Psykisk vurdering? :S

Håper på spire

Betatt av forumet
Fikk brev om at før vi går vidre med icsi, så må vi ha en psykisk vurdering? Jeg har slitt med angst så lenge jeg kan huske. Men har kommet meg langt de siste årene, å fungerer fint i hverdagen. Så ble redd da jeg så at vi måtte ha en vurdering.. Noen som vet om dette er noe de altid har.. Eller om det er bekymring pga angsten min?? Håper på svar!

Hmm...har ikke vært på det selv. Men med tanke på hvilken enorm påkjenning dette ivf greiene er, så vil de sikkert bare sette seg ned for å ta en ekstra prat med dere. Sikkert for å forberede dere ekstra. Folk som vanligvis ikke sliter med angst eller depresjoner kan virkelig treffe bunn i dette gamet. Jeg har selv vært helt nede i kjelleren noen ganger. Så ille at jeg gråt bare tanken på å stå opp og se på andre mennesker. Så det kan godt være derfor. Ikke nødvendigvis fordi at det er noe galt med deg:)

Fått inntrykk at det er noe de alltid egentlig skal vurdere. Men kanskje de ikke alltid spørr om slike spm. Men har dere allerede hatt forsamtale?

Vi ble vidresendt av fastlege. Vært å tatt biopsi av mannen. Dem sa jeg måtte ta noen bloprøver. Å at de sku sende brev. Breve kom i dag å dær står det at vi må til fastlegen og ta en psykisk vurdering. Sto ikke noe om bloprøver. Bare høres så skummelt ut. At de skal bestemme om jeg egner meg som mor pga angst?

Tenk at det er positivt at de ønsker en ekstra samtale med dere i forkant! Dette er en krevende prosess, både fysisk og psykisk. Det handler nok ikke om at de skal bestemme om du egner deg som mor, men kanskje de ønsker å forberede dere på prosessen?

Medisinene har bivirkninger som påvirker psyken, alvorlig depresjon er blant annet bivirkning på noen hormonmedikamenter. Så det handler nok mer om å vurdere om du vil tåle behandlingen vil jeg tro. :)

Jeg tror det høres skumlere ut enn det er :)
Det stod vel noe om psykisk vurdering i de første papirene hos oss og, men følte de pakket det inn i alt det andre vi snakket om hos legen da vi skulle henvises. Da spurte de om det var noe spesiell sykdom i nærmeste familie, hva vi jobber med og slike ting.

De vil nok bare vite at dere har det bra før dere starter den ganske belastende reisen gjennom prøverør.

Var til det selv hos fastlegen og egentlig er det bare en bekreftelse på at dere egner dere som foreldre. Lurer pp om han krysset noen spørsmål å

Går du på medisiner mot angsten?

Går på noe som heter zoloft. Egentli en deprisjonsmedisin, mn den har vist seg å dempe angstsymptomer

Går på noe som heter zoloft. Egentli en deprisjonsmedisin, mn den har vist seg å dempe angstsymptomer

Kan være derfor de vil ha dere inn til samtale, for etter hva jeg har hørt av andre så ser de helst at man ikke står på slike medisiner ved ivf. Muligens noe om virkningen av ivf medisinene eller noe

Så nå at det sto at det var en lov som gjorde at de måtte ha den vurderingen

Back
Topp