Prøver og vaksine

Ah så kjedelig.. Ja det gjør valget litt enklere :shy: Kanskje det går an å ta kontakt og forklare situasjonen? :)
Jeg har tatt den alt. Tok ved første mulighet jeg fikk, så tok den på onsdag denne uken :)

Lurer veldig på hvordan vi skal gjøre det selv! Jeg får første dose på onsdag, og vurderer å slutte på p-pillene når brettet er tomt denne ula. Neste dose er satt opp i oktober, men jeg håper å være gravid innen det…

Jeg går litt mot strømmen og kommer ikke til å ta den. Jeg bor i et område med veldig lite smitte. Blir nok tilbudt første dose i august, og skal prøve fra september. Kommer ikke til å vurdere den før jeg eventuelt er ferdig med barn.

Jeg fikk første dose forrige onsdag, dagen før forventet mens. Jeg har alltid hatt 28 dagers syklus, men for første gang var jeg to dager forsinket. Regner med at det var vaksinen, kan jo ikke vite det med sikkerhet, men er jo rart at det skulle bli kluss med syklusen akkurat den mnd...
Blir jeg gravid før andre dose får jeg vente med den, men jeg liker å vite at jeg i det minste har litt beskyttelse.

Jeg tok vaksine 1 Juni. Og hadde mensen når jeg tok den.
El var noe forsinket i forhold til vanlig, kom på cd 20, og jeg har vanligvis hatt el mellom cd 15 og 19, men jammen satt spiren denne gangen..

Vi sluttet på prevensjon i september, og har hatt to tidlig SA i starten av året, der jeg spottet noe i forkant. Nå har jeg akkurat kommet et par dager lenger enn jeg var ved SA'ene, uten å spotte, så krysser det vi har for at dette er gullegget.

Jeg har normalt el mellom cd 13 og 16, men etter vaksine nr 1 var det plutselig på dag 20. har ikke prøvd noe særlig nå pga litt andre ting, men lurer på om det var vaksinen som forsinket syklus litt og Om det var derfor jeg plutselig hadde syklus på 33 dager, normalt har jeg 27-28 dager så :hilarious:

Jeg skal ta vaksine på fredag, er da CD 16, bruker å få EL på CD 15. Er litt spent selv etter hva jeg har lest folk har fått av bivirkninger angående syklus etter vaksina. Men tenker at det sikkert ikke kommer til å klaffe uansett så får naturen bare gå sin gang.. men håper det ikke påvirker min syklus noe særlig.
Går også på enkel dose Letrozol og hatt syklus på 29 dager de to siste gangene :)

Jeg fikk dose 1 av vaksinen dagen før eggløsning. Tenkte ikke noe videre på det fordi vi ikke egentlig prøvde aktivt, selv om jeg hadde et håp. Men jammen satt ikke spiren (4+5 nå) :hilarious: Mannen er ganske bekymret for at det kan være dumt på noe vis, men jeg tror ikke det. Skal høre med legen på første kontroll om noen uker for sikkerhets skyld!

Tok vaksine dpo 10, testet og testen var negativ samme dag som vaksina. Tok den, fikk ikke mens, regnet med vaksina hadde forskyvd TR, men jeg var visst gravid.. Ble betrygget av ei her inne som hadde gjort det samme, alt så bra ut på UL, ingen 3 hodet baby. Så jeg krysser fingrene for det samme.

hadde jeg tatt en annen test enn metode sin tidlig test så hadde jeg mest sannsynlig ikke fått negativ på dpo 10..

så du har valgt lurt der med å ta det på syklusdag 1 da :)
Jeg mistet den spira jeg hadde.. kaaan være pga vaksina. Ville ikke gjort det samme igjen.

Tok første dose i juli og tar neste i september hvis jeg ikke har fått noen positiv test før den tid ☺️ Noen blir jo lettere gravid når immunforsvaret jobbet med andre ting i kroppen som for eksempel forkjølelse og omgangssyken, så plutselig gjør den oss mer fertil også fordi kroppen jobber mer med vaksinen enn å fjerne et fremmedlegeme som den tror fosteret er i starten.

Syns tryggheten ved å ha vaksinen veier opp for usikkerheten, gitt at jeg ikke er i første trimester når vaksinen tas. Fødte i august i fjor, og det var slitsomt å være redd for å måtte føde alene i isolasjon. Gravide er jo også mer utsatt for et tøffere utløp av sykdommen, så beskyttelse for oss er jo ekstra fint ❤️

Last edited:
Vaksinenyheter fra Danmark igår/idag:
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021...blive-vaccineret-eller-at-faa-covid-19-her-er

:happy119

Individuell vurdering selvsagt, men for mitt vedkommende syns jeg det skulle være verre å bli smittet med corona og alt det kan medføre, både for meg selv, eventuelt foster, og ikke minst familien på kort og lang sikt, enn å vaksineres.
Kusinen min fikk korona i februar, og fødte i april en frisk gutt. Jeg vet at et eneste eksempel ikke kan generaliseres, men bare til informasjon...
(Dette var før tilbud om vaksinering startet.)
Men samtidig, har jeg valgt å ta vaksine nå i dpo-land. Jeg tror ikke det er noe fasit på dette her. Og jeg har ikke heller faglig kunnskap om dette.

Har sykluser på 27-30 dager og ingen indikasjon på at noe TR kommer. Tok vaksinen i starten av TR.

Hvordan gikk det med dere andre i tråden her?

Jeg tok første dose av vaksinen på dag 5 av syklusen og hadde ikke noen andre bivirkninger da enn øm arm. Hadde spurt legen min på forhånd og hun sa at man kunne prøve videre når eventuelle bivirkninger gikk over. Fikk eggløsning som normalt dag 15 og er gravid nå, 5+0 i dag:)

Har sykluser på 27-30 dager og ingen indikasjon på at noe TR kommer. Tok vaksinen i starten av TR.

Hvordan gikk det med dere andre i tråden her?

Hvilken dag er du på nå? :)

Jeg tok vaksina på syklusdag 3, og mistenker at EL faktisk kom et par dager tidligere enn vanlig denne gangen (dag 12 - det har skjedd før men veldig sjelden). Og det til tross for at jeg ble litt uvel av vaksina i noen dager. Så vaksina har ikke forsinket syklus ihvertfall.. Er 4 dpo i dag om EL kom dag 12 :)

Hvilken dag er du på nå? :)

Jeg tok vaksina på syklusdag 3, og mistenker at EL faktisk kom et par dager tidligere enn vanlig denne gangen (dag 12 - det har skjedd før men veldig sjelden). Og det til tross for at jeg ble litt uvel av vaksina i noen dager. Så vaksina har ikke forsinket syklus ihvertfall.. Er 4 dpo i dag om EL kom dag 12 :)
Er på dag 31. så hvis EL vag forsinket fra det det pleier å være. Så ble dette litt spennende….

Back
Topp