Progesteron

L29

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Noen som har gått på dette de første ukene av graviditeten?
Går selv på cyclogest, skulle slutte forrige uke men har fortsatt. Håper og tror ikke det er farlig, da jeg har lest flere som har gått på det lengere.
Når sluttet dere i såfall? Og gikk det bra? Redd for å miste om jeg slutter :nailbiting:

Viss du har fått beskjed om å slutte, er det helt trygt. Du mister ikke av å slutte. Det er lagt inn god margin på slikt. Jeg slutter i uke 10 sist svangerskap, pga ivf i styrt syklus. Var nervøs, men sluttet på dagen og det gikk fint. Veldig deilig å slippe det griset! Denne gangen har jeg blitt gravid på normalt vis, så slapp heldigvis progesteron nå. :)

Jeg tar lutinus, pga påvist lavt progresteron i lutealfase. Gynekologen sa jeg kunne slutte ved 9+0 men jeg er også bekymra for å slutte for tidlig...

• Liker
Reactions: L29
Jeg går på crinone, har gått på det siden eggløsning, og skal slutte i uke 12. men ser det er flere som bruker det kortere:)

• Liker
Crinone og har fått beskjed om å gå på di til uke 9 i første omgang, men regner med di kommer til å føre det videre sånn som ved tidligere svangerskap (Jeg har svak livmorhals).

• Liker
Jeg går på Lutinus (ivf). Å jeg ser jeg har nok på resepten til uke 17 om jeg vil. Jeg har ikke fått noe beskjed når jeg skal slutte. Men tenker å høre nærmere uke 12. Vil helst ikke slutte før det. Men er også lei av å bruke det, mye gris. Lei av å gå med bind og bestemortruser:hilarious:

• Liker
Viss du har fått beskjed om å slutte, er det helt trygt. Du mister ikke av å slutte. Det er lagt inn god margin på slikt. Jeg slutter i uke 10 sist svangerskap, pga ivf i styrt syklus. Var nervøs, men sluttet på dagen og det gikk fint. Veldig deilig å slippe det griset! Denne gangen har jeg blitt gravid på normalt vis, så slapp heldigvis progesteron nå. :)
Takk for svar! Legen skrev ut fire pakker, så har 14 dager til på resept. Vet egentlig ikke hvorfor jeg fikk det, sikkert fordi jeg hadde 3 negative insemineringsforsøk bak meg. Går bare på en stikkpille om dagen, før jeg legger meg. Så da tror jeg at jeg slutter på de nå, og ultralyd om 10 dager bør si om ting går bra eller ikke.

Back
Topp