Prolaps

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Er det noen flere her inne som har prolaps i ryggen?

Jeg fikk påvist prolaps i fjor høst, to stk hvorav den ene med nerverotpåvirkning. Smertene i ryggen er blitt bra-ish etter trening og tid, men kjenner det veldig godt i skinka hvor isjas nerven er i klem. Har blitt mye værre den siste mnd. Usikkert om det er sv.skapet som gjør det, eller om det ville kommet uansett.

Er spent på hvordan dette utvikler seg, for det gjør innimari vondt å trø på den foten, spesielt på morgenen.

Har ikke prolaps, men det høres ikke noe godt.
Håper du ikke blir altfor ille utover i svangerskapet da.
Er det noen øvelser du kan gjøre?

Har kroniske og voksende prolapser i nakke, rygg og korsrygg.. Pluss diverse annet. Bruker krykker for å avlaste både til vanlig og under svangerskap.

Sniker ;-)
Har gått igjennom to svangerskap med prolaps nederst i korsryggen og det var ingen dans på roser. Prolapsen slo seg sammen med bekkenløsninga og lagde ugang. I tillegg ble jo da epidural som smertelindring utelukket pga plasseringen til prolapsen. Venter nå på brev om operasjon. Masse lykke til :-)

Har ikke prolaps, men det høres ikke noe godt.
Håper du ikke blir altfor ille utover i svangerskapet da.
Er det noen øvelser du kan gjøre?

Ja har flere øvelser jeg skal gjøre. Var så sliten en periode rundt høstferien at jeg fikk ikke gjort de. Har begynt å gjøre de igjen nå..

Har kroniske og voksende prolapser i nakke, rygg og korsrygg.. Pluss diverse annet. Bruker krykker for å avlaste både til vanlig og under svangerskap.

Er redd det kan bli så ille her og...
Klarer du da å komme deg frem uten for mye smerte?

Sniker ;-)
Har gått igjennom to svangerskap med prolaps nederst i korsryggen og det var ingen dans på roser. Prolapsen slo seg sammen med bekkenløsninga og lagde ugang. I tillegg ble jo da epidural som smertelindring utelukket pga plasseringen til prolapsen. Venter nå på brev om operasjon. Masse lykke til :-)

Jeg har i L5 og L4 tror jeg det var. Greit å være forbered på det du sier ang epidural. Jeg fikk spinal bedøvelse forrige sv.skap, tror jeg fikk en av prolapsene i begynnelsen av det sv.skapet.

Måtte du bruke noen hjelpemidler? Krykker?

Er redd det kan bli så ille her og...
Klarer du da å komme deg frem uten for mye smerte?

Til vanlig går jeg fast på medisiner, begrenser bruken av smertestillende så mye som mulig under svangerskapet. Har HC-kort, det kan du søke om midlertidig under svangerskap om du trenger det :)
Noen dager er bedre enn andre, man blir liksom vant til det og lærer seg teknikker for å "overleve" :p

Jeg har prolaps i den nederste virvelen i korsryggen. Ikke noe godt i det hele tatt...

Til vanlig går jeg fast på medisiner, begrenser bruken av smertestillende så mye som mulig under svangerskapet. Har HC-kort, det kan du søke om midlertidig under svangerskap om du trenger det :)
Noen dager er bedre enn andre, man blir liksom vant til det og lærer seg teknikker for å "overleve" :p

Off det hørtes ikke godt ut:/

Ja det er sant, man lærer seg ting... Og ikke alle er nødvendigvis like gode..

Kjenner du noe forverring under graviditeten?
Ja desverre.. å jeg har egentlig vært god lenge. Men nå plager ryggen meg mer og mer. Å i tillegg har bekkenløsningen funnet veien..

Back
Topp