Progynova tidspunkter

Prøvedorris

Flørter med forumet
Hei dere:D

Skal begynne på progynova før fryseforsøk. Skal ta tabletter morgen og kveld, men har ikke fått noe informasjon om at det er viktig å ta de til samme tid hver dag. Informasjon er jo litt mangelvare på Riksen, så det er jo ikke noe nytt :shifty:
Noen som vet om det er viktig å ta disse til samme tidspunkt eller er det ikke så nøye?
:smiley-angelic003

Det står i pakningsvedlegget

Screenshot_20210113-191703_Chrome.jpg

Pakningsvedlegget gjelder ikke IVF, men for de som trenger ekstra østrogen ifbm overgangsalder/for lav østrogenproduksjon el.
Ifbm IVF er det morgen og kveld-trenger ikke å være eksakt tidspunkt, men for din egen del kan det jo være greit å f.eks ta på morgen når di står opp og kveld når du skal legge deg. Eller bare sette alarm så du ikke glemmer.

Har bare fått info om morgen, middag og kveld, jeg. (Er på 6mg, så skal ta 3 piller dagen). Men jeg delte døgnet opp i tre, så jeg har varsel på tlf kl 7, 15 og 23. Tenker det er best med et relativt jevnt inntak av hormoner ila dagen, også slipper jeg surre med om jeg har tatt den eller ikke. Tar lutinusen omtrent rundt da også. :)

Har bare fått info om morgen, middag og kveld, jeg. (Er på 6mg, så skal ta 3 piller dagen). Men jeg delte døgnet opp i tre, så jeg har varsel på tlf kl 7, 15 og 23. Tenker det er best med et relativt jevnt inntak av hormoner ila dagen, også slipper jeg surre med om jeg har tatt den eller ikke. Tar lutinusen omtrent rundt da også. :)
Jeg skal ta to om morgenen og én om kvelden. Jaja, sikkert ikke såå nøye med tidspunkt, men tar alarmen på 9 og 21 uansett :happy:

Jeg skal ta to om morgenen og én om kvelden. Jaja, sikkert ikke såå nøye med tidspunkt, men tar alarmen på 9 og 21 uansett :happy:

Hm, tenkte du gikk på 8mg :P
Hos skrivet fra St. Olavs skrev de at de som gikk på 6mg skulle ta 1tbl x 3gang daglig, og de på 8mg skulle ta 2tbl x 2gang daglig. Men de ulike klinikkene kjører nok ulike prosedyrer. Men ja, ca samme tid hver dag høres lurt ut :)

Back
Topp