Progesteron tilskudd

ØnskeBaby

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei.
Er gravid og ut ifra når jeg hadde eggløsning er jeg 4+4 idag.
Har hatt en SA i uke 6 og en MA i uke 10 før.
Gynekologen sa jeg skulle få tilskudd av progesteron neste gang jeg ble gravid, ved MA ble det send rester av fostret for å se etter kromoson feil men det var det ikke. Jeg og samboer har tatt en kromosonanalyse men de så bra ut.
Ringte til gynekologen i går å fortalte jeg var gravid og ønsket dette tilskuddet men må vente til i uke 7 for å bekrefte graviditet inni livmora med innvendig UL før de skriver ut tilskuddet.
HVorfor? Hva om jeg mister i mellomtiden?

Har legetime før dette og lurer på om jeg skal be fastlegen skrive ut tilskudde til meg. Er det farlig å ta tilskudd av progesteron før graviditeten er bekreftet i livmora?
Har ikke symptomer på graviditet utenfor livmoren. Tok CB digital graviditets test med ukeindikator 2 - 3 uker etter positiv eggløsningstest og testen viste " gravid 2 - 3 ". Så ingen tegn til at HCG stiger for fort eller for sakte.

Hvilke type progesteron brude jeg be om? Har skjønt det fins flere?
Noe andre råd jeg burde ta med meg med tanke på at jeg har mistet to ganger? Vil jo helst ikke oppleve det igjen :/

Kjenner jeg blir stressa av å vente for å få hjelp.. :/
 
Progesteron er noe som kroppen naturlig produserer under graviditeten, det er også vanlig for kvinner som får hjelp via assistert befruktning blir pålagt å ta dette middelet etter egginnsetting i 21 dager. Det er ikke farlig, det er et hormon!
 
Progesteron er noe som kroppen naturlig produserer under graviditeten, det er også vanlig for kvinner som får hjelp via assistert befruktning blir pålagt å ta dette middelet etter egginnsetting i 21 dager. Det er ikke farlig, det er et hormon!
Er klar over det, men spørsmåle mitt var vel om det er greit å få lege til å skrive ut resept på det pga sist svangerskap mistet jeg og hadde da lavt progesteron nivå. Vet jo ikke om jeg har det nå så kan jeg få for mye av dette?
 
Legen din skal vel ta diverse tester for å kunne påvise om du trenger det. Eller sende deg til noen som er kyndig på dette. Legen har ikke lov å tippe eller stole blindt på dine ønsker dersom det ikke er nødvendig. Kontakt legen din, så order det seg;-)
 
Legen din skal vel ta diverse tester for å kunne påvise om du trenger det. Eller sende deg til noen som er kyndig på dette. Legen har ikke lov å tippe eller stole blindt på dine ønsker dersom det ikke er nødvendig. Kontakt legen din, så order det seg;-)
Fikk det utskrevet i går uten noen test. Så har allerede begynt på det.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp