Prosjekt: MAT til frysing

Hvordan går det med dere damer? Jeg fikk laget massemasse god mat og puttet i fryseren. Min mann har derimot satt veldig pris på dette litt før tiden og har forsynt seg grådig av den hjemmelagde fastfooden :p et kjempekompliment men nå må jeg altså lage opp mer. Er det noen flere gode gryteretter som kan egne seg til frysing? Og hva gjør dere med bakverk, feks baguetter, er det vellykket? :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen som har noe forslag til sukkerfrie bakverk? Jeg har en familie med mange diabetikere, og familiemedlemmer som har fått beskjed om å tenke på sukkerinntaket (inkludert meg selv nå i svangerskapet)

Har ikke ordnet noe jeg og puttet i fryseren..Skulle ønske formen var litt bedre og att jeg hadde energi...
Men om jeg ikke får laget noe nå før fødsel tar jeg ikke det så tungt..Da smekker jeg sammen en kake eller noe bakeverk før vi får gjester..det er for gjort så det skal nok gå bra:)

Det er forresten ingen som sier noe på det om man har kjøpt kake/boller osv heller. Jeg ville i hvertfall ikke tenkt tanken at en gravid/nybakte foreldre skal ta seg tiden til å bake eller ordne i stand noe spesielt. Likevel føler jeg at kanskje når permisjonen starter kan jeg nok starte med disse prosjektene, for da går man bare rundt og venter på babissen likevel:)

Servering til gjestene er ikke det jeg tenker mest på, de tar nok med seg noe også. Men heg er opptatt av sunn og god mat og lager mye fra bunnen av. I barsel og permisjonstiden vil det være til stor hjelp for meg og kommende far å kunne hente skikkelig porsjonsmat fra fryseren :)

Noen som har noe forslag til sukkerfrie bakverk? Jeg har en familie med mange diabetikere, og familiemedlemmer som har fått beskjed om å tenke på sukkerinntaket (inkludert meg selv nå i svangerskapet)

foccacia, er ikke det sukkerfritt da? :) trines matblogg har isåfall mange oppskrifter på ulike måter å lage god foccacia på..

Hvordan går det med dere damer? Jeg fikk laget massemasse god mat og puttet i fryseren. Min mann har derimot satt veldig pris på dette litt før tiden og har forsynt seg grådig av den hjemmelagde fastfooden :p et kjempekompliment men nå må jeg altså lage opp mer. Er det noen flere gode gryteretter som kan egne seg til frysing? Og hva gjør dere med bakverk, feks baguetter, er det vellykket? :D

Så flink du er.:gen014
Må snart sette igang jeg også, men frykter også at mye vil bli spist opp her også:dance008

Back
Topp