Psykolog

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Eller noen å snakke med.. Jeg har en sønn som nå har begynt på skolen i høst, han har et syndrom med mange forskjellige utfordringer, men i hverdagen så glemmer vi som familie det litt, det er det normale for oss. Vi ser derimot veldig godt at han er anderledes nå som han har begynt på skolen, faller utenfor sosialt og faglig. Kan si at vi har en baby på fem mnd også.

Det har vært veldig vondt og tungt for oss å se "annerledesheten", jeg trodde jeg hadde akseptert, men tydeligvis ikke..

Har en psykolog jeg har gått hos før, men han har flyttet langt unna.. Så trenger råd, hvordan kan jeg få snakke med noen uten at jeg må vente et år på ny psykolog med liste i kommunen, eller at det ikke koster skjorta??

Vond situasjon å være i! Ta kontakt med helsestasjonen, eller familiens hus hvis dere har dette i kommunen din. Der bør det kunne være fagpersoner som kan hjelpe deg/dere.
Lykke til:-).

Eller noen å snakke med.. Jeg har en sønn som nå har begynt på skolen i høst, han har et syndrom med mange forskjellige utfordringer, men i hverdagen så glemmer vi som familie det litt, det er det normale for oss. Vi ser derimot veldig godt at han er anderledes nå som han har begynt på skolen, faller utenfor sosialt og faglig. Kan si at vi har en baby på fem mnd også.

Det har vært veldig vondt og tungt for oss å se "annerledesheten", jeg trodde jeg hadde akseptert, men tydeligvis ikke..

Har en psykolog jeg har gått hos før, men han har flyttet langt unna.. Så trenger råd, hvordan kan jeg få snakke med noen uten at jeg må vente et år på ny psykolog med liste i kommunen, eller at det ikke koster skjorta??
Jeg ville gått til fastlegen og fått en henvisning. Det finnes blandt annet sykepleiere med tilleggsutdannelse som man kan snakke med. Gjerne det er litt kortere ventetid og god hjelp i det og?

Vi er ikke i akkurat samme situasjon, men jeg føler sånn med deg!!!!!!
Min sønn er for liten for noe diagnose, men han er litt annerledes enn andre barn og det river i hjertet mitt og tårene presser på når jeg ser han med barn på samme alder :`(
Vil så gjerne hjelpe han og forstå han og støtte han, og vi gjør så godt vi kan.. men å ha vondt av sitt eget barn er tøft og helt forferdelig.. Tror ikke foreldre med såkalte `normale` barn kan sette seg inn i en slik situasjon. Det gjør bare vondt :(
Bare send meg ett brev her på babyverden om du vil prate <3

Hvis det er lang ventetid på psykolog, og du trenger noen å prate med så finnes det grupper for "mammaer som oss". Jeg synes det er veldig greit å ha kontakt med, om enn bare på nett, andre som er i samme situasjon og som jeg kan lufte tankene til :) Det kan jo være en ide, i hvertfall mens du står på venteliste til faghjelp.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommunen har vel en psykiatritjeneste el. De skal være et lavterskeltilbud med kortere ventetid enn feks Dps

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommunen har vel en psykiatritjeneste el. De skal være et lavterskeltilbud med kortere ventetid enn feks Dps

"Kommunepsykolog" heiter det her i alle fall. Kven som helst kan ta kontakt for å få ein prat, og så ev. bli henvist vidare. Det var den vegen eg måtte gå då verken fastlegen eller skulen ville henvise guten min til BUP/PPT for utredning (han har i ettertid fått diagnosane han skulle ha...). Kontakt kommunen eller fastlegen (om det er eit vettugt menneske)!

Andre foreldre i liknande situasjon kan og vere gull verd, om ikkje anna så berre for å tømme ut litt frustrasjon til nokon som forstår. Sånn i mellomtida, eller i tillegg til psykolog.

Klem!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her i kommunen er det iallefall et psykiatrisk helseteam der man kan gå via fastlegen og få hjelp.
Psykiatriske sykepleiere man får snakke med da :-)

Har og en sønn som sliter med ting og tang og det tar på, han er 5 år så begynner på skolen neste år. Jeg og sliter med dette og masse annet så har gått via fastlegen og første gang var jeg på dps og nå venter jeg på og komme inn i den psykiatriske helsetjenesten i kommunen.

"Kommunepsykolog" heiter det her i alle fall. Kven som helst kan ta kontakt for å få ein prat, og så ev. bli henvist vidare. Det var den vegen eg måtte gå då verken fastlegen eller skulen ville henvise guten min til BUP/PPT for utredning (han har i ettertid fått diagnosane han skulle ha...). Kontakt kommunen eller fastlegen (om det er eit vettugt menneske)!

Andre foreldre i liknande situasjon kan og vere gull verd, om ikkje anna så berre for å tømme ut litt frustrasjon til nokon som forstår. Sånn i mellomtida, eller i tillegg til psykolog.

Klem!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

I kommunen her finnes en psykolog for barn samt flere psykiatriske sykepleiere voksne kan samtale med. Alle er en del av avdeling helse i kommunen

Back
Topp