Pseudotvillingar

HelenaH

September 2013 & April 2015 <3
Aprilbarna`15
Lure på om det e noken her inne som har pseudotvillingar? :)
Finne jo nesten berre negative omtala om det, så vil gjerne høre kordan "vanlige" folk oppleve det :)
Det blir ca 18-19 månda mellom min to no når nummer 2 kjem :)

Last edited:
Jeg får også 17mnd mellom den jeg har og den i magen og tenker at det vil være noen tøffe år, men veldig verdt det når de er litt eldre. Min søster har 16mnd mellom sine og de har veldig glede av hverandre og hun har ingenting negativt å si om å ha to tette:)
Tror at så lenge foreldrene er flinke med oppmerksomheten til begge barna vil det gå greit. Personlig syns jeg det er bedre med to tette enn stor aldersforskjell.

Jeg får ikke det! Men det er 17 mnd mellom meg og broren min! Vi hadde mye glede av hverandre når vi var små, lekte mye sammen :) Kranglet jo også endel, men slik er jo søskenkjærlighet :p Mamma var også alene med oss og synes det gikk greit :)

Jeg kan ikke se jeg ser noe negativt med det? Alt er vel slik som man gjør det til selv? Å tenk hvor gode lekekamerater de vil bli når de vokser opp =) litt mye bleieskift kanskje bare, og litt slitsomt til å begynne med kanskje?

Skreiv feil, ikkje 17 mnd men 18-19 :)

Kjekt og lese litt positivt og! Det har jo selfølgelig mykje med ka man gjer det til sjølv :)
Søkte litt på nette i sta om det og følte eg kun las negative ting, så fekk litt panikk må eg ærlig innrømme :P
Det e 13 månda mellom meg og mi søster, og vi har et heilt spesielt bånd <3
Skal gjere alt eg kan for at mine to og får det sånn vertfall :)

Snuppa ble født i september -09 og snuppen i januar -11. 16mnd mellom. Vi har bare positive ting å si om det :-D De er veldig tette, gjør den ene noe morsomt spør han/hun om den andre også kan gjøre det! Spesielt er det når snuppa får godtepose i bursdag, "jeg skal dele med broren min" får vi høre da :-D Jeg synes heller ikke det var noe problem med bleier til begge, og han slutta kanskje tidligere etter å ha blitt inspirert av ho til å bruke doen :-D

Hvor tette må de være for å være pseudotvillinger?

Mellom 1 og 2 er det 23 mnd og nå blir det ca 24 mnd :) det er kanskje for stor avstand?

Jeg er glad mine ikke er så tette. Og at det blir ca 3 år mellom denne og mellomste og 6 år mellom denne og største. All ære til dere som har de enda tettere ;)

Sniker litt fra mai ;)
Med mine yngste er det 12,5mndr mellom. Det har vært en travelt tid, men vi koser oss masse! :)
De første 3-4mnd var værst, men mye var pga at yngste var født prematur.
Nå er de snart 1år og 2år og jeg har begge hjemme, de har mye glede av hverandre og det er tydelig hvor glad de er i hverandre. Blir en del mer bleieskift og slikt, men det er så fort gjort alikevel. Dobbel dose med kos ❤
Det blir ca. 17mndr mellom yngste og nestemann, så her blir det 3 barn ila 2,5år ;p
Har en på 6år også, han var 4,5år da han ble storebror første gang -det hadde sine utfordringer det også! ;)

Back
Topp