Problemer med mattilvenning?

Ah, nettopp! Jeg har ikke blitt anbefalt å kutte ned på dagammingene i alle fall, bare de på natten :) Prøver alltid å vente en stund etter en amming med å gi fast føde og så amme rett etter måltid.
Slik her også. Må være skrubbsulten for å gidde å spise noe. Men uansett hvor sulten hun er så blir det bare noen få skjeer.

Sønnen min er nå snart syv år og er enda slik at han spiser kun når han er sulten og til han er passe mett - spiser aldri fordi det bare er godt liksom. Begge ungene har vært sånn med pupp også. Andre kan bare legge de til for en liten sup sånn det passer seg - mine unger ville kun ha når de var ordentlig sultene. :p

Ja tror du misforstod meg:p enig i at en skal kutte ner på mm og mme på natten for at de skal spise mer på dagtid. Men jeg oppfattet at hun mente at ha hadde sagt hun ikke skulle gi mme på dagtid fordi det mettet for mye. Hvis en gir mme så er det anbefalt å gi mer fast føde. Men hvis en ammer så trodde jeg ikke de anbefalte å kutte det ut for at de skulle spise mer fast føde? Mulig jeg tar feil:p men ville heller prøvd å amme etter måltid evt mellom måltider.
Hun sa ikke konkret "kutt mme på dagen". Men bare "gi mindre mme fordi melk metter så mye at han ikke ber sulten nok til måltidene dine", og når jeg gjorde det, så økte matlysten :) nå spiser han fullverdige middager, og vil ikke ha melk annet enn på kvelden og natta :) selvfølgelig, tilbyr jeg melka først, så drikker han den jo, men da vil han ikke ha grøt :) helsesøster ville bare at jeg skulle få gitt han mat, for han tok bare en skje eller to, før han nekta! Og det viste seg jo at henne hadde rett! Han var for mett :) og jeg har aldri gitt mer en 150ml av gangen.. Og tilogmed da har han ikke alltid orket alt :O så glad jeg tok det opp med helsesøster, begynte å bli bekymret :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Hun sa ikke konkret "kutt mme på dagen". Men bare "gi mindre mme fordi melk metter så mye at han ikke ber sulten nok til måltidene dine", og når jeg gjorde det, så økte matlysten :) nå spiser han fullverdige middager, og vil ikke ha melk annet enn på kvelden og natta :) selvfølgelig, tilbyr jeg melka først, så drikker han den jo, men da vil han ikke ha grøt :) helsesøster ville bare at jeg skulle få gitt han mat, for han tok bare en skje eller to, før han nekta! Og det viste seg jo at henne hadde rett! Han var for mett :) og jeg har aldri gitt mer en 150ml av gangen.. Og tilogmed da har han ikke alltid orket alt :O så glad jeg tok det opp med helsesøster, begynte å bli bekymret :P

Jeg tror ikke det :) hun sa amming først, også sa henne "det gjelder flasker også, for din del" :)

Ok nei da er det nok jeg som tenker feil:p

Det er sant :) men verdt et forsøk, hvis man har problemer med å få gitt mat :)

Ja altså å vente lengst mulig så hun er veldig sulten er det eneste som hjelper. Men etter 4 ts kan jeg liksom ikke nekte henne melk etterpå.

Det er det jeg gjorde, også prøvde jeg på nytt igjen om 30 min-time :D

Funka ikke her. Men nå er vi oppe i 1/4 posjon middag og 1/4 posjon grøt om dagen de siste 3 dagene. Woho her går det unna! :p Håper det ikke bare er flaks og tilfeldig

Funka ikke her. Men nå er vi oppe i 1/4 posjon middag og 1/4 posjon grøt om dagen de siste 3 dagene. Woho her går det unna! :p Håper det ikke bare er flaks og tilfeldig
Det går bedre her også! Krysser veldig fingrene for at det ikke er tilfeldig. Hun spiste "godt" til middag i går og frokost i dag. Og så hadde vi amming 23, 24 og 03, noe som er veldig bra! :)

Det går bedre her også! Krysser veldig fingrene for at det ikke er tilfeldig. Hun spiste "godt" til middag i går og frokost i dag. Og så hadde vi amming 23, 24 og 03, noe som er veldig bra! :)
Så bra!
Natt til i dag sov hun 5 timer før første nattamming. Det pleide hun å gjøre før, men det er mange måneder siden sist!

Så bra!
Natt til i dag sov hun 5 timer før første nattamming. Det pleide hun å gjøre før, men det er mange måneder siden sist!
Så deilig? Hvordan gikk det resten av natta? Her har det gått veldig bra i dag mtp mat så har store forhåpninger for natta. Hun starta i alle fall bra med å sovne i egen seng :)

Så deilig? Hvordan gikk det resten av natta? Her har det gått veldig bra i dag mtp mat så har store forhåpninger for natta. Hun starta i alle fall bra med å sovne i egen seng :)
Hehe, det skulle vere "så deilig!" :p I natt var det amming 23, 01 og 05.30! :D Ser ut til at det går rette veien.

mat hver andre-tredje time resten av natta. Helt ok når hun har en lang periode først, forventer ikke mer enn det. I natt var vi tilbake igjen:p

Back
Topp