PTSD og graviditet

• Trådstarter Trådstarter Gjesther123
  • Opprettet Opprettet
G

Gjesther123

Guest
Hei!

Er det noen her som har PTSD og psykiske problemer og har barn her? Hvordan går det for deg som forelder?

Jeg har veldig lyst på barn, men er redd for hva jordmødre og andre kommer til å si. Jeg er veldig åpen om min diagnose med helsevesenet og jeg er veldig opptatt av at de barna jeg setter til verden skal ha det så bra som overhodet mulig både i og utenfor livmoren.

Akkurat nå fungerer jeg ikke i jobb og går hjemme pga problemene mine, men jeg er sikker på at jeg en gang kommer til å jobbe igjen, men det kan gå både 5 og 10 år og så lenge orker jeg ikke å vente på å få barn. Jeg tenker at jeg sannsynligvis kommer til å ha mine utfordringer ganske lenge, men at behandlingen fungerer veldig bra nå.

Jeg tror jeg bare skriver her fordi jeg ønsker en bekreftelse på at jeg kan greie å bli en god mor tross i mine diagnoser. Selv om jeg skulle ønske jeg var frisk, så er det jo mye mine barn kommer til å ha som ikke andre barn har like mye av.

Synes bare det er så dumt at jeg sitter her å ikke tørr å få barn fordi samfunnet mener noe annet. Jeg VET at mine barn kommer til å få det veldig bra, men akkurat nå så vet jeg ikke om jeg selv kommer til å ha det kjempe bra med små barn å ta vare på, selv om det er et veldig sterkt ønske.

Back
Topp