Problemer med flaskemating

Lene.k.

Andre møte med forumet
Hei! Jenta mi på 8 uker tuller fælt ved mating, presser og kaver utrolig mye! Har fått beskjed av legen på 6 ukers kontroll at hun har litt kort/stramt tungebånd, har noen andre hatt dette problemet? Har prøvd å bytte fra mam 1 tutter til 2 er tutter, dette resulterte i altfor mye luft sluking og har i dag prøvd avent flasker men det ser ut som hun ikke får skikkelig tak i tutten og blir sint og griner! Blir litt fortvilet av å ikke få i henne nok! Føler at alle flaskebarn drikker som bare det men min bare tuller og kaver

Om tungebåndet er for stramt må det muligens klippes for at sugetaket skal bli rett

Ikke alle flaskebarn drikker uten problem. Så ta det med ro. Min nr 1 drakk uansett men nr 2 setter i å skrike hvis det bare er en liten feil i forhold til han. Så bare tylbyr også får han drikke når han vil ha. Ja det hender vi må helle ut melk men har desverre ingen annen løsning. Melka er jo holdbar litt etter at man lagd den. Og ikke Vær redd for å ikke få i hu nok. Babyer er veldig flinke til å regulere det selv. Nr 1 ble kjempe tykk fordi jeg var redd og nr 2 er helt normal fordi jeg lar han styre alt. Når ham var 8 uker så spiste han ca 7 flasker i døgnet på 90 ml og begynte å gå opp til 120 ml. Vi var da innlagt på sykehuset og vekten gikk fint opp og de syntes han drakk masse.

Har du prøvd å mate i fra kopp? Et sånt lite ett...

Prøv de smale flaskene fra dr.browns ;) eneste jenta mi tok, hu er klippet for stramt tungebånd ;)

Takk for gode svar, har nå byttet tilbake til mam med 1 er tutt og drikker godt ser jeg, tror vi fortsetter litt med den og tar henne med til legen for en liten sjekk neste uke. Tror avent tutten ble nesten litt for lang for henne, men det kan også bare være sull og tull fra hennes side. Må vel kanskje akseptere at de kan variere i sultfølelse de også og kanskje ikke sluke i seg alt hvert eneste måltid.

Ikke alle flaskebarn drikker uten problem. Så ta det med ro. Min nr 1 drakk uansett men nr 2 setter i å skrike hvis det bare er en liten feil i forhold til han. Så bare tylbyr også får han drikke når han vil ha. Ja det hender vi må helle ut melk men har desverre ingen annen løsning. Melka er jo holdbar litt etter at man lagd den. Og ikke Vær redd for å ikke få i hu nok. Babyer er veldig flinke til å regulere det selv. Nr 1 ble kjempe tykk fordi jeg var redd og nr 2 er helt normal fordi jeg lar han styre alt. Når ham var 8 uker så spiste han ca 7 flasker i døgnet på 90 ml og begynte å gå opp til 120 ml. Vi var da innlagt på sykehuset og vekten gikk fint opp og de syntes han drakk masse.
Det var godt og høre tror vi skal slappe litt mer av, men morsomt å se på hvor besatt vi blir av mengde når vi gir flaske

Det var godt og høre tror vi skal slappe litt mer av, men morsomt å se på hvor besatt vi blir av mengde når vi gir flaske
Ja det er helt enormt. Men jeg er glad jeg har fått nr 2. Blir litt roligere da og ser ting litt anderledes.

Back
Topp