Progresteron

CdC

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei. Jeg var på ultralyd i går i utlandet. Hadde en senabort i slutten av mars og er gravid igjen. Ønsket en ultralyd for å se om alt var bra og om jeg kunne se noe likt som ved forrige svangerskap, samt at far skulle få være med denne gangen. Alt så normalt og fint ut og ingenting likt som sist gang. Heldigvis! Gynekologen kunne se et lite hematom, men ikke i nærheten av baby. Jeg har ikke hatt noe blødninger og hun sa at hematom i begynnelsen var normalt. Alt annet var helt som det skulle være.

Hun skrev ut utrogestan som hun ønsker at jeg skal gå på. Ser at det er progresteron og går ut i fra at det derfor ikke er farlig. Noen som har erfaring med det? Vil det eventuelt hjelpe på hematomet? Forsto ikke helt grunnen til at det ble skrevet ut, men vet at det hjelper å holde graviditeten i gang. Vil forhøre meg litt før jeg putter i meg noe.

Forøvrig var dette en privatklinikk med utrolig godt ultralydapparat. Lignet veldig på det som de har på sykehuset når de tar nipt og tidlig ultralyd. Følte hun var dyktig også. Ønsker og høre fordi dette er et såkalt tredjeland, men med flere gode privatklinikker. Hun anbefalte ny kontroll om to uker bare for å sjekke hematomet. Dette blir i Norge siden jeg reiser hjem i morgen.

Er det noen flere her som har hatt et hematom? Og eventuelt går på progresteron? Størrelsen var på 10*9mm.
 
Glemte å si at hun regnet meg til litt over 7 uker.
 
Jeg hadde også et hematom, 1.44 cm x 0.9 cm også over livmorhals men under baby. Fikk beskjed om å ikke løfte over 5 kg, trene eller ha sex på 3 uker. Fikk ikke noen medisiner eller ny oppfølging. Hun sa det var helt normalt og om jeg begynner å blø litt veit jeg hvorfor og slipper å bekymre meg :happy:
 
Sniker fra januar.
Jeg hadde en dødfødsel i 2019 og har både i dette svangerskapet og forrige gått på progesteron siden graviditeten ble oppdaget. Gikk frem til uke 36 sist og skal det denne gang også, det er ikke noe farlig.

Ikke i forbindelse med hematom her, men med livmorhalssvikt.
 
Takk for svar. Da føler jeg meg litt tryggere. Er bare litt usikker om de pillene er nødvendig. Har ikke hatt blødninger så langt å håper det fortsetter.
 
Hei, progesteron er vanlig for å hjelpe kroppen under svangerskap. Vi gjennomgår ivf og jeg går på progesteron fra el til og med 12 uker ut i svangerskapet. Tar det 3 ganger daglig.
Vet ikke om det er nødvendig, men det skader ikke og det kan hjelpe. Jeg liker ikke å ta medisiner (spesielt under svangerskap), men vet at dette er godt utprøvd.
Masse lykke til <3
 
Hei, progesteron er vanlig for å hjelpe kroppen under svangerskap. Vi gjennomgår ivf og jeg går på progesteron fra el til og med 12 uker ut i svangerskapet. Tar det 3 ganger daglig.
Vet ikke om det er nødvendig, men det skader ikke og det kan hjelpe. Jeg liker ikke å ta medisiner (spesielt under svangerskap), men vet at dette er godt utprøvd.
Masse lykke til <3
Tusen takk Da tar jeg de med god samvittighet.
 
Jeg går på progesteron for å holde på graviditeten. Er skrevet ut av fertillitetsklinikk. Er vaginalgel som skal tas to ganger daglig.
 
Back
Topp