PS!!!!

Bao

Glad i forumet
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4028030.ece

Jeg regner med at alle juli- jentene har fått med seg dette.
Blir helt fra meg hver gang jeg ser det, og dessverre er det
oftere og oftere. Har lurt på om jeg skulle sagt fra liksom...

Jeg bruker kun teppe over vognen for å skjerme mot at hun får sola rett i ansiktet når vi er ute og går tur. Men jeg dekker aldri hele åpningen, kun halve, jeg flytter teppet etter hvordan sola treffer. Jeg liker uansett alltid å se ansiktet hennes. [:)] Ellers bruker jeg insektsnett når hun en sjelden gang sover ute. Skummelt at mange ikke tenker på at de stenger av for luften med tepper...

off denne diskusjonen var just på generelt å da missforsto alle poenge mitt :P
jeg bruker kun helseteppe over får å skjerme for sola/ om vinnen står i tryne på vei hjem så han skal få puste eller når jeg skal ha han til å sove så tar jeg det vekk fortest mulig :P
er ikke glad i myggnett heller, men det er fordi jeg fikk beskje på hs når jeg kom med det at en skal helst ikke dekke over vogna med noe om det ikke er nødvendig.. så bruker kunn netting om han skal sove på verandan i vognen..

men på generelt var jeg vist en uansvarlig mor som gjordet dette å jeg sa vist at myggnetting var farlig xD
none kverrulanter som ikke sljønte hva jeg mente da jeg ble provosert etter at jeg liksom var dum i hue som brukte ht får å sjerme sole elller i det han skulle sovne xD

ORIGINAL: Jeiranne

jeg bruker kun helseteppe over får å skjerme for sola/ om vinnen står i tryne på vei hjem så han skal få puste eller når jeg skal ha han til å sove så tar jeg det vekk fortest mulig :P
er ikke glad i myggnett heller, men det er fordi jeg fikk beskje på hs når jeg kom med det at en skal helst ikke dekke over vogna med noe om det ikke er nødvendig.. så bruker kunn netting om han skal sove på verandan i vognen..

men på generelt var jeg vist en uansvarlig mor som gjordet dette å jeg sa vist at myggnetting var farlig xD
none kverrulanter som ikke sljønte hva jeg mente da jeg ble provosert etter at jeg liksom var dum i hue som brukte ht får å sjerme sole elller i det han skulle sovne xD

de er helt brødhuer på generelt!

holder meg langt unna der! de kverrulerer bare for å kverrulere, noe jeg syntes er utrolig provoserende! [:@]

du er absolutt ingen uansvarlig mor, du er en god mor jeiranne [:)]

her bruker vi forresten ingenting, da enten han sitter helt oppreist å følger med. ellr ligger å sover. når han sover så er det godt å varmt nede i den hulen der, så der ingen behov for å dekke litt litt heller.. han blir jo ikke rød eller kald i kinna engang nråv i har gått tur i minusgrader (hvis han har lagt å sovet). [:)]

eneste jeg reagerer på er når jeg feks går i kjøpesenter så ser jeg at enkelte har pledd over hele eller nesten hele åpningen!!!
da får jeg vondt av de stakkarene som ligger nede inne i den varmen der!
jeg spurte en mor en gang, og da sa hun at hun måtte ha det mørkt for at han skulle sove. når jeg sa at det er jo farlig, og han får vanskeligheter for å puste så ble hun sur på meg og påstod jeg var hysterisk!

den samme moren hadde tykk dundyne over ungen også, INNE I ET KJØPESENTER! [:@]

Har ALLTID vært imot teppe over vogna!!
Tar ikke skade av å sove når det er lyst :P

Har gjort det ved et par ganger men lar det være igjen ei gleppe på begge sidene.slik at han får ren luft.

ORIGINAL: girlypai

holder meg langt unna der! de kverrulerer bare for å kverrulere, noe jeg syntes er utrolig provoserende! [:@]

jeg vet at jeg overhode ikke er en dårlig mor, men de jeg får vont av er de som kanskej føler seg som det fra før av å så leser slike ting.. pleier heller ikke være på generelt, men på akkurat den kunne jeg ikke dy meg.. skav også at enkelte her inne på bv er bare dumme brøudhuer som tror de er så perfekte å skal hakke på alle andre!

folk har helt forskjellige meninger å jeg syntes ikke fålk som kanskje har gjort denne feilen skal bli rakket ned på.. er jo derfår folk legger slik info ut på generelt får de som ikke vet det! herregud sier jeg bare :P
må si det at hu ene der inne kunne jeg fillerista til tusen.. hun virker som er forp**t kjerring som bare skal søke krangler!
å som hu ene skrev så har nok andre også sine feil som en selv ikke kunne drømmet om å gjøre..
alle er forskjellige å jeg sa det at en kan gjøre nesten alt med barna våre så lenge en passer på og lufter, ta de opp å la de strekke på kroppen (da tenker jeg på det å henge et helseteppe over vognen, bruke gåstol, kjører lange bilturer osv).

mhm det jeg prøver å si, men de er jo stokk dumme å omformulerer alt jeg skriver..
vetjeg dorlig på rettskrivning å at jeg er dårlig til å ordlegge meg, men er vel ikke verre en å lese det 2 ganger før en svarer!!

