Prosjekt "Sov lille Sivert".

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
M

McBaby

Guest
Ja vi driver å lærer Sivert å sove i egen seng sånn at jeg slipper å ligge med han på puppen heeeele natta. Det har blitt helt uholdbart da det gir meg store ryggsmerter å ligge så anspent og ingen av oss sover særlig godt.[8|] Jeg har prøvd alt mulig for å få han til å ligge i egen seng men han er et stabeist! [;)]
Begynte med prosjektet på fredag. Det går jo rett å slett ut på å legge han og la han gråte litt. Sitter da hos han og holder han i hendene og stryker på han når han gråter og går ut når han roer seg. Blir han veldig sint tas han opp og koser litt til han roer seg. Dette gjorde vi med storesøster også da hun var 11 uker.
Sikkert noen som syns at dette er brutalt men det funker. Fredag og lørdag tok det 1 time i går tok det 30 minutt.[:)] Og det beste av alt er at når han sovner i egen seng så godtar han å bli lagt tilbake der etter å ha fått pupp om natta.
Så i går sovnet han kl. 21.50, sov til 01.30, fikk pupp og sovnet igjen og sov til 08.00!!! HURRA! [:D] Beste natta siden han ble født!

SÅ herlig!!!!! :) hihi =)

her har vi også prosjekt med å legge han om kvelden klokka åtte. (han har blitt lagt i egen seng når vi har gått å lagt oss for kvelden).

merka at han likte dårlig å ligge alene.. første natta nå jeg på senga litt, mens han lå å kava i vugga..
igår så måtte jeg vel inn "bare" 6-7 ganger å gi han sutte, så slokna han!!!!!

SÅÅÅÅ herlig det er når de kan klare å finne roen!!!! nå er neste prosjekt å få han til å gjøre det på dagen også................... :P

Herlig[:)] håper det fortsetter sånn! Er godt at de kan sove i egen seng[:)]

Eg styrer på med dette jeg også. Men jeg får aldri han til å sove før rundt kl 22. Det er jo litt seint.. Men får ikke han til å sove av seg selv. Han må sovne i armene mine for å så bli lagt i sengen.. Tror det er ganske feil av meg.. men vet liksom ikke helt hvordan eg skal klare det ellers..
Jaja det ordner seg nok til slutt dette også[:)]

ORIGINAL: McBaby

Ja vi driver å lærer Sivert å sove i egen seng sånn at jeg slipper å ligge med han på puppen heeeele natta. Det har blitt helt uholdbart da det gir meg store ryggsmerter å ligge så anspent og ingen av oss sover særlig godt.[8|] Jeg har prøvd alt mulig for å få han til å ligge i egen seng men han er et stabeist! [;)]
Begynte med prosjektet på fredag. Det går jo rett å slett ut på å legge han og la han gråte litt. Sitter da hos han og holder han i hendene og stryker på han når han gråter og går ut når han roer seg. Blir han veldig sint tas han opp og koser litt til han roer seg. Dette gjorde vi med storesøster også da hun var 11 uker.
Sikkert noen som syns at dette er brutalt men det funker. Fredag og lørdag tok det 1 time i går tok det 30 minutt.[:)] Og det beste av alt er at når han sovner i egen seng så godtar han å bli lagt tilbake der etter å ha fått pupp om natta.
Så i går sovnet han kl. 21.50, sov til 01.30, fikk pupp og sovnet igjen og sov til 08.00!!! HURRA! [:D] Beste natta siden han ble født!

Så herlig å høre at det ikke bare er min jente som er litt vel sosial av seg...
Håper dette fortsetter i riktig retning for dere. Skal fortsette vi også (ble litt avsporet i påsken...[8|])
[:)][:)][:)]

ORIGINAL: Ephexita

Vi gjorde det samme med Amalie når hun var to uker[:-]
Hun sov ikke i senga var, men var avhengig av å ha vognbagen i senga.
Husker det tok oss 2-3 kvelder med litt stress før det til slutt da bare var å legge henne ned våken og hun sovnet[:)]
Brukte samme tilvenning på henne på eget rom da hun var 7 uker gammel. Da kranglet hu n bare 1 kveld før hun ga seg[:)]
N sovner jenta over alt[:D]

