Provosert 2

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Og denne vil kanskje provosere flere på flere områder. Jeg ble litt satt først, men så ble jeg jævlig sur.

Vi var på sykehuset i natt fordi guttunger slo hodet veldig i går. Vi ble kjørt i seng (kjeeeempestas for småen) fra akutten og opp på et firemannsrom på barneavdelingen. Sykepleieren satte senga til guttungen på plass, hentet blodtrykkmåler og seng til meg. Så det kom det dame inn på rommet "flytt deg, det der er min plass!!" Jeg svarte litt fortumlet "beklager men vi ble satt her, men jeg skal finne sykepleieren å si ifra at vi flytter oss" hun så på meg "NEI flytt deg, det er min plass jeg har tingene mine i det skapet og det er min seng" I det hun sa dette kom sykepleieren tilbake og jeg spurte om vi kunne flytte oss. det kunne vi.

Så ble senga til denne dama satt en annen plass i rommet så hun måtte flytte sakene sine... Jeg fikk stygge blikk. Da jeg sto på badet å pusset tennene til småen hørte jeg henne på gangen. "jeg syns det er respektløst av dere å putte et norsk barn med mor på samme rom som meg, dere sa at det ikke skulle sove flere her inne" Sykepleieren forklarte at det ikke var flere ledige rom så vi måtte dele. Dette ville hun ikke godta og da jeg gikk ut av badet hadde hun hentet en mann (som jeg vil tro var hennes mann og at han sov på samme rom som deres barn, men jeg VET ikke) Han kjefta i allefall sykepleieren huden full fordi de var blitt lovet at det ikke skulle flere inn på det rommet.
Det skjedde ikke noe da. Vi har sovet på samme rom alle sammen.

Men hvorfor var det ikke greit at vi var norske?? De var fra Irak eller Iran (hørte ikke hvem av de landene hun sa) så hadde det vært greit da, om vi var derfra?
Sist jeg sjekka så bodde jeg i Norge, og jeg forventer at jeg kan legges inn på sykehus selv om jeg er norsk, uten at folk skal bli sinna på meg for at jeg er nettopp det!! Skulle vi ligget på gangen vi da eller? Hun andre som lå på rommet var russisk. Det var visst ok.
heldigvis er det et fåtall av innvandrere som jeg har møtt som er sånn, har vært borti det med en fra Kamerun engang, men det er lenge siden.

Det finnes idioter og frekkaser fra alle etniske grupper. Tviler på at det har noe med hvor de kom fra.

Kan jo også hende de var lei, stresset, bekymret for sitt barn osv. Som kjent får ikke sånne ting det beste ut av en...

Jeg hadde også reagert på det du reagerer det.

For å si det slik, alle i Norge skal tilpasse seg etter hvordan dette landet fungerer Men nå vet jeg jo ikke hvorfor hun ikke ville sove på samme rommet som deg, men hvis det er fordi du er norsk er det jo helt på tryne! 

Herligheten, ble litt matt nå kjente jeg! 

Nei jeg tror heller ikke det har noe å si hvor de var fra, kanskje dumt av meg å utdype det, men jeg føler da at jeg har like mye rett til å ligge på det rommet som hvem som helst annen.
Og jeg ble etterhvert ganske sur.

Aner ikke jeg heller. Har aldri sett dama før jeg. Og jeg tror ikke hun vet at jeg hørte samtalen heller. Hun la trykk på "respektløst" og "norskt barn med mor".

Og måten hun ba meg om å flytte meg på da hun kom inn!? Det var ikke hennes senge heller, det var guttungen sin. Han ble kjørt i den fra akutten og opp...

Jeg hadde ALDRI sagt f.eks "det er respektløst å legge en pakistansk mor med barn på samme rom som meg" Det ville ikke falt meg inn!!!

Herregud!

De bor i NORGE!! Tåler de ikke normenn får de komme seg til et annet land!
Jeg hadde sagt noe til dem tror jeg! jeg er ikke typen som klarer å holde kjeft!:p

På et sykehus burde man da klare å dele rom, uannsett folkeslag!

Skulle tro de trodde det var et hotell de var kommet på...

Hjelpes. Noen som var respektløse der så var det vel henne! Geez. emoticon

Respektløse rasister finner man visst overalt.

Back
Topp