Har aldri brukt teppe og kommer heller aldri til å gjøre det. Han er vant med å sove uten og om det kommer en stråle sol så merker ikke han den i det hele tatt. De blir hva man gjør dem til.

ORIGINAL: girlypai

Hehe, ja generellt er et farlig sted å legge ut noe som helst.. Der sitter jo folk og venter på å få angripe!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har brukt helse teppe til å dekke til når det har vært sol ute ( altså i sommer ) å vis hun har vansker med å sovne ute når vi går tur ( litt for mye å følge med på ) :oP
Men det er alltid en glipe åpen, å som jeg så en annen en skrev her oppe så liker jeg også å kunne se ansiktet hennes til en hvertid når jeg går ute...
Hjemme sover hun på soverommet i vogn med vinduet åpent, siden vi ikke har noen mulighet til ha henne ute ( har hatt oter og mink helt opp til husveggene her, så tørr rett og slett ikke )

Jeg er helt enig i at en ikke skal dekke til vognene, men når en først gjør det så er jo ikke helse teppe det værste mener no jeg får det er jo fult i hull... Værre er det med de mødrene som tar tykke ull tepper, flistepper over åpningen på vognen. da får jeg helt vondt...

Jeg liker heller ikke den trenden med å dekke hele åpningen til vogna med tykke tepper. Må bli utrooolig dårlig luft der inne.
Kalesjen på sportsvogna mi er litt dum, for når jeg skal legge bak ryggen, følger kalesjen med bakover, og da mister en skjermingen rett ovenifra. Så når vi er på kjøpesenter f.eks og gutten skal sove og jeg har glemt kalesjeforlengeren min (GENIAL oppfinnelse forresten!) så må jeg henge en gulpeklut eller noe over deler av åpningen så han ikke skal få spot-lysene rett i øynene. Da våkner en uansett hva en er vant med.

Må også legge til at med storesøster brukte jeg aldri teppe forran åpningen til vogna. Men det gjør de tydeligvis i barnehagen, for når hun skulle ha dagluren sin hjemme i helgene kom hun drassende med et teppe og INSISTERTE på å ha det forran åpningen når hun skulle sove  [8|]
Jeg ville jo IKKE ha det teppet der, men når den trøtte 2åringen vil ha det der og omtrent henger det opp selv så kan ikke jeg krangle så mye på det. Jeg var heller bortpå etter at hun hadde sovnet og åpnet litt opp på sidene.

ORIGINAL: PilleMille

Jeg liker heller ikke den trenden med å dekke hele åpningen til vogna med tykke tepper. Må bli utrooolig dårlig luft der inne.
Kalesjen på sportsvogna mi er litt dum, for når jeg skal legge bak ryggen, følger kalesjen med bakover, og da mister en skjermingen rett ovenifra. Så når vi er på kjøpesenter f.eks og gutten skal sove og jeg har glemt kalesjeforlengeren min (GENIAL oppfinnelse forresten!) så må jeg henge en gulpeklut eller noe over deler av åpningen så han ikke skal få spot-lysene rett i øynene. Da våkner en uansett hva en er vant med.

Må også legge til at med storesøster brukte jeg aldri teppe forran åpningen til vogna. Men det gjør de tydeligvis i barnehagen, for når hun skulle ha dagluren sin hjemme i helgene kom hun drassende med et teppe og INSISTERTE på å ha det forran åpningen når hun skulle sove  [8|]
Jeg ville jo IKKE ha det teppet der, men når den trøtte 2åringen vil ha det der og omtrent henger det opp selv så kan ikke jeg krangle så mye på det. Jeg var heller bortpå etter at hun hadde sovnet og åpnet litt opp på sidene.

Det syntes jeg du skal ta opp med barnehagen.
Jeg er ped leder i en barnehage, og vi tåler å bli sagt til.
På en ordentlig og pen måte- vel og merke! [:)]

Det er ikke alle som er like viten eller oppdaterte på slik, jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har mått oppdatere andre barnehage annsatte om hvordan det er nå (som nyutdannet og nyere forskning innbarka i huet) [;)]

Hun sover ikke på dagtid lenger, så jeg kan la temaet ligge.
Ihvertfall inntil lillebror begynner der  [:)]

ORIGINAL: PilleMille

Hun sover ikke på dagtid lenger, så jeg kan la temaet ligge.
Ihvertfall inntil lillebror begynner der  [:)]

okey, men da hadde jeg vel presisert dette med hvordan dere liker å ha det når han skal sove.
"ligge i vogna med koseklut og smokken sin i vognposen. han har godt av frisk luft, så han er ikke vant til å ha noe teppe som dekker over åpningen! "[:D] [8D]

har bruk teppe 2-3ganger, men dekket IKKE HELE åpningen.
Nå bruker æ regnpose og d e mye bedre synes æ:)

Back
Topp