Pseudotvillinger

Det blir 17 måneder mellom jentene våre. [emoji173]️[emoji173]️ Fint om vi med to tette kan holde kontakten her, dele erfaringer og slikt. [emoji4]
 
Mine to eldste er det 16 mnd mellom... de er 6 og 7 år nå... og bare gled dere! En del krangling men de er også bestevenner! Og så tydelig gla i hverandre...
 
Når har dere termin damer? Og når kom førstemann i forhold til termin?

Jeg er veldig spent på om fødsel blir lik denne gangen. Og hvordan tiden etterpå blir. :)
 
Når har dere termin damer? Og når kom førstemann i forhold til termin?

Jeg er veldig spent på om fødsel blir lik denne gangen. Og hvordan tiden etterpå blir. :)

Her er termin 6. mai. Vårt første barn kom i uke 35+6, rask og fin fødsel. Er veldig spent på om jente nummer to holder seg «innendørs» litt lenger. [emoji4] Hadde vært gøy å få gå til termin denne gangen, følte meg litt snytt for ventetiden sist. Og så var hun jo litt liten, så det var litt stress med mating og slikt. Men alt gikk jo heldigvis bra. [emoji106][emoji173]️
 
Når har dere termin damer? Og når kom førstemann i forhold til termin?

Jeg er veldig spent på om fødsel blir lik denne gangen. Og hvordan tiden etterpå blir. :)

Første jenta ble født 38+6, 11 dager før termin. Det hele startet med spontan vannavgang. Termin er 28.mai. Må innrømme at jeg håper på at det blir ganske likt denne gangen sånn som sist, men det vil vise seg. :)
 
Her kom hun 1 uke før termin med at vannet gikk. Hun er født 21mai. Ble en tøff fødsel og vi begge fikk infeksjon,og lillemor måtte ligge 1 uke med antibiotika på intensiven.Lillebror har termin 7mai og han kan gjerne komme en uke før han også,men uten å bæsje i fostervannet. Har litt angst for å bli satt igang igjen synes det var helt forferdelig når kroppen ikke henger med på riene som kommer hvert 2 min:wideyed:håper veldig på at kroppen kan få styre det selv denne gangen.
 
Ser ut som dere alle fødte før termin :p.. her kom gutten så godt som til termin. Riene startet på ettermiddagen 40+3 og han ble født kl 03 om natten 40+4.

Hadde en fin fødsel:happy: men var uheldig med store blødninger etterpå så endte med narkose og utskrapning av morkakerester. Fikk også en del blodoverføringer etter fødsel. Så denne gangen håper jeg at jeg unngår noen komplikasjoner og bare kan nyte sen nyfødte :):)

Termin med lillebror er 9mai <3
 
Søstra mi synes det er artig at jeg og hun er pseudotvillinger, hehe. Er 15 mnd mellom oss. Grensen er vel 18 mnd..?
 
Søstra mi synes det er artig at jeg og hun er pseudotvillinger, hehe. Er 15 mnd mellom oss. Grensen er vel 18 mnd..?

Godt mulig jeg tar feil, men tror det er inntil to år [emoji4].

Fødte første en uke over termin[emoji4]. Så denne gangen er jeg litt mer klar for å gå over [emoji28]
 
Godt mulig jeg tar feil, men tror det er inntil to år [emoji4].

Fødte første en uke over termin[emoji4]. Så denne gangen er jeg litt mer klar for å gå over [emoji28]

Måtte google, ble usikker ;o Fant dette:
«det var den danske psykiateren Oluf Martensen-Larsen som først introduserte begrepet «pseudotvillinger». Hans definisjon på pseudotvillinger er barn som er født med mindre enn 18 måneders mellomrom.»

Men barn født med inntil 2 års mellomrom har gjerne noen/flere av de sammenkjennetegnene som pseudotvillinger :)
 
Hvordan gjør dere det med vogn til barna når de blir så tette ? :happy:
 
Back
Topp