Pseudotvillinger? (med avstemning)

Miss Fat skrev:

Påskeharen skrev:

detnyenicket skrev:

-Nymphadora- skrev:
Har bare et barn, men trodde pseudotvillinger var når et var mindre enn 1 år mellom jg.

Har hørt at det heter irske tvillinger om det er mindre enn 1 år mellom.

Her blir det akkurat 2 år mellom. Men om det blir før eller etter 2-årsdagen ventes å se... Håper jo at det blir helt perfekt:)

Irske tvillinger? Nytt for meg.. *Googler..*

Spennende! Lykke til!

http://www.digoo.info/diverse/2011/02/Hva-er-irsk-Twins.html

Takk for linken

Min mann og broren er psaudotvillinger. De har aldri tålt hverandre og er fortsatt ikke spesielt gode venner.

Fru Riskorn skrev:
Min mann og broren er psaudotvillinger. De har aldri tålt hverandre og er fortsatt ikke spesielt gode venner.

Huff :( Min mann også er pseudotvillinger med søstera, og de er bestevenner :)

mellom mine 2 eldte er det 19mnd. de har aldri lekt sammen og aldri vært venner :/ de er nå 10 og 12 år, og klarer fortsatt ikke være i samme rom uten å slenge stygge kommentarer eller slå/dytte hverandre.

mellom de to minste er det på dagen 2 år mellom. Nå er jo minste bare 1 år, og leker ikke så mye, men de ser ut til å bli bedre venner enn søskene var. linus er veldig omtenksom og kysser og koser med lillebror, men kan og bli veldig sint på han :P men det er vel normalt :P

14,5 mnd mellom våre, og nå synes jeg det er helt perfekt :)

Jeg trodde definisjonen på pseudotvillinger var opptil 18 mnd mellom... Blir det mer enn det synes jeg egentlig ikke at barna er så veldig tette, og det tar ganske mange år før de er jevne.

Her blir det tolv-tretten måneder mellom, så vi får pseudotvillinger uansett hvordan det defineres da :) Kan ikke si noe om hvordan det er enda, men vi har ihvertfall ALT vi behøver av utstyr, klær osv. til andremann ;) Det eneste vi har kjøpt inn denne gangen er søskenvogn, en vognpose og nye smokker :P

her er det 3år imellom.

Fordeler og ulemper? -En "stor" og en "liten". Slutt med babygreier/bleier/osv.. før neste kommer. Også er ikke aldersforskjellen såå stor at de ikke leker fint sammen.
Likner de veldig mye på hverandre? Nei, de er veldig ulike.
Er de gode lekekamerater? JA! men litt storesøster/lillesøster tendenser.
Er det bedre å ha to tette eller flere år mellom dem? 3 år er HELT PERFEKT!

Den danske psykiateren Oluf Martensen-Larsen innførte begrepet pseudotvillinger om søsken som er født med inntil 18 måneders aldersforskjell. Men effekten kan også merkes på barn som det er inntil drøyt to år mellom. Når søsknene er så nær hverandre i alder, oppstår ofte en konkurransesituasjon, siden foreldrene kanskje ikke har tid til å gi begge barna det de behøver samtidig.

http://www.familieverden.no/Samliv/Familieliv/Bestemmer-plass-i-soskenflokken-personlighet/Pseudotvillinger/

Hvis alt går bra kommer denne babyen når storebror er 3 år og 4 mnd. Planlagt.
Synes det høres ut som en fin aldersforskjell. Jeg ville ikke ha to tette, for jeg ville nyte alenetiden med gutten min litt, og så synes jeg det er deilig nå som han er mer selvhjulpen.

Vet ikke om de blir gode lekekamerater, men håper jo på det.
Det er 4 år mellom meg og min lillebror, og vi lekte alltid fint sammen i barndommen.

Vi vurderer å få oss noen tette, men tiden får vise :)

3 barn på 2,5 år her:P

Skulle jeg valgt igjen, ville jeg valgt 12mnd mellom dem, og ikke 18mnd som det er mellom de to minste.

Selv har jeg søsken som er MYE yngre enn meg. Og vi er ikke på samme nivå i det hele tatt. Vi har lite felles..
Så "tette" barn synes jeg helt klart er best:)

Pseudo...trillinger?

Nora født desember 09, Aksel og Edvard i august i år :)

DenicaD skrev:
her er det 3år imellom.

Fordeler og ulemper? -En "stor" og en "liten". Slutt med babygreier/bleier/osv.. før neste kommer. Også er ikke aldersforskjellen såå stor at de ikke leker fint sammen.
Likner de veldig mye på hverandre? Nei, de er veldig ulike.
Er de gode lekekamerater? JA! men litt storesøster/lillesøster tendenser.
Er det bedre å ha to tette eller flere år mellom dem? 3 år er HELT PERFEKT!

Kan signere alt! Det er 3 år og 1 måned mellom, og jeg synes det er så perfekt som det var planlagt det skulle bli:)

det er 16 mnder mellom mine.... 

De leker seg veldig fint sammen nå, krangler og er gode med hverandre omhverandre... hehe

travelt? ja, men angrer ikke et sekund på at vi fekk så tette...
På noen måter er de veldig lik hverandre, og på andre ikke.. ser hellt klart hvor forskellige de er, har sine egene meninger osv...

Kan egentlig ikke komme på noe annen ulempe en at de er i 2 forskellige trassalderer samtidig og ingen de har noe bra språk, så det blir veldig fort frustrasjon og sinne til tider...

Folk spør meg nå om de er tvillinger :) Minsta tar igjen søsteren med storm fart... :))

Er 22 mndr. mellom mine. De er veldig ulike, men veldig glade i hverandre! Ulempen er at jeg følte meg litt utilstrekkelig i begynnelsen, men nå går det fint :) Fordelen er helt klart at vi har mye moro sammen!

Jeg har selv søsken som er 13,5 og 18 år yngre enn meg- syns det er helt supert også jeg :)

Back
Topp