Prosjekt vognteppe

Rustad90

Glad i forumet
Tenkte at ettersom vi bare har tepper i tykt ull er d sikkert fint å ha et i babyull til sommeren! Så nå fingerhekler jeg et teppe til lillemor :rolleyes: veldig gøy å klare selv!

Vedlegg

• 1361180966108.jpg
    1361180966108.jpg
    65,6 KB · Visninger: 88
Så utrolig flink du er:):):):):)

Kjempefint! :-) aldri hørt om et fingerheklet teppe før, men høres gøy ut! Jeg er ikke så flink til slikt, men mamma, svigermor og snuppa si oldemor og tante forsyner oss med strikkaplagg i ny og ne heldigvis :-)

Ooooh det så digg ut :) Så flink du er!!
Har heldigvis ei svigerinne som sørger for denslags til meg :) Hun er en racer med heklenåla :D Hekla det fine vognteppet med drage på til Asle :D

Vel ikke kan jeg strikke og ikke kan jeg hekle med nål. Men å knyte tråder med fingra var lekende lett :rolleyes: gleder meg til å bli ferdig!

Herlig. Hvordan gjør du det? :)

Bare hekle me fingra :D gå på youtube og søk fingercrochet :D r så vanskelig å forklare :p

Må sjekkes ut. Eneste fingerheklingen jeg kan er bare en laaaaang remse med masker :p
Men det hørtes spennende ut! :D
HVa slags garn bruker du?

Tror jeg også må sjekke ut dette :-) lirer også på hvilket garn du bruker :-)

Ja du begynner jo me den lange remsa :) på detta teppet bruker jeg babymerino fra nille. 6 tråder i slengen så d blir tjukt og tett :)

Så flink du er:-)

Fikk lyst og prøve jeg også. Er det vanlig fingerhekling? Syr du alle remsene sammen til slutt da?

Nei du bare lager første remsa. Så har du fingern i løkka, putter finger i remsa og drar tråden gjennom så du sitter me to løkker på fingern. Så drar du tråden gjennom begge løkkene så har du en løkke. Gjenta til du er på enden og snu og begynn på nytt!! Skal finne video og linke til jeg :D

Husk at hvis du har tykt garn holder d med tre nøster av gangen. Harvdu tynt bør du doble :) lykke til og vis meg resultater ;)

Nei du bare lager første remsa. Så har du fingern i løkka, putter finger i remsa og drar tråden gjennom så du sitter me to løkker på fingern. Så drar du tråden gjennom begge løkkene så har du en løkke. Gjenta til du er på enden og snu og begynn på nytt!! Skal finne video og linke til jeg :D

Tusen takk:D:rolleyes: det skal prøves;):D kjøpe garn når jeg får penger:)

Her har j brukt tykt ullgarn og da brukte j tre nøster av gangen. Så 12 nøster måtte til og da ble pleddet 77*67 :)

Vedlegg

• 1361258951603.jpg
    1361258951603.jpg
    58,4 KB · Visninger: 28
Back
Topp