Prosjekt lekestue

Hocapontas

Elsker forumet
TTT !!

Vi bygde ny garasje i 2007, og da rev vi den gamle lille søte garasjen først. Mannen skjærte av flere hele stykker av veggene på gamle garasjen, som kunne bruke til lekestua senere.
Og i fjor vår var vi (litt?) igang [:)]
Garasjen var malt fra før vi rev den, men har jo fått noen skavanker her og der og skal males igjen når lekestua er helt ferdig- så ikke se så nøye på det [8D] !

Grunnmuren ble støpt på våren i fjor, og iløpet av sommeren i fjor ble veggene tilpasset og montert. Taket ble også lagt i fjor + et vindu satt inn. Dett var dett for fjorårets innsats [8D]
'Døra' er kun midlertidig! Ble skjært ut en del av gamle-porten og satt inn for å holde katter og snø etc ute [:)]

Anno august 08 så bygget slik ut, ferdig lappa sammen til ei lekestue [:D];

I går 17. juni var vi igang igjen, og nå skal den gjøres ferdig innvendig [:)]!
Taket ble snekret opp;

Vindu nr. 2 ble satt inn (vinduene er forskjellige og i forskjellig størrelse, men det gjør ingenting- vant til det fra mi stue hjemme jeg [:D]);

Veggene kom på plass (+ lister i taket, men det har jeg ikke tatt bilder av);

Nå mangler lister i og rundt vinduer og dør, dør, hjørnelister, gulv og gulvlister!
Har bestemt oss for å male ferdig innvendig før vi begynner på gulvet. Så i morgen skal vi ordne ferdig listing i og rundt vinduer iallefall.
Har begynt å grunne der inne i dag, skal gjøre meg ferdig iløpet av dagen- og male i helga tenker jeg [:)]
Skal male alt eggehvitt, og kommer til å holde møbler og detaljer hvite og røde.

Driver og maler endel gamle små møbler eggehvite. Skal legge inn når de blir ferdige!

Har disse møblene fra Ikea, som skal inn dit;

4 slike stoler;

Gardinstoffet;

Litt anna stæsj;

Oppdateringer kommer underveis, er laaangt ifra ferdig hverken innvendig eller utvendig [;)]

ORIGINAL: map79

Ser tipp topp ut! Bare et lite spm - har du vært på jumbo på Kreta? Jeg kjøpte akkurat samme pakke med kjele/gryteklut osv da vi var der [:)]

Nei, jeg har vært på Coop Mega [:D]
Søtt sett da [:)]- måtte bare ha det, siden grytekluten/votten matcher gardinene [:D]

ORIGINAL: Marit_mor

Ser tipp topp ut! Bare et lite spm - har du vært på jumbo på Kreta? Jeg kjøpte akkurat samme pakke med kjele/gryteklut osv da vi var der [:)]

Nei, jeg har vært på Coop Mega [:D]
Søtt sett da [:)]- måtte bare ha det, siden grytekluten/votten matcher gardinene [:D]

ah [:)] vel, som sagt, jeg kjøpte helt likt på Kreta [:)] Kjøpte også en pakke med matchende forkle/grytekluter osv.
Har du kjøpt dukkestellet også der? Mega har bare mat her i distriktet [8|] coop obs har mer hus/hjem ting, men har aldri sett noe som dette der.

Så morro da- at du fant ditt på Kreta [:)] Hadde ikke noe forkle eller noe her.. dessverre...
Kjøpte dukkestellet der også ja. Har bare mega her, og der er det en liten hus&hjem avd med noen go' biter fra tid til annen. De bestemmer vel mer selv hva de vil ha i hyllene (noe likt som andre mega butikker MÅ de jo ha selvsagt), mens kanskje de på obs har mer kjede-varer, eller? Vet ikke jeg.. Fant det faktisk på nett et sted også, men der kosta det oppimot 400,- mener jeg å huske! Jeg betalte 200,- [:D]

Nå er taket og veggene ferdigmalt [:)]

Mannen er igang med døra og gulvet i skrivende øyeblikk- skal ta bilder og legge ut i kveld jeg, om noen vil se [:)]

Yes yes yes, begynner å se enden på prosjektet nå, iallefall det mest nødvendige! Snaaaart innredning [:D]

superfint!

