Publisere barnebilder på sosiale medier

Hun er klar over det selv og har fått streng beskjed fra de andre med barn om at de skal spørres før noe som har med de å gjøre publiseres. MEN, hun er veldig ivrig og det er ikke alltid hun tenker seg om. Hun mener det jo selvsagt godt. Problemet er jo at skaden ofte allerede er skjedd når man ser innlegget. For da har «alle» sett det. Vi må nok ta en prat med henne vi også.
Ja da er det ofte for sent. Ivrig eller ikke, det er uansett viktig og respektere det dere foreldre ønsker. [emoji4] Ta en prat med henne nå i forkant og send gjerne en påminnelse på sms/Messenger når tiden nærmer seg om hvilke regler dere ønsker skal gjelde [emoji4] Publiserer hun noe så er det bare og irettesette henne etterpå og minne om at dere skal bli spurt først, samtidig som dere kan be henne om å slette bildet - vil tro hun får seg en liten lærepenge da[emoji4]

For vår del, vi synes det er greit å legge ut bilder, men det kommer ann på hva slags bilder det er. Ikke alle bilder egner seg å legge ut på sosiale media. Dette kommer i hvert fall jeg til å være nøye med. Vi vil dele bilder mest pga. familien, men også venner. Nå er jeg ikke venner med hvem som helst verken på facebook, snapchat eller instagram, så for min del er ikke dette problem. Utfordringen vår er kanskje pappan min. Han er veldig flink til å legge ut bilder hele tiden, og av hva og hvem som helst - gjerne uten tillatelse. Så her kommer jeg nok til å ta en prat med ham når den tid nærmer seg. :rolleyes:

Her er det nok viktig at dere setter grenser for familie og venner utenfor dere som par og foreldre. Er det noe dere ikke liker eller godtar så skal alle andre respektere det. Det er deres barn, og dere er dermed de som bestemmer hva som skal publiseres på nett.. :)

Har en lukket profil på Instagram hvor jeg kommer til å dele bilder med familie og nære venner, ellers tenker jeg at jeg kommer til å dele bilder på spesielle dager som jul, bursdag og 17 mai feks [emoji5]

Ellers har jeg sagt til familie at hvis de vil dele bilder så skal det ikke legges ut bilder hvor barnet ikke er påkledd

Back
Topp