Prosjekt: MAT til frysing

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Tenkte å begynne og fylle opp fryseren med diverse mat og desserter til tiden etter fødsel. Kan være godt å ha gode, næringsrike retter som bare trenger rask oppvarming. Kan være fint både for lommebok og slitne foreldre :) har dere noen tips?

Skal i hvertfall lage opp brownies og muffins til besøket. Tiner fort og holder seg saftige :)

Til mat så kan du lage lapskaus, wok, supper o.l.

Barselkaker ja. Hmmm. Jeg tror jeg lager noen runder med kanelsnurrer og boller. Enkelt. :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Til mat så kan du lage lapskaus, wok, supper o.l.

Barselkaker ja. Hmmm. Jeg tror jeg lager noen runder med kanelsnurrer og boller. Enkelt. :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hørtes godt ut med gjærbakst, men mine blir alltid så tørre :( egner seg best ferskt :p Men supper og lapskaus ja :)

Jeg pleier å lage opp lapskaus, supper, spagetti, pizza, lasagne, nudel wok, skoleboller, kanel i svingene, sjokoladeboller, muffins, "pigs in a blanket", gryteretter, tikka Masala, vårruller osv
Det var de jeg kom på i farten ;)

Kjempe smart at du tipset om dette:signs001.
Jeg skal absolutt lage opp litt bakst hvertfall:)
Etter fødsel er jeg sikkert kjensel sliten og tenker at det kan være deilig å slippe å tenke på å bake til hvert besøk som kommer:)
Smart å ha noe godt på lur i fryseren da:sleep011.

Jeg pleier å lage opp lapskaus, supper, spagetti, pizza, lasagne, nudel wok, skoleboller, kanel i svingene, sjokoladeboller, muffins, "pigs in a blanket", gryteretter, tikka Masala, vårruller osv
Det var de jeg kom på i farten ;)[/.quote]
Så flink du er da..! :o Her er det bare å sette på komfyren skjønner jeg :D er det lys eller brun lapskaus du lager?

Smart! Dette hadde jeg ikke tenkt på engang:-)

Jeg skal lage gulrotkake i langform, sjokoladekake og få bakt opp litt brød og rundstykker. Håper å klare noe middagsmat også, men er litt usikker på det. Må i allefall begynne en plass :)

For en god ide!! :-) Dette skal jeg også prøve å få gjort! :-) Turer i butikken og timer på kjøkkenet er nok ikke førsteprioritet i den første tiden nei.. Takk for fint tips!

Så flinke dere er! Her kom alltid gjestene med kaker og påsmurt mat:) men må nok fylle opp fryseren med innbakte horn, for det er noe av det beste vesla vet om :)

Det er også mulig å heve baksverk og fryse det før steking, da får en helt "ferske" baksverk ;)
Kan ta litt lengre tid, hvis en venter på å tine og kanskje heve litt før en steker. Men uansett mye lettere enn å bake fra scratch når en får gjester ;)
Når jeg tenker meg om så tror jeg jeg har satt inn frostne kanel i svingene i deigform rett inn i forvarmet ovn og det gikk bra ;)

Planen var jo igrunn å bake litt og fryse det ned, meeen er så dårlig form så da for heller besøket ta med litt, så kan jeg servere kaffe. Haha

God ide! Spørst visst jeg baker noe om jeg klarer å spare på det *knis* kjenner jeg meg selv rett har jeg ikke nokk selvbeherskelse til å ha søtsaker i hus på dette stadiet :)) men middagen får nokk vær i fred :)

Har i dag handlet inn til brownies, tomatsuppe, brun lapskaus, biffgryte og grønnsakssuppe. Alt skal lages fra bunnen av og jeg er ganske imponert over hvor mange råvarer vi fikk til den summen. Satser på at første ladning går på mandag, er spent på noen av oppskriftene da disse er nye for meg. Håper det blir bra, både før og etter frysing :)

God ide! Spørst visst jeg baker noe om jeg klarer å spare på det *knis* kjenner jeg meg selv rett har jeg ikke nokk selvbeherskelse til å ha søtsaker i hus på dette stadiet :)) men middagen får nokk vær i fred :)
Kanskje det vil hjelpe hvis du ikke steker bakverket, men fryser de i deigform, slik at lukten ikke frister så mye når du baker ;)

Har i dag handlet inn til brownies, tomatsuppe, brun lapskaus, biffgryte og grønnsakssuppe. Alt skal lages fra bunnen av og jeg er ganske imponert over hvor mange råvarer vi fikk til den summen. Satser på at første ladning går på mandag, er spent på noen av oppskriftene da disse er nye for meg. Håper det blir bra, både før og etter frysing :)
Høres godt ut, ble sulten nå :)

Back
Topp