Pseudotvillinger? (med avstemning)

YouNameIt

Elsker forumet
Jeg snakker ikke om ordentlige tvillinger, men to tette.

Er barna deres mindre enn to år mellom kalles de pseudotvillinger.

Fordeler og ulemper?
Likner de veldig mye på hverandre?
Er de gode lekekamerater?
Er det bedre å ha to tette eller flere år mellom dem?

Link: http://www.babyverden.no/Baby/Diverse/Sosken/To-tette/

Har bare et barn, men trodde pseudotvillinger var når et var mindre enn 1 år mellom jg.

Det er 18 måneder imellom dei!
Personligt liker jeg veldig godt å ha 2 tette!
Det er veldig mye arbeid, men også veldig gøy.
Dei krangler veldig mye, men er snille lekevenner innimellom også.
Hvis jeg kunne valgt igjen så hadde jeg fremdeles valgt 2 tette :)

-Nymphadora- skrev:
Har bare et barn, men trodde pseudotvillinger var når et var mindre enn 1 år mellom jg.

Det trodde faktisk jeg også! 
Men da blir de altså pseudotvillinger da, siden bet blir 19-20 mnd mellom! :) Håper det skal gå bra, mye slit i starten sikkert men desto mer glede! :)
Er jo slik vi har ønsket oss, så vi får bare vente å se. Om 4 mnd braker det løs! ;P

-Nymphadora- skrev:

Det trodde faktisk jeg også! 
Men da blir de altså pseudotvillinger da, siden bet blir 19-20 mnd mellom! :) Håper det skal gå bra, mye slit i starten sikkert men desto mer glede! :)
Er jo slik vi har ønsket oss, så vi får bare vente å se. Om 4 mnd braker det løs! ;P

-Nymphadora- skrev:

Har hørt at det heter irske tvillinger om det er mindre enn 1 år mellom.

Her blir det akkurat 2 år mellom. Men om det blir før eller etter 2-årsdagen ventes å se... Håper jo at det blir helt perfekt:)

Er rett over to år mellom mine og foreløpig går det bra. Er ikke så lett å si om de kommer til å leke bra sammen osv, siden minsta bare er 3,5 uke, men håper jo på det

detnyenicket skrev:

-Nymphadora- skrev:

Her blir det akkurat 2 år mellom. Men om det blir før eller etter 2-årsdagen ventes å se... Håper jo at det blir helt perfekt:)

Irske tvillinger? Nytt for meg.. *Googler..*

Spennende! Lykke til!

Her er ungene det
de leker utrolig fint sammen, sjeldent de krangler. har heller ikke hatt noe sjalusi mellom de

Her er ungene det
de leker utrolig fint sammen, sjeldent de krangler. har heller ikke hatt noe sjalusi mellom de

Mine faller utenfor, er 2 år og 18 dager mellom dem :)

Mellom de to første er det 18mnd. De er ganske så forskjellige, både av utseende og oppførsel. De leker kjempe godt sammen, og har stor glede av hverandre.

Mellom de to minste så er det 15mnd. De er også ganske så forksjellig, er ikke fullt så gode venner, krangler stort sett hele dagen. Men de tar veldig godt vare på hverandre allikavel.

Utseende messig så er det eldste og yngste som ligner mest. Oppførsel så er de igrunn ganske ulike alle sammen, men yngste og mellomste ligner mest der, de er litt mer "vill" :)

Jeg syns det er helt topp å ha de så tett.

Fordeler og ulemper? fordelen som jeg ser den er at man alt er inne i faste småbarnsrutiner. min erfaring er at det er veldig vanskelig å "bynne på nytt" når et barn er blitt større (har 6 år mellom nr 1 og 2). Ulempen..finner ingen ;)

Likner de veldig mye på hverandre? nei, hverken av utseende eller personlighet.

Er de gode lekekamerater? ja, gode lekekamerater..og bittre fiender i neste øyeblikk.

Er det bedre å ha to tette eller flere år mellom dem? absolutt!!!! har 6 år mellom 1 og 2..det hadde jeg ikke orka en gang til! 18mnd mellom 2 og 3..perfekt aldersforskjell. over 2 år mellom 3 og 4, for lang tid i mellom dem, og 40 uker mellom nr 4 og 5..noe som igjen er for tett!

har 4 barn iløpet av 4.5 år..hadde glatt gjort det på nytt..men ville valgt kortere tid mellom nr 3 og 4 og lengre mellom 4 og 5 ;)

tindra skrev:
Fordeler og ulemper? fordelen som jeg ser den er at man alt er inne i faste småbarnsrutiner. min erfaring er at det er veldig vanskelig å "bynne på nytt" når et barn er blitt større (har 6 år mellom nr 1 og 2). Ulempen..finner ingen ;)

Likner de veldig mye på hverandre? nei, hverken av utseende eller personlighet.

Er de gode lekekamerater? ja, gode lekekamerater..og bittre fiender i neste øyeblikk.

Er det bedre å ha to tette eller flere år mellom dem? absolutt!!!! har 6 år mellom 1 og 2..det hadde jeg ikke orka en gang til! 18mnd mellom 2 og 3..perfekt aldersforskjell. over 2 år mellom 3 og 4, for lang tid i mellom dem, og 40 uker mellom nr 4 og 5..noe som igjen er for tett!

har 4 barn iløpet av 4.5 år..hadde glatt gjort det på nytt..men ville valgt kortere tid mellom nr 3 og 4 og lengre mellom 4 og 5 ;)

Wow, tar av hatten min for deg! :)

Noen som har planer for to eller flere tette, eller flere år mellom dem? :)

det er 16 mnd mellom nr 1 og nr 2, 11 mnd mellom nr 2 og nr 3 , og blir 14 mnd mellom nr 3 og nr 4 .. vi får da 4 barn fra 3,5 år og nedover ..

synes det er kjempe kos å ha tette barn , de leker veldig fint sammen , men de 2 største er flinke til å krangle også .. de er gutt og jente da .. nr 2 og 3 er jenter begge to ; og er bare 11 mnd i mellom , så håper de kommer til å bli gode venninner ..
nr 1 og 3 er like hverandre .. nr 2 er ikke så lik de andre ..

Påskeharen skrev:
Jeg snakker ikke om ordentlige tvillinger, men to tette.

Er barna deres mindre enn to år mellom kalles de pseudotvillinger.

Fordeler og ulemper?
Likner de veldig mye på hverandre?
Er de gode lekekamerater?
Er det bedre å ha to tette eller flere år mellom dem?

Link: http://www.babyverden.no/Baby/Diverse/Sosken/To-tette/

Jeg har pseudotvillinger, 15 mnd mellom mine

Ser desverre ingen ulemper. Måtte være om begge to sover dårlig om natten, og evt har samme rom. Maaaaaange fordeler og hadde glatt valgt det igjen.

De er veldig like i utseende, men veldig ulike i personlighet.

90% av dagen leker de fint sammen.

Jeg ville som sagt ikke valgt noe annet. Ville bli ferdig med barn fort når jeg først begynte. Var 6 mnd eldstemann når jeg ble planlagt gravid igjen.

Påskeharen skrev:

detnyenicket skrev:

-Nymphadora- skrev:

Irske tvillinger? Nytt for meg.. *Googler..*

Spennende! Lykke til!

http://www.digoo.info/diverse/2011/02/Hva-er-irsk-Twins.html

Her blir det 2,5 år imellom :o)

Back
Topp