Progynova - bivirkninger?

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: CiZzYeN

d var godt å høre [:)] har ganske lett for å få hodepine men paracet hjelper der [:)] ellers har jeg ikke lett for å bli kvalm heldigvis, håper d stemmer nå også, men svimmel har jeg lett for å bli [&:] og trøtt...

Får håpe du ikke reagerer så mye da...og ikke stress..da er det lettere for at bivirkningene kommer...ta det med ro om dagene...jeg tåler ingenting..det er dødskjedelig..[:@]

uff..har lett for å bli småstress på jobb til tider...[&:]

Hmmm...da er det vel bare å håpe på det beste da[;)] det er iallefall ikke godt..er spent på hvordan det vil gå med deg[;)]

ORIGINAL: Jane2

Tror nesten jeg må ta en prat med de i Porsgrunn før jeg begynner på medisinene[:-] Jeg har hatt blodpropp tidligere, og mensen min er veldig stabil. Kanskje jeg kan slippe medisinene? Med alle de mulige bivirkningene håper jeg det! Jeg pleier å få det som går an å få av sånnt..[:'(]

Ikke ment fpr å skremme deg...men dette er siste gang jeg tar disse tablettene...håper du slipper da[;)] blir nokk sykmeldig på meg...er slitsomt med denne migrenen...tar jeg ikke hensyn så kaster jeg bare opp...ikke akkurat deilig nei...[:'(]

"gleder" meg til å starte på disse pillene ja...[&:]hehe...trudde d var verre med spray og sprøyter jeg liksom...tenkte d sku bli deilig å bare ta tabletter liksom...hmm...hehe..henter vel tabl om 1-2 uker tenker jeg..greit å ha de klare tilfelle tr kommer på en søndag f.eks

Skal vel ta fryseforsøket vårt etter sommer'n.
Håper jeg slipper unna disse bivirkningene. [&:]
Trodde også som deg, ElinR. At det var "værre" med spray og sprøyter.
Men ser ikke sånn ut. [&:]

skal man fortsette på disse tabl etter en evt pos test??

Ja når man først har bynt med progynova og lykkes med pos test så skal man ta disse tablettene til uke 10...men håper bivirkningene avtar med tiden...ved det første fryseforsøket så ble jeg kvitt bivirkningene rett før neg test...tror det hjalp å ta tablettene til samme tidspunkt vær dag,så jeg prøver på det igjen nå...håper at de slutter etter en tid...er drittlei hodepine nå altså...[:@]

Snakka med ei dame i Porsgrunn nå. Var litt bekymra for å bruke Progynova pga at jeg har hatt blodpropp tidligere, jfr det som stod på pakningsvedlegget. Hun sa at disse medisinene ofte brukes i forbindelse med overgangsalder, og de brukes da over mange år. Det var ingen (liten) fare når de skulle brukes så kort tid som det blir ved et fryseforsøk. Så da er jeg vel beroliget da...[&:] Kommer til å ta Progynova iallefall. Så får vi heller krysse fingrene for at det ikke blir bivirkninger av noe slag, anna enn en positiv test om et par måneder[:D]

Snakka med ei dame i Porsgrunn nå. Var litt bekymra for å bruke Progynova pga at jeg har hatt blodpropp tidligere, jfr det som stod på pakningsvedlegget. Hun sa at disse medisinene ofte brukes i forbindelse med overgangsalder, og de brukes da over mange år. Det var ingen (liten) fare når de skulle brukes så kort tid som det blir ved et fryseforsøk. Så da er jeg vel beroliget da...[&:] Kommer til å ta Progynova iallefall. Så får vi heller krysse fingrene for at det ikke blir bivirkninger av noe slag, anna enn en positiv test om et par måneder[:D]

Oki,da håper jeg du ikke får migrene[;)] jeg er sykemledt nå...synes synd på de som eventuelt må gå på disse i flere år...jaja...håper hun har rett i det siden det er for en kort periode så håper ingen andre sliter like mye som meg[;)] lykke til[;)] når skal du bynne på de? vi skal sette inn egg etter helgen,håper at iallefall ett egg overlever opptining siden vi bare har 2 egg på frys...[:)] må jo bli gravid nå vøtt[:)]

skal man fortsette på disse tabl etter en evt pos test??

Ja når man først har bynt med progynova og lykkes med pos test så skal man ta disse tablettene til uke 10...men håper bivirkningene avtar med tiden...ved det første fryseforsøket så ble jeg kvitt bivirkningene rett før neg test...tror det hjalp å ta tablettene til samme tidspunkt vær dag,så jeg prøver på det igjen nå...håper at de slutter etter en tid...er drittlei hodepine nå altså...[:@]

på arket mitt står d at jeg skal ta 2 om morgenen og 1 om kvelden. Går d greit om jeg tar kl 10 og kl 22 da tro??

