Prøver og vaksine

Tingen

Blir kjent med forumet
Noen prøvere her som har tatt vaksine? Har selv fått time, fikk velge selv så har den på syklusdag 1 (hvis test er positiv den dagen tar jeg den ikke). Men har lest litt om blødningsforstyrrelser hos flere. Noen med erfaring her? Vil vaksinen gjøre det vanskeligere å få det til å klaffe? Er skeptisk, da ønske om graviditet er veldig høyt. Hva tenker andre gjøre? Vaksinere eller la være?

Jeg skal ta den i morgen. Forventet El i overimorgen.

Jeg har tatt den, både dose 1 og 2. Har selvsagt bekymret meg i etterkant over om det kan gjøre det vanskeligere, haha (ønsket er veldig stort her også). Men inntil det motsatte er bevist er det veldig godt å være vaksinert. Ikke hatt blødningsforstyrrelser eller merket noe annet, men ikke hatt mensen ennå etter jeg tok den, så får se om den blir forskjøvet eller kommer som den skal.
Ikke lett å gi noe råd her, blir jo opp til hver enkelt, men spennende å se hva du bestemmer deg for og hvilke innspill du får :happy::happy:

Last edited:
Det er enda en stund til jeg kommer til å få tilbud, så følger litt med her for å få litt kloke innspill.. Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre selv enda. Bor i et område med veldig lite smitte.

Har fått sms om påmelding til vaksine. Trodde ikke min gruppe skulle få tilbud allerede, og vi bestemte oss for å starte prøvingen. Er bare i PP1, EL i disse dager. Drøyer vaksineringa hvertfall et par PP (håper jo selvsagt vi slipper så mange). Hvis det ikke har klaffet da prøver jeg å få vaksinedose 1 tidlig i syklusen.

Jeg tok vaksine 1 Juni. Og hadde mensen når jeg tok den.
El var noe forsinket i forhold til vanlig, kom på cd 20, og jeg har vanligvis hatt el mellom cd 15 og 19, men jammen satt spiren denne gangen..

Vi sluttet på prevensjon i september, og har hatt to tidlig SA i starten av året, der jeg spottet noe i forkant. Nå har jeg akkurat kommet et par dager lenger enn jeg var ved SA'ene, uten å spotte, så krysser det vi har for at dette er gullegget.

Tok vaksine dpo 10, testet og testen var negativ samme dag som vaksina. Tok den, fikk ikke mens, regnet med vaksina hadde forskyvd TR, men jeg var visst gravid.. Ble betrygget av ei her inne som hadde gjort det samme, alt så bra ut på UL, ingen 3 hodet baby. Så jeg krysser fingrene for det samme.

hadde jeg tatt en annen test enn metode sin tidlig test så hadde jeg mest sannsynlig ikke fått negativ på dpo 10..

så du har valgt lurt der med å ta det på syklusdag 1 da :)

Tok vaksine dpo 10, testet og testen var negativ samme dag som vaksina. Tok den, fikk ikke mens, regnet med vaksina hadde forskyvd TR, men jeg var visst gravid.. Ble betrygget av ei her inne som hadde gjort det samme, alt så bra ut på UL, ingen 3 hodet baby. Så jeg krysser fingrene for det samme.

hadde jeg tatt en annen test enn metode sin tidlig test så hadde jeg mest sannsynlig ikke fått negativ på dpo 10..

så du har valgt lurt der med å ta det på syklusdag 1 da :)
Jeg er også i dpo-land og tok vaksina i går. Har ikke helt følelsen at spiren sitter denne gangen, men blir spennende å se hva som skjer. Tviler på at vi får noen trehodede babyer :laughing002

Jeg tok den på CD10, forventer EL rundt CD13-15.

Tok den forrige uke, på CD15, og hoppet da over prøving denne mnd, siden det ble sånn midt i. Venter mensen de neste dagene, så blir spennende å se om det blir noen sykluspåvirkende bivirkninger .. gleder meg til å starte pån igjen med prøving kommende syklus, med bittelitt beskyttelse hvertfall :happy:

Skal ta idag. Akkurat ferdig med en lang mens. Regner med at denne syklusen blir litt rar uansett pga jeg tok ut spiralen for 9 dager siden :happy: Følger spent med om det er noen andre med erfaringer, men virker litt som de som er i fertil alder (utenom helsepersonell) får vaksine i disse dager :happy:

For min del vil det være mye tryggere å gå høsten i møte med en vaksine enn ingen.

