Prosjekter

bakemamma

Elsker forumet
Har nå bestemt meg for at jeg skal sy navnet til jentungen, og henge opp som veggpynt. Altså fylte bokstaver.... Men må si jeg sliter litt med bare tanken på å lage to "E" og en "S" :-p Kan bli kronglete å fylle de bokstavene når de er ferdigsydd... Har ikke fått tak i stoff enda da, så må bare øve meg med noe jeg har liggende.

Og så har jeg planer om å male en målestokk på veggen hennes. Gidder virkelig ikke bruke flere hundre kroner på en Disney ting, så lager den heller sjøl :-)

Det er altså så godt å ha noe å henge fingra i om dagen. Når hu sover altså ;-)

Hørtes nydelig ut :). Evt kunne du jo sydd hjerter og brodert på/applikert med stoff bokstavene på der også. Selvlagde ting er alltid ekstra vakkert :). Du må vise oss når du har laget altså.

Så spennende med det bokstavprosjektet :-) lyst å se bilder jeg når du er ferdig :-D Og jeg har malt høydemåler på den skapdøra til jentan mine! Må også male en til lillegutt også! Planen er at disse må tas vare på og sikkert være med på flyttelass hvis vi flytter :-) er så moro å ha. Jeg har pynta dem med mala Ole Brumm figurer rundt og navnet dems på toppen. Skal se om jeg har bilde så du får se.

Moderator Tonje skrev:
Hørtes nydelig ut :). Evt kunne du jo sydd hjerter og brodert på/applikert med stoff bokstavene på der også. Selvlagde ting er alltid ekstra vakkert :). Du må vise oss når du har laget altså.

Det var jo en fin løsning på problemet mitt  :-D Takk for tipset :-D

ain@ skrev:
Så spennende med det bokstavprosjektet :-) lyst å se bilder jeg når du er ferdig :-D Og jeg har malt høydemåler på den skapdøra til jentan mine! Må også male en til lillegutt også! Planen er at disse må tas vare på og sikkert være med på flyttelass hvis vi flytter :-) er så moro å ha. Jeg har pynta dem med mala Ole Brumm figurer rundt og navnet dems på toppen. Skal se om jeg har bilde så du får se.

Har også tenkt til å male på noen Disneyfigurer.. Bare bruke blåpapir, så tenker jeg det skal gå greit.

Gleder meg til å se bilder av dine høydemålere :-D 
Og hvis du har andre tips, så er det bare å slenge det ut ;-)

så spennende.. Greit å ha noe kjekt å holde på med.. må poste bilder når du er ferdig! gleder meg til å se, kanskje vi andre kan stjele litt inspirasjon fra dere :)

Vi leier, så blir nok ikke malt noe på noen vegger her :( men skulle gjerne gjort noe slik selv :) får leve gjennom dere som kan :D hihi

Her er skapdør prosjektet mitt som tar litt tid å male helt ferdig ;-) Jeg har igjen litt konturer på den ene døra og den fjerde døra har det stoppa litt opp med malinga :-) Limt på speiltape på den ene døra, det ble for ruglet overflate til at det ble et fint speil, men det ble et moro speil for unga å speile seg i da det blir litt forvridd speilbilde :-D

Og dere som leier....kanskje du kan kjøpe et brukt dør å male på?? da kan dere bare ta den med når dere flytter og sette den orginale tilbake på plass!! c",)

Kjempefine!!!! Har du malt dette på frihånd eller brukt sjablonger av noe slag? Veldig søte figurer i alle fall!

Jeg har forstørra og tilpassa figurer jeg har funnet på nett og skisset over på matpapir for så å tegne omriss på dørene :-) og jeg tenkte at å male på alle 4 dørene skulle gå grei, men gikk litt lei underveis ;-p

De var jo kjempeflotte!! Nå fikk jeg litt angst for å prøve sjøl her, for så flink er jeg ikke ;-)

Nå må jeg bare få tak i litt stoffrester, så skal det lages hjerter med navn i. Også skal det snart broderes julekalender, men den trenger heldigvis ikke være klar før til neste år :-)

Back
Topp