Psoriasis og gravid?

Mihi

Andre møte med forumet
Hei!
Prøver å bli gravid, å har psoriasis. Å Jeg lurte på om psoriasisen ble værre? Eller ble den bedre?

Last edited:
Har ikke merket noe som helst forskjell.. Skulle begynne med behandling rundt den tiden jeg ble gravid, men stoffene er så sterke at de ikke kan brukes av gravide. Så jeg kom liksom aldri lengre.
Vet derfor ikke hvordan det er for dem som fikk behandling før de ble gravid.

Har ikke merket noe som helst forskjell.. Skulle begynne med behandling rundt den tiden jeg ble gravid, men stoffene er så sterke at de ikke kan brukes av gravide. Så jeg kom liksom aldri lengre.
Vet derfor ikke hvordan det er for dem som fikk behandling før de ble gravid.

Tusen takk for svar! :) har hørt noen som det ble ille for og noen som det ble mye bedre til, så jeg tenkte jeg skulle høre innpå her :)

Tusen takk for svar! :) har hørt noen som det ble ille for og noen som det ble mye bedre til, så jeg tenkte jeg skulle høre innpå her :)
Kan være andre har andre erfaringer altså :-) Fikk ikke "diagnosen" før i februar/mars, så er ikke heelt kjent med det. Har bare ikke merket forskjell :-)

Sist ble jeg mye bedre og hadde ikke et eneste utbrudd. Men fikk et stort utbrudd etter fødsel.

Foreløpig nå så har jeg ikke merket noe forandring

Jeg ble litt verre i andre trimester og veldig bra i tredje trimester. Var overlykkelig da den ble så bra, for vanligvis er den et helvete midtvinters!

Tror det er veldig individuelt altså, men legen min forklarte meg det sånn her: immunforsvaret får andre ting å jobbe med enn å angripe det friske i kroppen.
Og det er jo logisk :)

Jeg fikk bruke noen medisiner i andre trimester. Kortison 2, ikke kortison 4, og i kortere perioder og i mindre doser, rett og slett for at jeg skulle få sove på natta. Vil tro at det også er individuelt og at de vurderer det ut fra hvor plaget du eventuelt er.

Etter fødselen har det blitt helt krise igjen. Men det fikk jeg vite at er på grunn av ammingen. Så nå er jeg på en ny type medisin, og håper at det går over når jeg er ferdig med å amme ;)

Back
Topp