Psoriasis/autoimmune sykdommer

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har psoriasis, og erfaring i forhold til å bli gravid?

Er jo en autoimmun sykdom, men lurer på hvor stor innvirkning det kan ha på evnt spontanaborter osv.

Har psoriasis. Er gravid for tredje gang på fire år. Termin neste måned. Kan ikke påstå at det har hatt så stor virkning på meg hvertfall.

Er du veldig plaget av det?

Jeg laget en tråd om cøliaki. Det er en autoimun sykdom. Legen mener det er derfor jeg har spontanabortert... Fant ut om det ganske nylig så har det ikke ute av kroppen.

Jeg laget en tråd om cøliaki. Det er en autoimun sykdom. Legen mener det er derfor jeg har spontanabortert... Fant ut om det ganske nylig så har det ikke ute av kroppen.

Hm...men psoriasis er vel ikke noe man kan få ut av kroppen så vidt jeg vet. Bør vel be om en henvisning til hudlegen, siden legen min tydeligvis ikke vet hva det er når hun mener at psoriasis ikke klør... :p haha

Se om jeg finner tråden din og ;)
Takk :)
Har du en link til den ? :)

Er vel det.
Kunnet igrunn tenkt meg å flytte til syden permanent bare for å bli kvitt dritten.

Hadde det vært så enkelt så :p
Her blir jeg faktisk verre av sola :confused:

Jeg har også cøliaki, og har mistet 2 ganger:/
Har blitt nevnt her også, at det kunne være en sammenheng der.

En sa og en ma.

Jeg har psoriasis. Tror nok ikke det har hatt noe å si for graviditet her. Farmor har det og, og hun har fire barn med seks år mellom eldste og yngste, så er ganske sikker på at hun ikke har spontanabortert (det ville det vel neppe vært tid til med tanke på hvor mange barn hun fikk på såpass kort tid). Hun er _veldig_ plaget.

En sa og en ma.

Har du blitt utredet for det i den sammenhengen, eller bare at de "regnet" med at det var pga det?
Vet du hvor det innlegget/tråden ligger? :)

Har egentlig ikke tenkt så mye på det, før jeg begynte å google litt tidligere i dag. Finner ikke så mye om det ift psoriasis egentlig, men det er vel kanskje ikke utenkelig at det kan ha en sammenheng med at det tar så lang tid??? :confused:

Hm...men psoriasis er vel ikke noe man kan få ut av kroppen så vidt jeg vet. Bør vel be om en henvisning til hudlegen, siden legen min tydeligvis ikke vet hva det er når hun mener at psoriasis ikke klør... :p haha

Jaha.. Ikke klør nei :p har ikke det selv men kjenner flere som har.

En sa og en ma.

Gikk du på glutenfritt kosthold da du mista? Jeg spiste gluten i perioden jg mista for å provosere frem reaksjoner i forbindelse med utredning. Snart vært uten i 2 mnd! Men rett før jeg mista nå så spiste jeg chilinøtter uten å tenke meg om, så er redd det var årsaken :/

Har du blitt utredet for det i den sammenhengen, eller bare at de "regnet" med at det var pga det?
Vet du hvor det innlegget/tråden ligger? :)

Har egentlig ikke tenkt så mye på det, før jeg begynte å google litt tidligere i dag. Finner ikke så mye om det ift psoriasis egentlig, men det er vel kanskje ikke utenkelig at det kan ha en sammenheng med at det tar så lang tid??? :confused:

Nei, ble aldri utredet for det. Så det er ikke helt 100% sikkert det skyldes det, men det er en mulighet for det.
Aner ikke hvor det ligger en tråd om det.
Fikk også denne infoen på en kurs for cøliakere. Større sjans for abort var ført opp som et punkt.

Jeg kan ikke svare deg på det desverre:/ Men det kan være økt sjanse for abort...det er eneste jeg vet og har hørt. Utover det er jeg like blank som deg desverre.

Gikk du på glutenfritt kosthold da du mista? Jeg spiste gluten i perioden jg mista for å provosere frem reaksjoner i forbindelse med utredning. Snart vært uten i 2 mnd! Men rett før jeg mista nå så spiste jeg chilinøtter uten å tenke meg om, så er redd det var årsaken :/

Ved den første aborten hadde jeg ikke fått cøliaki diagnostisert enda, så jeg spiste altså gluten. Ved den andre aborten var jeg begynt spise glutenfritt og fått påvist via blodprøve og gastroskopi. Men hadde ikke spist glutenfritt så lenge enda. Så tarmtottene var ikke helet og normalisert seg vil jeg tro.

Nei, ble aldri utredet for det. Så det er ikke helt 100% sikkert det skyldes det, men det er en mulighet for det.
Aner ikke hvor det ligger en tråd om det.
Fikk også denne infoen på en kurs for cøliakere. Større sjans for abort var ført opp som et punkt.

Jeg kan ikke svare deg på det desverre:/ Men det kan være økt sjanse for abort...det er eneste jeg vet og har hørt. Utover det er jeg like blank som deg desverre.

jeg skal notere meg det til neste legetime, og be om en henvisning til spesialist :)
Legger ut her om jeg finner ut av noe :)

Blir du?

Her er vinterhalvåret verst for meg.

Likt gjennom hele året egentlig, men har ikke vært veldig plaget.
Hadde mange års opphold før det kom tilbake i ny form for 3-4 år siden. :(

Mener legen din at psoriasis ikke klør??? Jasså...? :p

Jeg har psoriasis, hadde tre spontanaborter på rad før jeg ble gravid igjen og det gikk bra, men det var aldri noen som nevnte noen sammenheng med psoriasisen...

Back
Topp