Jeg fikk svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap. Da startet blodtrykket å stige først og etter noen uker fikk jeg proteiner i urinen. Nå er jeg i uke 30 i mitt andre svangerskap, og på kontroll i dag fikk jeg +1 på proteiner. Blodtrykket var fint 123/82, litt høyere enn det pleier å være har ligget ganske stabilt rundt 100-110/60-70. Jeg har nå fått panikk for at det samme skjer igjen og vi går i møte en helt for j*vlig tid med innleggelse, prematur og dysmatur baby som vil kreve enormt mye. I tillegg har jeg nå en datter hjemme på 1 år som jeg har fullstendig panikk for å måtte være borte fra.
Er det normalt at man innimellom får +1 på proteiner så tidlig uten at det nødvendigvis er en svangerskapsforgiftning? Jeg har vært ganske hoven i beina i det siste, men hevelsene er borte igjen om morgenen, ellers ingen hodepine eller noe.
Er det normalt at man innimellom får +1 på proteiner så tidlig uten at det nødvendigvis er en svangerskapsforgiftning? Jeg har vært ganske hoven i beina i det siste, men hevelsene er borte igjen om morgenen, ellers ingen hodepine eller noe.