Provosert 1

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Gutten min slo hodet i gulvet i går. Han gråt med en gang, men ble stille, slapp, blek og trøtt. Så besvimte han. det jeg møtte da jeg ringte legevakten var: altså, kjære deg, unger faller å slår seg! Det må du nesten regne med som mor.
WTF!????? Jeg hadde vel pokker ikke ringt om han ikke hadde avvik fra normal respons vel?!?!!!!
Vi fikk time hos lege til slutt, og vi ble sendt på sykehuset for observasjon til i dag.
Det går fint med guttungen, han er kvikk og ser ikke ut til å ha noe særlig vondt. Men skal jo selvfølgelig ta det med ro ut uka!

Men faen assa, jeg ble ordentlig sinna på hun som svarte telefonen. Hun var frekk både i ord og stemmeleie. Ikke var hun særlig intr i å gi oss noe time heller, i allefall ikke før kl 21 (dette var kl 15) men da guttungen besvimte så fikk vi komme med en gang... Vurderer å skrive et brev til kommunelegen, for dette er nemlig ikke første gang vi blir møtt på den måten der oppe. To av de andre gangene vi har måttet krangle oss til time hos legen har vi også blitt lagt inn! Sendt i ambulanse! Da mener jeg det er noe feil med de som sitter å tar telefonen! VELDIG få ringer legevakt for å ha noe å gjøre!!!

Hadde HELT KLART klaga på det altså! Det går virkelig ikke an!!

Venninna mi sa i går at man kunne klage på sånne ting elektronisk, enten på kommunens hjemmeside eller via helfo sine sider.

Herregud for et mehe som svarte den telefonen da... :-O
Jeg hadde også skrevet et klagebrev, bare for å ha gjort det!  Greit at kommunen vet hvordan deres ansatte oppfører seg..

Dette burde dere absolutt klage på ja.. Barn med mulige hodeskader skal alltid undersøkes av lege om de blir dårlige på noe vis etterpå..

herregud. enkelte skulle ikke hatt den jobben de har. men de får nok inn veldig mange overhysteriske mødre (slik som mej) til tider. selv hadde vi samme utfallet forrige uke, men der endte det opp med tre løse tenner å han bare sovnet hele tiden. da vurderte de på legen å sende ambulanse, men vi var så nært da at det ikke hadde utgjort noe uansett.

men var en gang, guttungen kom hjem fra bhg, ej skifta på han bleie, å alt så normalt ut. en halltime senere så hadde han bæsjet se ut, så byttet på han, å da var halvparten av tisseluren dobbelt så stor å blodrødlilla, (halve siden av den). fikk komme inn, ble tatt urinprøve å blodprøve. ingenting. ej spurte legen spesifikk om det kunne være infeksjon mellom forhuden å tisseluren. nei det var et FORKJØLELSESYMPTOM. gutten hadde og feber!!! tok han med ned på legevakta i oslo, å der var de ikke i tvil en gang. var ballenitt som trenger behandling. veldig mange gutter får dett. så stoler fint lite på legevakten her ja. å slapp helt av. er ikke første gang du får beskjed om å slutte å være hysterisk når det faktisk er noe.

Labambie: Da skal jeg sjekke om det finnes noe sånt i denne kommunen. Er som sagt ikke første gang dette skjer.

Jeg stoler som oftest på legene, det er ikke de som tar telefonen (uheldigvis) Men det er faktisk sykepleiere som svarer der tror jeg! Og de burde jo oppføre seg profft!

Er egentlig letta for at det gikk bra jeg da. Men provosert for måte vi ble møtt i telefonen på!

Elendig service! Vet ikke om jeg hadde klaget det inn, men tror nok ikke det er en dum idé for det om! 

KLAG!

Legevakta på Ringerike er elendig! De burde ihvertfall ha lavere terskel når det gjelder barn!

Håper alt går bra med gutten din =)

Ja de har et dårlig rykte!! Det er litt synd, for jeg tror ikke egentlig det er legene der som er problemet. Og sykepleierne jeg har møtt der oppe har nesten alltid vært kjempekoselige. Men når man ringer!! Det er en annen historie altså! Mange av de, nesten alle faktisk, er tverre og vanskelige!!

Ja, man blir ikke akkurat roligere når man ringer opp dit og får beskjed om å ta kontakt om han blir verre. Man vil jo gjerne komme inn og få sjekket det opp! Når det gjelder barn så skjønner jeg ikke problemet med å ta de inn på sjekk! De har ikke så mye å gjøre opp der at de ikke har mulighet til det.  Jeg kan forstå at de tenker at mødre er litt overhysterike, men jeg forstår ikke hvordan de tørr å be oss ringe senere, eller be oss kontakte fastlegen etter helga om de ikke er i bedre form! Tenk om det faktisk hadde vært noe virkelig alvorlig!

Merker det når jeg ringer opp dit i jobbsiutuasjon også, at det er stor forskjell på hvem som tar telefonen og hvor hyggelige og hjelpsomme de er! =)

Klag!!!!!

Back
Topp