Promp og rap

Bkno2556032

Blir kjent med forumet
Min er 7 uker nå. Promper noe vanvittig mye. Sliter med å få rap opp. Han jobber enormt mye med å få prompen ut at han vekker seg selv hele tiden...har tydelige smerter innimellom også når lufta skal ut.
Noen andre ?

Synes bæsjen er mye slim i også..

Ammer du? Så vil jeg anbefale ammete:) hjelper på luft! Her måtte har stekkes godt ut for å få ut noe.. Lettere på brystet til far enn mine meloner;)

Min på 6 uker promper også vanvittig. Ikke like mye katastrofereaksjoner nå som tidligere, men tydelig når hun får ubehag. Promper særlig mye om kvelden...
Her må lillepia rapes underveis i måltidene. Hun er glupsk og svelger mye luft. Tar henne opp på skuldra ca 2 ganger ila måltidet -helt i starten og når hun begynner å bli ferdig. Får oftest opp rap begge gangene, men rapen kan også komme en halvtime etter måltidet hvis hun løftes opp på skuldra. Så har gjort det til en vane å holde henne mye oppover etter måltider hvis hun ikke sover for å unngå mest mulig ubehag. :-) har ikke selv prøvd amme-te, men ble tipset om karve. Har drukket det i te de siste dagene og virker som om det har litt effekt :-) skal kjøpe amme-te neste gang jeg er på shopping og se om det gjør susen :-)

Her har han også nye luft i magen. Syv uker han også. Får ikke alltid opp rap etter måltid og har endel vondt i magen. Drikker ammete men vet ikke om det hjelper. Tenker at det er umodent tarmsystem og trøster godt når han har litt vondt. Regner med det går seg til. Han skriker ikke mye eller ofte, bare akkurat når han jobber med noe (men får vondt av ham når han får noen tak).

Tenkt på hva du spiser? Det som kan gi deg luft i magen, kan også gi babyen luft i magen. Som f.eks kål, erter, druer, kullsyre fra blant annet brus osv. Lett å kutte det ut for en periode for å se om det hjelper. Hjalp hvertfall her hvor jeg har en på 6 uker.

Tenkt på hva du spiser? Det som kan gi deg luft i magen, kan også gi babyen luft i magen. Som f.eks kål, erter, druer, kullsyre fra blant annet brus osv. Lett å kutte det ut for en periode for å se om det hjelper. Hjalp hvertfall her hvor jeg har en på 6 uker.
Ja, er veldig bevisst...ikke brus siden fødsel. Ikke noe av det andre du nevner heller. Men, mye sjokolade...så prøver å kutte det nå for å se...tøft

Har du prøvd Minifom? Vi syns det har hatt veldig bra effekt hos oss. Hadde ei jente som bare skreik hele tiden når ho var våken! Virket som ho hadde vondt i magen hver dag, hele tiden...! Så gikk vi til kiropraktor med ho, og han fant noen sitve punkter i ryggen og bekkenet som han behandla. Begynte og å gi Minifom før hvert måltid. Nå er det akkurat som å ha fått en ny baby :) Så sikkert en kombinasjon av di to tingene som har skikelig gjort susen ;)

Kuttet ut melk for nesten to uker siden og nå endelig kan jeg legge ned lille jenta mi etter å ha gitt melk. Før var det konstant luftsmerter..

Nei heldigvis ikke helt nazi, har kun kuttet melk i frokost blandingen og melken jeg drakk utenom hver dag. Er kjempe glad i melk så det ble fort noen glass:)

Back
Topp