Propp full av slim, otribaby nesesuger hjelp

Bkno5436050

Første møte med forumet
Hei. Lille på snart 2 måneder sliter med mye slim i svelget og i nesen. Gurgler mye når han sover både i nese og svelg. Etter anbefalinger gikk vi for otribaby nesesuger for å lette på trykket i nesen da andre har hatt suksess med den tidligere. Men neida, enten gjør jeg noe galt, eller så fungerer ikke nesesugeren, for her kommer det ingen verdens ting ut uansett hva jeg gjør, og den lille har panikk som om han skulle hatt dødsangst, før han fortsetter å gurgle som om slimet lå like innenfor åpningen.

Jeg skjønner ingenting. Bruker saltvannsdråper før jeg prøver å suge også. Problemet er at det finnes lite eller ingen info om hvordan den (FAKTISK) skal brukes på nett. Hvor hardt skal man suge står ingenting om, hvor mye frykt fra den lille skal man trosse, er det meningen babyen skal holde pusten underveis? Er det greit at øynene til babyen ser ut til å snurre baklengs inn i skallen på barnet når man holder på liksom?? Må man sikre at barnet har munnen åpen? Er det meningen å få alt ut på ett sug, eller er det meningen å «jobbe» med å få det ut i f.eks. 15 minutter? Dette er det jo ingen info om. Er grunnen til lite informasjon at det skal gjøres så brutalt at ingen hadde kommet til å gjøre det hvis man visste hvordan det så ut?? Er jeg for forsiktig?

Som dere forstår så er frustrasjonen stor her. Hvordan får jeg dette lille enkle redskapet til å fungere?
 
Last edited:
Sliter med akkurat det samme! Vår på 7 uker høres ut som hun snorker både når hun er våken og sover. Kommer noen buser ut, pleier bare ta tak i dem når de kommer nesten helt ut. For den nesesugeren der går ikke ass, selv om busene er ganske nær åpningen. Baby skriker jo som bare faen, så funker jo ikke å prøve å suge skikkelig hardt mange ganger. Vurderer å finne en annen nesesuger og se om det hjelper.
 
Anbefaler OtriCare saltvann nesespray til barn! Fikk beskjed fra legen å bruke den for å få ut slimet da nesesugeren ikke funket så bra. Den er utrolig lett å bruke og fikk ut slimet som lå mellom nese og svelg. Syntes også denne var mindre brutal å bruke og babyen blir ikke like hysterisk av denne slik som med nesesugeren.

Bare husk at det vil garantert komme gulp og slim fra munnen, så kan være lurt å la barnet ligge på siden en stund etter bruk slik at det får renne ut :puke_r

 
Holder du over motsatt nesebor når du suger? Og sørger for at det er helt tett rundt selve nesesugeren i det andre?
 
Er baby plaget av å være tett?
Det er nemlig normalt at babyer ligger og surkler litt, men de skal ikke slite med å spise eller puste pga tett nese :)
Nesesuger er enkle greier. Er det nok snør der, så får du lett sugd det ut. Bare putte nesesuger inn og suge ut med munnen. Bruk saltvannsdråper først. Eller dryppe med morsmelk hvis du har.
 
Back
Topp