Ble ikke tatt bilder i går, siden mannen ikke rakk å begynne på gulvet likevel.
Men han er i gang i skrivende stund, så iløpet av dagen skal jeg få tatt bilder ! [:)]
Han lagde ferdig døra og monterte den i går da, ble kjempebra [:)][:)]

Vi har igjen;
* Male ferdig lekestua utendørs (inkl. døra)
* Innrede [:D]

Skal også lage en liten veranda/platt utenfor, men det blir ikke i år...

Gleder meg til å se resultatet! Spennende å se utviklinga underveis også da [:D]
Virket rett og slett supersøtt! [:)]

Sånn, da har jeg knipset ståa- som er fiks ferdig innvendig (foruten at døra skal males hvit da!) [:)][:)]

OBS!
Har ikke vasket gulvet der enda.. [8D]

Som sagt; døra skal males hvit, vindskeibordene og listene rundt vinduene skal males mellom-grå + at vinduet skal få et strøk hvitmaling til (så det blir makent som huset vårt).
Blir vel litt pynt med navneskilt, sannsynligvis litt blomster og muligens en liten postkasse- kun for morro skyld [:)]

Jada, det skal males hvit i den utvendige karmen der også [8D]

Litt usikker på hva vi skal gjøre rundt dørkarmen der... vanskelig å finne lister som passer, så det blir pent [&:] Vi får se, om vi 'gidder' gjøre noe utav det eller om det bare forblir slik !

Såh, da er det vel klar for innredning da... [:D][:D][:D]

Så fint[:D]
Heldige jenter du har[:)]
Gleder meg til å se bilder når det er ferdig innredet[;)]

ORIGINAL: Entil

Så fint[:D]
Heldige jenter du har[:)]
Gleder meg til å se bilder når det er ferdig innredet[;)]

Takk. tror de blir veldig fornøyde ja !! :)
Har begynt å innrede så smått i dag, morro morro !!
Blir ikke helt ferdig med det første da, skal til Trondheim en av de nærmeste dagene på litt shopping + at mannen skal fikse et lite prosjekt jeg har i hodet [;)]

Da har jeg malt ferdig lekestua utvendig også, og fått innredet litt..
Mangler fortsatt gardiner + en liten 'kommode' (som må males først), så er det meste i boks... Skulle forresten hatt noen fine knagger til å henge grytelapper og kopphåndklær på, og kanskje en liten hylle eller 2!

Skal ta bilder når gardinene blir sydd og kommer på plass jeg [:)]

Ellers har jeg og eldste-snuppa vært på 'litt' små-shopping rundt omkring- mer stæsj til lekestua;

* Rød plast-kurv
* 2 små syltetøy glass
* Lite desiliter mål
* Knaggrekke (malt rød nå)
* Rødt oppbevarings-nett
* Rød/svart fluesmekker
* 3pk kopphåndklær
* 6 rammer (som nå er malt røde)
* Liten koke-skje
* Liten kjevle
* Lite rødt dørslag
* Liten søppelbøtte
* 2 små krukker m/buskbom baller i
* Kost m/støvbrett

Den kommer til å bli fiiin [:)] Veldig spent på å se det ferdige resultatet!

Ååååå, kjempe fint!!!!!
Gleder meg til å se det helt ferdig!!!

Kjempe fint[:D] Gleder meg te å se det ferdige resultatet[:D]

Åh, tusen takk dere [:)]

Gleder meg veldig til å få den fiks ferdig selv også !! Og ikke minst største snuppa [:D]
Har fått hengt opp gardinstengene nå nettopp, så nå venter vi bare på at bestemor skal få tid til å sy gardiner!
Må også få tak i en fin matte å ha innom døra inne tror jeg, så ikke gulvet blir alldeles ødelagt der- blir mye inn og ut.. Har planer om å lage platting/veranda, men det blir ikke nå i år.

DA begynner lekestua å bli så godt som ferdig... Har iallefall plassert det jeg har kjøpt og sett meg ut så langt [:)]
Mangler, som sagt, en platting utenfor + småtterier som dør/navneskilt, planter/kasser/potter e.l. osv...
Og litt fin-maling rundt døra utendørs + beising av dørstokk innvendig!
Også mangler jeg endel kroker, for å henge opp grytelapper/kopphåndkle + at jeg skal ha gardinbånd på gardinene..

Back
Topp