Ja det skal gå bra,ta de tidspunktene som er best for deg og lettest å huske på du[;)] kansje du slipper unna med litt av bivirkningene,siden du skal ta bare 3 tabletter[;)] håper det, *tjihi*

ORIGINAL: * Bobbo *

Tror nesten jeg må ta en prat med de i Porsgrunn før jeg begynner på medisinene[:-] Jeg har hatt blodpropp tidligere, og mensen min er veldig stabil. Kanskje jeg kan slippe medisinene? Med alle de mulige bivirkningene håper jeg det! Jeg pleier å få det som går an å få av sånnt..[:'(]

Ikke ment fpr å skremme deg...men dette er siste gang jeg tar disse tablettene...håper du slipper da[;)] blir nokk sykmeldig på meg...er slitsomt med denne migrenen...tar jeg ikke hensyn så kaster jeg bare opp...ikke akkurat deilig nei...[:'(]

"gleder" meg til å starte på disse pillene ja...[&:]hehe...trudde d var verre med spray og sprøyter jeg liksom...tenkte d sku bli deilig å bare ta tabletter liksom...hmm...hehe..henter vel tabl om 1-2 uker tenker jeg..greit å ha de klare tilfelle tr kommer på en søndag f.eks

Skal vel ta fryseforsøket vårt etter sommer'n.
Håper jeg slipper unna disse bivirkningene. [&:]
Trodde også som deg, ElinR. At det var "værre" med spray og sprøyter.
Men ser ikke sånn ut. [&:]

håper jeg også slipper unna de fleste bivirkingene..hadde ikke mye bivirkninger med spray og sprøyter hvertfall..dersom ikke dette forsøket lykkes så håper jeg på neste fryseforsøk i august
d lykkes nok for oss snart bobbo [:)][;)]

Det er vår tur neste gang til å få en positiv test.

Oki,da håper jeg du ikke får migrene[;)] jeg er sykemledt nå...synes synd på de som eventuelt må gå på disse i flere år...jaja...håper hun har rett i det siden det er for en kort periode så håper ingen andre sliter like mye som meg[;)] lykke til[;)] når skal du bynne på de? vi skal sette inn egg etter helgen,håper at iallefall ett egg overlever opptining siden vi bare har 2 egg på frys...[:)] må jo bli gravid nå vøtt[:)]

Det håper ikke jeg heller!! Har nettopp funnet ut at jeg antakelig har litt migrene hver måned rett før mensen. Har alltid en dag med kjempevondt i hodet rett før mensen begynner.[:@]Har ikke tenkt over at det kunne være migrene før jeg leste om det for et par måneder siden.[:-] Så da øker vel kanskje sjansene for at jeg får migrene av disse medisinene også..?[8|] 
Jeg begynner med de når neste mens kommer, ca 28.mai. Krysser fingrene for at begge eggene dine overlever opptininga, og at minst ett av dem fester seg og blir der i 9 mnd[:D][:D] Lykke til, CiZzYeN[;)] 

Det håper ikke jeg heller!! Har nettopp funnet ut at jeg antakelig har litt migrene hver måned rett før mensen. Har alltid en dag med kjempevondt i hodet rett før mensen begynner.[:@]Har ikke tenkt over at det kunne være migrene før jeg leste om det for et par måneder siden.[:-] Så da øker vel kanskje sjansene for at jeg får migrene av disse medisinene også..?[8|] 
Jeg begynner med de når neste mens kommer, ca 28.mai. Krysser fingrene for at begge eggene dine overlever opptininga, og at minst ett av dem fester seg og blir der i 9 mnd[:D][:D] Lykke til, CiZzYeN[;)] 

Det er ikke sikkert at migrenen øker for det, jeg hadde migrene 4-5 dager i uken fra før , dvs før jeg startet med mitt første IVF, ble ikke værre av den grunn selv om det er mange som får værre migrene i henhold til sprayen. Jeg startet med akupunktur og nå har jeg lite migrene i henhold til det jeg hadde før jeg tok IVF nr. 1. Det er faktisk 2 uker siden jeg hadde migrene sist gang tror jeg, er så lenge siden så jeg er ikke sikker - det er jo en hel evighet siden. Startet opp med akupunktur rett etter mitt første IVF forsøk, tok 7 ggr. med akupunktur for migrenen min før det ble akupunktur for insettingen, men akupunkturen kontrolerte migrenen mi n tilslutt, da fikk jeg bare migrene dagen etter akupunkturen, derfor fikk jeg beskjed at nå kan jeg ta sommerferie fra akupunktur og se hvordan dette går.

Lykke til det er ikke sikert at det blir så ille[:D]

PS! jeg glemte å si at jeg har hormonell migrene og det i kombinasjon med prøving over 2 år øket migrenen min til kronisk migrene alt fra 4-7 dager migrene i en uke, konstant sliten og tung i hodet oppi anfallene.

Takktakk=)) ja vi setter inn bare et om gangen så jeg håper at iallefall et overlever opptiningen ja..men supert om begge gjør det[;)]
Spørs om du oxo kan få migrene da,for jeg har lett for å få hodepine..off..det er ikke gøyt nei...men nå skal jeg bare ligge i ro og slappe av,orker ikke annet nå...[;)]
Blir spennende å se hvordan det blir til deg,krysser fingrer for at du ikke får bivirkninger[;)]

Back
Topp