Proteiner i urinen

VeldreidSkrævadottir

Forumet er livet
Var på kontroll hos legen i dag, og alt var fint, men det var visst 1 i proteiner, eller p-pluss som hun sekretæren skrev i helsekortet. Har fint blodtrykk, og ikke noe i ødem.

Fikk litt angst jeg[&:] Har aldri hatt noe utskag på urinen før. Og heller aldri noe med storebror.

Da jeg var inne hos legen fikk ikke han urinprøvesvaret, så han sa jeg bare skulle få hun i resepsjonen som testa til å skrive resultatet på papirene mine. Hun sa var det ikke var noe å tenke på, men dumme meg googla litt da jeg kom hjem, og leste om svangerskapsforgiftning og sånn[:'(]

Noen som kan fortelle meg noe mere om dette, vil ikke google, for da kommer det bare kjipe ting opp...

om det er svangerskapsforgiftning så er det flere faktorer som spiller inn...så bare slapp av[:)]

hilsen ei som hadde sf med lillegutt

jeg hadde 3,4,5+ på proteiner hele veien... ingen fare med meg :)

Mener å hørt/lest det kan slå ut på protein hvis det har kommet litt rester av utflod i prøven..
Men så lenge BT er bra og du har lite ødemer er ikke det noen fare for sv.forgiftning. Mener at alle disse tingene må være der..

Hadde protein i urin ganske lenge før jeg begynte å få litt høyt blodtrykk og ødem i kroppen... gikk vel med alle tre symtomer i 1 mnd før de satte meg i gang... Så lenge formen din er bra, så går det bra med barnet. Moren blir bestandig dårlig FØR det går utover barnet når det er svangerskapsforgiftning, sa de til meg... 1+ er ikke noe farlig, men er greit å sjekkes litt oftere da, for å se om det KAN være svangerskapsforgiftning [:)]

Du får ha lykke til og håper det går bra resten av svangerskapet! [:D]

Jeg har hatt spor av protein (p+) og protein (1+) på hver eneste prøve i dette svangerskapet, helt i fra begynnelsen. Det er ingenting som feiler meg, er veldig frisk og rask. Det er når man får store utslag og samtidig høyt blodtrykk eller andre symptomer at man kan begynne å tenke på svangerskapsforgiftning, ikke bare av litt utslag på protein :)

Så tror du kan slappe heeeelt av, er jo nyrene som lekker protein inn i urinen, og min jordmor (som har jobba i ørtogførti år som sjef på fødeavdelingen) sier at det noen ganger bare er sånn. Det kunne også være at man hadde hatt nyrebekkenbetennelse eller kraftige UVIer tidligere som har gjort at nyrene lekker litt under graviditeten, uten at det er noe skummelt.

Tusen takk for beroligende ord damer[:)] Føler meg bedre allerede[:)][:)]

Da skal jeg prøve å ikke bli hysterisk[:(][:D]

Jeg hadde 1+ i nesten hele svangerskapet med førstemann. Legen sa det ikke var noe å bekymre seg over. Prøven kunne bare være litt 'forurenset'. Men andremann hadde jeg også proteiner i urinen, men da ble det bare mer og mer mot 3.trimester. Til slutt trodde de at det var noe galt med nyrene mine. Men var heldigvis ikke noe med de. Fikk diagnosen svangerskapsforgitning (hadde da også høyt blodtrykk) i uke 33. Og ble satt igang i uke 34.[;)]

Har hatt proteiner i urinen i nesten hele svangerskapet jeg, og bare en gang som jeg gikk på medisiner mot urinveisinfeksjon [:)]

Back
Topp