Produktjungel! Hva, hvem, hvorfor, når?

Mouse

Første møte med forumet
Er det andre enn meg som syntes det er en eneste stor produktjungel i babyverden?
Dette er første babyen vår, og føler jeg går i så mange feller!!! Blæ! :eek:

For. eks. kremer, salver? Hva trenger man egentlig? Noen sier: "Vask med vann", "smør med spenol".
Også har man en hel haug med forskjellige merker, alt fra enkle dagligvare produkter til mer dyre fancy merker.
Hva trenger jeg på stellebenken min av produkter og utstyr? Noe som har gjort seg noen meninger/tanker om dette? :rolleyes:

Forvillet førstegangs mamma ;)

Samme her! Det er vanskelig når det finnes såå mye produkter! :o

Sent from my iPad using BV Forum

Har bestillt fra burt bees, samt så sverger jeg til biosilk sin silkeolje, den er gull verdt til det meste :)

<3 lille spire <3

Jeg bestilte også fra burts bees men ble overraska over at det er så sterk lukt på de kremene! Skal vere veldig trygt innhold i de likevel altså, men tenker vanligvis at lite lukt=mild..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Veldig individuelt hva en treng og hva som er best til sitt barn. Eldste her brukte natusan sine produkter og akrem til sår stump. Lillesøster reagerte på natusan sine og vi brukte sebamed (? Apoteket sin). Aldri brukt zinksalve til barna, da jeg ikke er noe fan av den. Jobbe i bhg og ser det er mange forskjellige merker ute å går -alle funker på sitt vis:)

Sent from my iPhone using BV Forum

hemm.. Ja, det er ganske vanskelig. Men kanskje er noe som dere sier, vente til barnet er født og se hva som passer til henne :)

En grei måte å få prøvd litt forskjellig, er jo å bestille disse gratis baby boxene. Der er det med en del vare prøver av de forskjellig slag :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Hm.. kan hende jeg glemmer noe, men dette er hva jeg tenker å bruke: NAF badeolje (til å ha i badevann og i vaskevann (vasker med kluter)), en god fet krem (da kjøper jeg en apotekkrem, uten parabener og parfyme, men har hørt at spenol er mer enn bra nok), en rumpesalve til når/hvis baby blir sår, jeg syns inotyol er veldig god. Ellers mener jeg det ikke er behov for noe mer egentlig.

En ting som ikke er så heldig da er spenol, for her er det parabener :-) ImageUploadedByBV Forum1401878688.881945.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har lest en del om Burts Bees, skal vist være veldig bra, så tror jeg prøver dette merket.
Men hva ser dere for dere å bruke av forskjellige typer? Jeg tenker kanskje det holder med en deilig olje til badevannet, og en bleie salve i starten. Noen flere kremer dere andre har gått for?

Skaff deg all verdens gratispakker fra apotek og andre så har du produkter nok å teste til du finner ut hva somfungerer til din baby. Alle barn er forskjellige :) vi brukte silulen og inotyol til våre såre barnerumper, ellers bare olje i badevannet og natusan shampo av og til. Purelan på såre bryst. Alt har funka fint :)

Min erfaring som 4-barnsmor er at du trenger kun noen få stelleprodukter. Du trenger en god stellesalve. Jeg sverger til Purelan og Inotyol. Har som regel brukt Purelan i starten (fordi den kan brukes både på såre brystvorter og såre babystumper) Etter hvert har jeg brukt bare Inotyol, den er genial!
Så trenger du en babyolje til å vaske stumpen og til å ha i badevannet. Apoteket har NAF badeolje som er kjempegod, men du trenger egentlig ikke annet enn det du finner i butikken (Libero eller Natusan) Babyolje er også genialt til å smøre babyens tørre hud etter å ha ligget i fostervann i mange måneder. Fuktighetskremer og andre såper trengs ikke i begynnelsen.

tips: kjøp rene engangskompresser/vaskekluter, så slipper du masse vaskeklutvask. Apoteket har Mesoft, noen dagligvarebutikker har Unik Sensitive.

Bruker parabenfritt og organisk. Da kan jeg spise litt av det om jeg vil. Haha! Ja; det er litt av en jungel der ure! Se an ungen sier jeg!! Og ha gjerne Talkum og sink i hus. Da blir alt så meget enkelt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Som tobarnsmor kan jeg si at egentlig så er det veldig lite du trenger.
Alle disse kremene og stelleproduktene som reklameres for i hauger og lass, er som regel veldig unødvendige.

Til Johannes (3mnd) bruker vi
-babyolje(til å smøre etter bad/ha i badevannet)
-shampo fra Babyline
-Inotyol stellesalve (beste salven for sår stump, synes jeg)
-engangskluter fra apoteket (du får 4 pakker for 100 tror jeg det er, på apoteket) til bleieskift.
De fleste våtservietter er veldig sterke på en fersk liten barnestump.
(tips: i stellevesken har jeg en liten plastboks med plass til engangsklutene. Jeg væter de før jeg legger de nedi, så har man "våtservietter" på tur. Veldig greit.)

Et annet lite triks for å unngå sår babystump er talkum eller potetmel. Strø på litt etter bleieskift, så trekker det vekk all fuktigheten som kan gnisse i bleien.
Lykke til =)

Man trenger ikke så mye, og kan skaffe etter behov senere :)

Inotyol er, som flere sier her, gull verdt! (Bruker den innimellom enda på sår stump eller antydning til eksem)

Vi brukte lite olje, ble bare glatt i badevannet ;)

Mesoft fra apoteket er supert :) Våtservietter derfra også (men kun når mesoft og vann ikke var tilgjengelig). Spylte ofte gjerne rumpa i vasken med vann..

Etterhvert natusan sjampo..(som varer i en evighet da man bruker svært lite) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Altfor mye å velge mellom! Med første kjøpte jeg alt jeg kom over, og har vel enda ett stort lager av ting jeg ikke brukte.. ;) (som sikkert bare skuolle vært i bosset, for det blir fremdeles ikke brukt ;)) Tips er alle disse baby pakkene.. Da finner du det som er bra for deg og din baby :) Og man trenger egentlig ikke så veldig mye.. Denne gangen tror jeg kanskje jeg kommer til å kjøpe en olje, den salven til sår stump, og bryst, og bruke fra gratis pakkene, for å finne ut hva som passer mitt lille vidunder denne gangen.. Er jo ikke nødvendigvis sagt at hun liker de samme tingene som storebror gjorde.. :) Lykke til i jungelen! :)

Back
Topp