Jeg leste det med 75 kg selv, jeg fant en forskningsartikkel om det. Det var faktisk 70kg og ikke 75kg (
https://relis.no/content/4967/Albyl-E---for-de-tykke-og-de-smale). Det står risiko for alvorlig blødning var økt opp til 90 kg da, jeg vet ikke om det betyr at den blodfortynnende effekten er effektiv opp til 90 kg. Jeg tror ikke dette er noe de fleste leger vet om. Jeg sendte den til min lege med spørsmål og hun sa at hun ikke hadde hørt om det før, men at det ikke var nødvendig å tro at den samme konklusjonen kunne overføres til denne behandlingen, siden det var forsket primært på
effekten ved kardiovaskulære problemer og ikke utelukkende den blodfortynnende effekten. Hun sa at det uansett ikke skadet å ta dem, hadde det ingen effekt så hadde vi i hvert fall prøvd.
Det med å ta dem på kvelden har jeg aldri fått høre. Litt synd at ikke alle får den beskjeden hvis det faktisk utgjør en forskjell. Jeg har tatt dem på kvelden nå i det siste, men tok dem om morgenen de første mnd. Har heller aldri tatt dem med mat. Får håpe det ikke er for sent å gjøre det fra nå av! Rart det ikke står noe om dette i pakningsvedlegget