Fikk første dose da mensen akkurat var over. Hadde eggløsning en uke etter det ca, så den har akkurat vært. Alt som normalt. Fikk lagt inn aksjer også, så får vi bare se. Har ikke tid å vente, og de eneste bivirkningene jeg fikk var en øm overarm noen dager. Blir jeg gravid innen september til dose 2, utsetter jeg den, men er godt å vite at man uansett er godt beskyttet av første dose.

Noen prøvere her som har tatt vaksine? Har selv fått time, fikk velge selv så har den på syklusdag 1 (hvis test er positiv den dagen tar jeg den ikke). Men har lest litt om blødningsforstyrrelser hos flere. Noen med erfaring her? Vil vaksinen gjøre det vanskeligere å få det til å klaffe? Er skeptisk, da ønske om graviditet er veldig høyt. Hva tenker andre gjøre? Vaksinere eller la være?

Jeg skal gjøre det samme som deg, bestille vaksinetime til første syklusdag. Tenker litt på om vi da skal hoppe over en pp etter vaksinen for sikkerhetsskyld, men usikker på om det egentlig har noe å si.. :wacky: Merker "vaksinepresset" på jobben allerede, får spørsmål om når jeg skal ta vaksinen (de vet at alle i min aldersgruppe nå har fått tilbud her), så tror det kan bli litt utfordrende å utsette vaksinen... :bored: I tillegg vil det jo føles trygt å ha tatt den før en graviditet.. :oops: Komplisert detta! Fint at vi er flere i samme situasjonen, nyttig å høre hva dere tenker og gjør!

Jeg skal gjøre det samme som deg, bestille vaksinetime til første syklusdag. Tenker litt på om vi da skal hoppe over en pp etter vaksinen for sikkerhetsskyld, men usikker på om det egentlig har noe å si.. :wacky: Merker "vaksinepresset" på jobben allerede, får spørsmål om når jeg skal ta vaksinen (de vet at alle i min aldersgruppe nå har fått tilbud her), så tror det kan bli litt utfordrende å utsette vaksinen... :bored: I tillegg vil det jo føles trygt å ha tatt den før en graviditet.. :oops: Komplisert detta! Fint at vi er flere i samme situasjonen, nyttig å høre hva dere tenker og gjør!
Vi fikk bare velge en dag vi. Heldige dere som få velge dag :)

Jeg tok vaksina 24/6. skulle egentlig ha mens 10/7 (mellom 10/7 og 12/7). Men fikk mens i dag, 5/7 dager før jeg bruker.

Jeg tok den i dag på cd 8. Pleier å ha eggløsning på cd 15-18. Blir spennende å se hva som skjer.

Jeg hadde gruet meg sånn til å ta vaksinen, og jeg er fortsatt sjokkert over at det ikke gjorde noe vondt. Helt sprøtt. Håper det kan berolige noen hvis de gruer seg.

Jeg tok den i dag på cd 8. Pleier å ha eggløsning på cd 15-18. Blir spennende å se hva som skjer.

Jeg hadde gruet meg sånn til å ta vaksinen, og jeg er fortsatt sjokkert over at det ikke gjorde noe vondt. Helt sprøtt. Håper det kan berolige noen hvis de gruer seg.

Enig! Jeg liker ikke blodprøver eller sprøyter generelt, men denne var så kjapp og grei! Gjorde ikke vondt når de stakk eller sprøytet inn :D

Etter første dose ble el forskjøvet til CD 39 istedenfor 24. Men det var bare etter første dose,
Merket ingwnting etter ander.

Jeg har spottet i ca. 2 1/2-3 uker etter SA, og spottingen begynte å bli stadig mindre. Tok vaksinen for to dager siden, og i dag er spottingen kraftigere igjen. Ganske sikker på at det er pga. vaksinen, for på tidlig UL for en uke siden fikk jeg beskjed om at nesten alt var ute og at det var «mindre enn en menstruasjon igjen», så det er ingen grunn til at det skulle øke på igjen nå hvis det ikke hadde vært for vaksinen. Har aldri vært gravid før og aldri hatt SA før, så vet ikke om evt. forskyving av kommende EL og mens vil være pga. SA eller vaksinen. Kanskje litt begge deler :confused005. Uansett veldig glad for å ha tatt vaksinen, slik at jeg har litt beskyttelse hvis det skulle klaffe på en senere syklus.

Back
Topp