Psykomotorisk fysioterapeut

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen gått til det? Erfaringer ? Fungerte det for deg? :)

Jeg dro til pmfysioterapaut da jeg gikk på ungdomskolen, og syntes det var fantastisk. Slet mye med stress og søvnmangel samt smerter i rygg som hadde vart fra barneskolen(har det enda dog).
Jeg hadde vært til både vanlig fysioterapi, yoga og psykolog, men ingenting fungerte bortsett fra pmfysioterapi :)

Jeg dro til pmfysioterapaut da jeg gikk på ungdomskolen, og syntes det var fantastisk. Slet mye med stress og søvnmangel samt smerter i rygg som hadde vart fra barneskolen(har det enda dog).
Jeg hadde vært til både vanlig fysioterapi, yoga og psykolog, men ingenting fungerte bortsett fra pmfysioterapi :)
Ok så bra:) jeg har nettop begynt :)

For meg hjalp det veldig! Har ME og tidligere psykiske sykdommer, deriblant angst, og har gått i psykologbehandling i 8 år. Psykomotorisk var første behandlingen som koblet inn kroppen, og det er såå viktig!! Gikk i nesten 1 år og det fungerte helt supert:happy:
Kan jeg spørre hvilke plager du har?

For meg var det fantastisk mye hjelp i det. Det at man kobler på det psykiske har mye å si.

For meg hjalp det veldig! Har ME og tidligere psykiske sykdommer, deriblant angst, og har gått i psykologbehandling i 8 år. Psykomotorisk var første behandlingen som koblet inn kroppen, og det er såå viktig!! Gikk i nesten 1 år og det fungerte helt supert:happy:
Kan jeg spørre hvilke plager du har?
Lavt stoffskifte , kronisk hodepine . Utsatt for overgrep

Last edited:
Lavt stoffskifte , kronisk hodepine . Utsatt for overgrep.
Uff, beklager!
Ville absolutt prøvd psykomotorisk i forhold til hodepine. Det har jeg slitt mye med, og for meg ble det bedre av å få løst opp spente muskler i nakke. Det som er så fint med psykomotorisk er at du får samtale i tillegg til behandling og alt skjer etter dine behov og innenfor dine grenser. Jeg anbefaler det varmt!
Det er dog lange ventetider på offentlig så det kan det være greit å være forberedt på.

Uff, beklager!
Ville absolutt prøvd psykomotorisk i forhold til hodepine. Det har jeg slitt mye med, og for meg ble det bedre av å få løst opp spente muskler i nakke. Det som er så fint med psykomotorisk er at du får samtale i tillegg til behandling og alt skjer etter dine behov og innenfor dine grenser. Jeg anbefaler det varmt!
Det er dog lange ventetider på offentlig så det kan det være greit å være forberedt på.
Det går helt fint:) jeg har allerede begynt så jeg har vært veldig heldig . Veldig låst og stivt i kroppen

Det går helt fint:) jeg har allerede begynt så jeg har vært veldig heldig . Veldig låst og stivt i kroppen
Så bra! Håper virkelig du har like god effekt av det som meg. Tok en stund før jeg kjente bedring, men den kom sakte men sikkert.
Lykke til:happy:

Gikk til PF først når jeg var innlagt for spiseforsyrrelser, fortsatte hos en privat etterpå, hadde godt utbytte av det på MANGE måter. Både for SF, hodepine, anspenthet i kroppen, angst og uro, og tankekjør. Kan virkelig anbefales :happy:

Det var helt fantastisk. Det eneste jeg syntes var litt ekkelt var reaksjonen jeg fikk etter hver time. Jeg rakk ikke komme hjem engang før tårene trillet. Men jeg har en usedvanlig stor og tung ryggsekk med meg så kunne egentlig trengt å starte opp igjen med sånn behandling.

Back
Topp