Proteiner?

Starlen

Elsker forumet
Da var jeg hjemme fra legevakten med nok en antibiotika kur for UVI. Dette blir fjerde AB kuren dette svangerskapet ogs infeksjoner.. Godt svangerskapet snart er slutt så lillebror ikke trenger å bli påvirket av flere kurer :-(

Men, ved undersøkelse viste det at jeg hadde fått utslag av proteiner og selvom blodtrykket ikke var skyhøyt har det steget siden 14dg siden og er på sitt høyeste dette svangerskapet. Ble bedt om å gå igjentil fastlegen for kontrollmåling til uken, for å se om det utvikler seg til svangerskapsforgiftnin. Liker ikke helt dette her :-(

Dere som har/ har hatt tidligere svangerskapsforgiftning, hvor tidlig ble det oppdaget og hvor fort kom symptomene? Jeg har hatt en del hodepine de siste dagene, men igjen så har jo det svingt gjennom hele svangerskapet :-( Fikk nå beskjed om å kontakte igjen dersom jeg følte meg verre. Håper bare ikke dette er starten på en svangerskapsforgiftning :-(

Last edited:
Har ikke hatt svangerskapsforgiftning, men mitt forrige svangerskap hadde jeg hodepine, svakt utslag på urinprøve og forhøyet blodtrykk fra uke 25-26. Det var aldri nok til at de kalte det sv.skapsforgiftning, men jm sa alltid"blir det verre NÅ så kan du ikke fortsette å gå på skolen". Var på kontroll 1-2 ganger per uke, avhengig av hvor ille hodepina var. Krysser fingrene fpr at det er noe forbigående. :)

Har ikke hatt svangerskapsforgiftning, men mitt forrige svangerskap hadde jeg hodepine, svakt utslag på urinprøve og forhøyet blodtrykk fra uke 25-26. Det var aldri nok til at de kalte det sv.skapsforgiftning, men jm sa alltid"blir det verre NÅ så kan du ikke fortsette å gå på skolen". Var på kontroll 1-2 ganger per uke, avhengig av hvor ille hodepina var. Krysser fingrene fpr at det er noe forbigående. :)

Her var det nesten fullt utslag på protein, men bt var heldigvis innenfor normalen selvom det var forhøyet , så legen håpte det ville være slikt uten å utvikle seg noe mer :-) Håper jeg er like "heldig" som deg da :-)

Fikk svangerskapsforgiftning i uke 32 sist. Hadde da ingen symptomer, men i løpet av de neste to ukene fikk jeg etterhvert lett hodepine, lett hevelse i hender, ansikt og føtter, følte meg litt rar, før jeg plutselig ble knalldårlig og måtte ha akutt keisersnitt i uke 34.

Fikk svangerskapsforgiftning i uke 32 sist. Hadde da ingen symptomer, men i løpet av de neste to ukene fikk jeg etterhvert lett hodepine, lett hevelse i hender, ansikt og føtter, følte meg litt rar, før jeg plutselig ble knalldårlig og måtte ha akutt keisersnitt i uke 34.

Uff! Jeg har også hatt lett hodepine de siste dagene og følt meg uvel! Krysser virkelig fingrene for at det ikke er noe gale :-( Grugleder meg til å ta kontollprøver til uken..

Uff! Jeg har også hatt lett hodepine de siste dagene og følt meg uvel! Krysser virkelig fingrene for at det ikke er noe gale :-( Grugleder meg til å ta kontollprøver til uken..

Jeg krysser også fingrene for at det går bra med deg! Hvor mange uker er du? Hvil så mye som du klarer, ikke anstreng deg. Og hvis du får synsforstyrrelser eller prikking/nummenhet i armer og ben, sterk hodepine eller sterke smerter øverst i magen, særlig på høyre side, må du ta raskt kontakt med lege/fødeavdeling. De siste dagene før det ble alvorlig for meg, hadde jeg også innimellom ukontrollert skjelving i kroppen.

Jeg krysser også fingrene for at det går bra med deg! Hvor mange uker er du? Hvil så mye som du klarer, ikke anstreng deg. Og hvis du får synsforstyrrelser eller prikking/nummenhet i armer og ben, sterk hodepine eller sterke smerter øverst i magen, særlig på høyre side, må du ta raskt kontakt med lege/fødeavdeling. De siste dagene før det ble alvorlig for meg, hadde jeg også innimellom ukontrollert skjelving i kroppen.

Tusen takk for tips, det skal jeg huske på! Nå skal jeg på nattevakt i natt og får mulighet til å sjekke både urin og blodtrykk på jobb så dersom det er høyere verdier går jeg rett til legen i morgen tidlig..

Last edited:
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne få antibiotika når jeg var gravid...?

Jeg har fått tre forskjellige, etter hvilken infeksjon. UVI skal behandles med AB da infeksjonen kan sette igang fødsel. Andre infeksjoner som gjerne kan gå over av seg selv behandles gjerne ikke med AB i første omgang da ingen gjerne vil gi AB til gravide uten at der er nødvendig!

Tusen takk for tips, det skal jeg huske på! Nå skal jeg på nattevakt i natt og får mulighet til å sjekke både urin og blodtrykk på jobb så dersom det er høyere verdier går jeg rett til legen i morgen tidlig..

Hvordan var urin og blodtrykk på vakt i natt?

Hvordan var urin og blodtrykk på vakt i natt?

Blodtrykket var heldigvis lavere i dag (110/65) Har vanligvis 90/60. Men fremdeles 2+ på protein. Så skal sjekke på nytt i natt. Skal uansett til legen på torsdag for å sjekke UVI så håper alt går bra til da :-) Har hodepine enda, men er ikke blitt verre - så tar det som et godt tegn!

Back
Topp