic: Kjente det godt i det ungen kom ut (sprengende følelse) men ikke så mye mer enn det. Husker liksom ikke at jeg hadde vondt under fødselen :shy:

Jeg fikk det sist, siden de ikke rakk å sette epidural. Forstod det slik at det ikke var alle jordmødre som klarte å sette det. Tror jeg skal be om det denne gangen også fordi jeg ikke har noe annet sammenligningsgrunnlag ;) kjente ikke at de satt den, hjelper ikke på riene og smertene sånn sett, men antar at det hjelper på smertene i underlivet. De kunne ihvertfall sy rett etterpå uten å sette noe ekstra bedøvelse ;)

Fikk det sist - ganske sikker på at det hjalp på "sprenge"-følelsen!

Jeg lurer på om det var det jeg fikk forrige fødsel. Fikk ikke epidural, men ba om at de bedøvet skjeden. Uten å ha noe å sammenligne med tror jeg det fungerte utmerket! Skal ikke ha epidural neste gang, men skal definitivt bedøve skjeden :angelic: Kjente det godt i det ungen kom ut (sprengende følelse) men ikke så mye mer enn det. Husker liksom ikke at jeg hadde vondt under fødselen :shy:
Hadde du ikke rier?

Back
Topp