å herreli så flink både du og jenta di er da!!!!!! :D

Her prøver vi på å få han til å roe seg tidligere. Han har vært plaget med litt magevondt om kvelden og har våkenperioden sin på kveldstid. Skal prøve å legge han tidligere i kveld, for han legger seg ikke nå før halv 12. Prøver å legge han halv 9 tenker jeg. [:)]

Synes ikke metoden høres brutal ut, men vet at det er tøft. Vanskelig å være konsekvent og kan til tider være uutholdelig å høre på gråten. [&o]

Off.. skulle ønske jeg var tøffere å orka å høre på hylinga.. jeg klarer det rett og slett ikke!!!!
årh, er så sjalu på dere som bare kan legge ungen deres, og så klynker de kanskje ett par ganger, for så å sovne!! ååååh... :(

off, det tar vekk litt av kosen når man må stresse så med å få ungen til å sovne.. :(

Du AMAF har du prøvd å holde deg unna når han legges? Her viste det seg at det er best at pappan trøster for han klikka fullstendig når jeg var der. Hyyyyylte og roa seg ikke før jeg gikk ut av rommet og pappan byssa han.
Han kjenner nok lukta av meg og da SKAL han ha puppen sin....[;)]

Vi starter leggingen 21.00 siden han har en litt skeiv rytme ennå. Så justerer vi det gradvis ned mot 19.00.

Her har lille Elise blitt lagt i sin egen seng fra starten av. Sengen står selvfølgelig inne på soverommet vårt. Tar på pysj og gir henne mat kl 21.30, så legger hun seg kl 22. Da er det helt stille. Hun har alltid sovnet av seg selv om kvelden, har aldri måttet bysse henne i søvn eller noe. Nå sover hun fra 22 til 6-7 om morgenen[:)]

ORIGINAL: AMAF

ORIGINAL: McBaby

Du AMAF har du prøvd å holde deg unna når han legges? Her viste det seg at det er best at pappan trøster for han klikka fullstendig når jeg var der. Hyyyyylte og roa seg ikke før jeg gikk ut av rommet og pappan byssa han.
Han kjenner nok lukta av meg og da SKAL han ha puppen sin....[;)]

Vi starter leggingen 21.00 siden han har en litt skeiv rytme ennå. Så justerer vi det gradvis ned mot 19.00.

Hender jeg overlater til pappan også, men synes det er så fælt å ikke kunne trøste selv[&:]  Må nok jobbe litt med meg selv der gitt.
Absolutt noe i det at han lukter puppen støtt.

MEN VET DERE HVA?!!?!?!?

Prosjekt: "Sov lille Patrick"  (hermer etter lille Sivert) FUNKET!!!
Han fikk pupp i senga vår kl 19. Han duppet av, jeg la han i senga, og han hylte som vanlig.
Lot han hyle mer enn jeg vanligvis klarer. Tok han opp når det ble helt hysterisk. Så roet han seg, jeg la han ned, og han hylte... hysterisk!
Jeg tok han opp, han sovnet! Jeg la han ned, og vugget på vugga og puttet smokken i munn... HAN SOVNET

To milepæler på en gang:
1. Sovnet av seg selv
2. Han tok smokken!!!!!!!!!!!!!!!

OMG! for en milepæl dag.

Nå føler jeg at jeg vet hva som skal til hvis han våkner! Har godfeelingen nå [:)]

Lykke til med leggingen Mcbaby! Ser kl nærmer seg 21!

Så bra!!! [:D]

Ja nå gikk pappa og Sivert opp på rommet. [;)] Får håpe det blir en kort affære....

Det river fælt i mammahjertet å høre han gråte sånn men det er lettere nå enn første gang med storesøster. Da jobbet mannen kveld og jeg var alene med hylingen hver kveld. Da satt jeg med ei venninne på telefon som hadde vært gjennom det samme. Hun trøstet meg mens jeg gråt nesten like sårt som lillemor.... Men for hver kveld tok det kortere tid og etter noen uker var det ingen problemer mer.[:)]

Vet dere hva???? Han sovnet uten en eneste protest kl. 21.00![:D][:D] Ååååå så deilig!

ORIGINAL: pinkscarf

Herlig[:)] håper det fortsetter sånn! Er godt at de kan sove i egen seng[:)]

Back
Topp